*

2011-11-06
11:15:23

Sömnig söndag
Det var underbart skönt att
bara vara jag och maken igår kväll.

Men först var vi till kyrkogården
Sååå vackert med alla ljus.



Lite suddig bild=)

Kändes oerhört jobbigt att stå
vid min väns grav för första gången.
En sån vacker sten, enkel med en orkidee inristad.





Sen åkte vi hem och bakade pizza
sonen käkade med oss sen stack han till stan.

Vi satt och myste med massor
med tända ljus.
Så tittade vi på  Så mycket bättre.
Underbart bra igår..lite tårar föll.

Kvällen blev sen
och så blev det i morse också.
Nu snart tvättstugan
vanliga söndagsnöjet=)

Kommentarer:
#1: Yvonne

Tur att ni kan tvätta på söndagar! Men du kanske har egen maskin? ;) Jag undviker helst kyrkogården, just för att det är jobbigt...Men att bara gå omkring där är helt ok! :)

2011-11-06 @ 12:09:18
#2: Znoggge

Fantastiskt program!



Kram

2011-11-06 @ 12:47:13
#3: Cecilia

Som jag sa tidigare, Det var så vackert på Kyrkogården men, lite ledssamt...

Tvättstugan är ju såååå kul=) ICKE!

Jag hade det ensamt igår men, det blev en bra kväll, bäddade ner mig i soffan, en liten ministänkare och Desperate Housewives 2!

Mysigt och gött!

Idag blir det en slappardag, tänka över sina synder och så där=)

Kram

2011-11-06 @ 13:04:27
#4: Gunvor

Jaa du visst är det vackert, men sorgligt också, den här helgen på kyrkogården.Nu hade ju jag ingen nära som gått bort nyligen så då går det lättare att gå dit o tända ljusen.

I gårkväll var jag medbjuden ut och äta gott, med dotter, måg och äldsta barnbarnet o hans tjej. Det var så roligt att gå ut med både barn o barnbarn och vi åt en supergod middag. Min stackars gube låg hemma med ryggskottet som sällskap. Det var han som ville att jag skulle följa med dom ut, så jag hade inga samvetskval för det.

Ha det gottast!Kram!

2011-11-06 @ 15:38:57

Här får vädret skärpa till sig innan jag tar tag i tvätthögen. Hänger ju tvätt på taket. I dag har det inte regnat, men det har blåst halv storm. I och för sig kanske tvätten hade torkat supersnabbt - eller blåst bort :-)

2011-11-06 @ 17:21:52
#6: Cecilia

Vi var till kyrkogården tillsammans och sen käkade vi pizza. Båda var nog trötta och ville va för oss själva så, när K skulle läggas gick hon in till sig.

Tack snälla för erbjudandet, tror att vi klarar oss. Får låna mammas bil några dagar.

Btw, har ikväll fått ägg kastat på huset, Annelie oxå men, Mats klarade sig... Dretonger på ren värmländska... Grrr

2011-11-06 @ 19:12:20

Jobbigt det härmed förlusten av nära och kära. Har förlorat för många nära och värst var nog när mamma gick bort för 2 år sen. Det finns med mig hela livet. Mitt liv är förändrat men mycket bra har också hänt. Fick ju min son förra året. :)

2011-11-12 @ 12:43:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: