*

2011-04-03
09:43:44

Söndag 3:e April
Ja något fint väder ser jag inte till
det regnar och regnar!

Men det är väl bra för då försvinner all snön.
Inte fint igår heller, vi hade dimma precis hela dan.

Men vi var ute ändå och fixade i trädgården.
Häcken måste rensas och gödas.

Vi rensade dock inte hela
det hade nog tagit hela dan.
Tänkte fortsätta idag..men i regn nja.

Det får väl bli lite inomhusstök=)

Gjorde en fantastisk god gryta igår
Malin på jobbet gjorde den i torsdags
hon gjorde den på kyckling.
Men i receptet var det högrev så det tog jag.

Mmmm sååå goood.


Obs det här är makens portion..så mycket orkar INTE jag=)

Det är svårt att ta kort på mat
och få den att se läcker ut..men det var den=)
Man ska servera rostad kokos, ananas
torkad aprikos och nötter till rätten.

Men vi hade bara kokos, ananas och så la vi till mango.
Rätten i sig är väldigt kryddig men med
tillbehören märkte man inte det så väl.

Om någon vill ha receptet så hojta till.

Kommentarer:
#1: Yvonne

Hojt! Alltså jag vill gärna ha receptet! Kul att prova nya kombinationer. :) En annan som skriver bra deckare från "längesen" är Bo R Holmberg, hans böcker utspelar sig i Norrland i slutet av 1800-talet. Jättebra tycker jag! Välskrivna och intressanta om polisarbetet förr i tia!

2011-04-03 @ 10:07:13

Oj så internationellt..det är ju kul att prova lite annorlunda mat ibland..det låter fantastiskt gott Ninni..



Jepp trädgården väntar här med räfsa och sopsäck så ska det bli lite fräschare tror jag..

2011-04-03 @ 10:36:43
#3: Carin

Duktiga ni är som sköter trädgård o allt! Sjäälv höll och på i förrådet 4 timmar i går o rensande ut, slängde sorterade vad som skall till tippen och unga liv.



Idag har jag börjat smörja in magen, tack för påminnelsen, hade sån olja hemma för de.



Kram

2011-04-03 @ 10:51:09
#4: Znogge

Hojt!!!

2011-04-03 @ 11:22:53
#5: Maud

ser mumsigt ut!

jag ska iväg o jobba så det blir bara lite småplock innan som vanligt...disk, tvätt...sonen ska iväg till en ny lumparvecka så får bli en mysig söndagsmiddag med honom innan han far oxå

kramar

2011-04-03 @ 12:01:18

Ser väldans gott ut!



Här kämpar solen för att ta sig genom molnen, soldis just nu kan man säga. Men det är i alla fall... 20 grader varmt, så det får duga :-)

2011-04-03 @ 12:20:46
#7: Lena

Äntligen kan man känna att våren är här trots att det regnar lite. Trädgårdsmöblerna är nu på plats.

Men lite mer av solen skulle jag helst vilja se.

//Lena

2011-04-03 @ 17:27:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: