*

2008-12-27
09:14:43

Godermorgon!!
Ja nu var det vardag, Juldagarna är över för det här året. Magin är borta från dom här dagarna annat var det när man var liten, nu är det mest skönt att få vara lite ledig.
Minns dan innan Julafton då klädde vi allltid granen man fick provsmaka Julgodiset...Mmmm det var mysigt.
Och allla förberedelser innan Jul mamma grejade och städade precis överallt, det var nog ett sjå.

Julgodis var ju jättekul att göra marsipangodis var det roligaste.Ja hjälpa till fick vi, det gillade jag! Och mycket folk var vi ju alltid, med fem syskon blir det några stycken.Och eftersom jag är en "sladdis" så var det ju syskon med familjer som kom hem.

Ja då var då nu är nu....idag är det en vanlig lördag vilket jag tycker är jätteskönt. Vi ska ge oss ut i affärer idag bla byta en tröja till sonen, den var lite för stor.

Sen blir det väl lite handlande vi ska ha gäster på söndag....och tänk Nyår behöver vi inte handla till för då åker vi ju bort.
Härligt med nyårssupe på båten.....sen ska jag dansa har jag bestämt!!!

Nu är det kaffedax!     

PS idag åkte hyacinterna ut....jag har inte haft några på ett par år..nu minns jag varför, jag har varit såå tät  måste vara dom, sorgligt men sant! DS                                                   

Kommentarer:
#1: Anna

Mmmm så gott med vanlig lördag..ska oxå ut o byta en tröja...för liten..javisst minns man bardommens jular..spännnade och härligt..jo jag har redan bakat..och det är mumsigt du..ha det bäst.

2008-12-27 @ 09:34:45
#2: anneli

Den här julen gick ganska obemärkt förbi mig...inte undra på när 14 dagar innan var rena sjukstugan. Nu har maken fått magsjukan i natt...undrar om Nyår kan bli lite mer normal? Jag längtar efter att få bort julsakerna och det har aldrig hänt så här nära jul förut......MEN idag skiner solen igen!! Idag ska jag ut på en liten, liten promenad och känna frisk luft i ansiktet - det var minsann längesedan! Sol och värme...vi hade också det att se framemot i år, vi åkte i februari....mmmm...så skulle man ha det varje år du!

2008-12-27 @ 10:00:01
#3: Vaniljis

Härligt det låter att åka båt och nyårssupé. Lyx!

Ska kolla fotboll hela dagen. Tycker jag är skitkul! Ha en bra lördag på stan! Kram

2008-12-27 @ 10:09:09
#4: Sickan

Det har varit intensiva dagar på gott och ont.

Nu känner jag mest för att dra täcket över mig och ladda batterierna!



Ha det gott!

Kram!

2008-12-27 @ 10:29:26
#5: Anonym

Ja visst är dethärligt med vanlig lördag idag

Jag ska ner till centrumet en snabbis fåse omjaghittar någon rea detbrukar vara dåligt med det i vår lilla stad

Ska ni åka båt på nyår? Det låter ju trevligt vaart ska ni?

kramTingeling

2008-12-27 @ 10:37:56
#6: marie

usch, det är säkert många på stan nu....igår

var det tjockt av dom i affärerna.

så jag håller mej inne jag =)



ha dä

2008-12-27 @ 11:05:33

va mysigt de lät med nyårskryss!!! å så romatniskt

kör en sådn där tiotanic kyss vid tolv då längst fram i fören=P

2008-12-27 @ 11:24:48
#8: Znogge

För första gåmgem på flera år har vi en ynka hyacint. Det är tyvärr inte helt att rekommendera med tanke på sonens allegi... Hoppas du snart är mindre däppt när den åkt ut!

Kram!

2008-12-27 @ 11:50:39

Det bästa med julen numera är ju att man får några dagars ledighet....DET njuter jag av....

Synd på hyacinterna...

Kram

Margaretha

2008-12-27 @ 12:05:39
#10: My

Tycker det fortfarande känns om juldagar...eftersom det är helg...

Ha en bra dag ,kram

2008-12-27 @ 13:33:17
#11: Anonym

Jo jag minns hur det var kvällen innan julafton. Min mamma "jobbade" sent fram på småtimmarna för att göra julaftonfint. Mysigt, men vi lyckas inte få det lika spännande och speciellt som hon lyckades. / Ninna /

2009-01-04 @ 17:55:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: