*

2013-08-06
10:20:35

Tisdag 6:e Augusti
Idag fyller barnbarnet Alfred åtta år
OJ oj var tog dom åren vägen =)
 
Ska ringa och gratta sen!
 
Idag är det en mulen men klibbig dag.
Det börjar gå mot Höst..dessvärre.
men än är det lång tid kvar till iskalla dagar!
 
Försökte kliva ur sängen tidigt idag
men jag lyckades inte...suck.
Trots en lång semester så är jag trött..mysko.
Det är nog att jag inte sover helt bra på nätterna...varmt.
 
Liten Doris väckte mig genom att slicka mig på näsan.
Inte helt behagligt..kattungor är lite vassa.
Sen klev hon över till Anders och trampade på honom.
 
Nu har hon varit med mig när jag duschade
satt på toa letade kläder i klädkammaren..sällskapssjuk =)
 
Igår var vi till sonen och satte upp galler på balkongen
härligt för katterna med frisk luft..Tetris var
väldigt nyfiken vad vi höll på med!
 
Usch på fredag börjar jag jobba
har faktiskt ingen lust alls
jag gillar att vara ledig
lägga mig när jag vill vakna när jag vill.
 
Men det blir allt bra när jag väl kommer igång.
Jag gillar ju faktiskt mitt jobb!!
 
Idag blir det frissan för min del
ska klippa mig och fixa ögonbrynen.

Kommentarer:
#1: Mia

Grattis till barnbarnet, en härlig ålder :-)
Ja, vi går mot höst, här uppe märks det väl, de ljusa sommarnätterna är över, skymningen kommer snabbare men det kan också vara mysigt. Jag hoppas på en lång, fin höst...
Ha det så gott

2013-08-06 @ 10:52:24
#2: Gunvor

Halloj i värmen den ljuvliga. Äntligen har jag tagit mej lite tid till datorn. Det har varit lite ont om tid nu i sommar. Idag har mina käraste åkt härifrån. Ellie ville inte åka från mormor igårkväll. Men idag gick det bättre.Jag tycker också det känns lite sorgligt. Men man har ju lite att göra så tiden går.
Det blir ju lite stökigt med småbarn i huset så nu har jag städat och plockat undan. Nu är det bara tyst o tomt.

Ser att du har fått en söt katt, eller lånat kanske det var.
Jättesöt Doris!
Jaa du .. snart är sommaren över, men jag tycker jag haft en mycket bra sommar. Har inte varit sjuk en enda gång. Mina inhaleringar har hjälpt bra.
Ha det gott nu på sluttampen av semestern och en stor KRAM på dej!

2013-08-06 @ 16:34:01

Ja du det är ju på barnen man ser att åren går..du o jag vi är ju precis likadana år efter år :) eller visst.

Så du har en liten kissekatt som väcker dig..så gulligt..de är ju så oemotståndliga. Doris..så tokhärligt namn

Men du det är faktiskt lite kul att jobba med. Man har så mycket att berätta för varandra.

Jag är inne på min andra vecka nu..det går som en dans. Fast..jo visst är det härligt o vara ledig..bestämma över sin tid o så.
Kram på sig

2013-08-06 @ 18:25:32

Hej, jag sover också usligt nu när det är så varmt. Har kattungarna i en garderob i sovrummet så jag vill inte att det ska vara för mycket korsdrag heller...
Roligt att du gillar ditt jobb, visst är du förskollärare? Det är min bonusdotter Tezz också, hon sköter de allra yngsta, puh
Kramen

2013-08-06 @ 19:17:24
#5: Fia

Jag tycker också att det är så svårt att sova när det är så vansinnigt varmt. Jag skulle gärna sova i en hängmatta utomhus.

2013-08-06 @ 21:01:21

Haha! Katter är härliga - och hungriga... ;-)

2013-08-07 @ 05:15:10
#7: Pyret

Vi fick klä in hela vår balkong på 10x2 meter med nät för katternas skull. Från golv till tak ... De rymde nämligen över till grannarna och la sig i deras sängar och de är hyperallegiska!
Det blev jättebra och nu kan vi ha öppet på vid gavel jämt och behöver inte oroa oss ett dugg för att de skall falla fyra våningar eller störa andra :D.

2013-08-09 @ 12:12:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: