*

2012-09-02
09:48:00

2:e september
Igår var det helt fantastiskt väder
En perfekt dag att måla uterumsgolvet.
Vi höll på att svettas ihjäl när vi målade=)
 
Det blev så bra!!

 
Jodå jag målade jag med!!
Hälften bidrog jag med.
Två lager blev det
 

 
Nu är golvet tjärsvart
ja färgen heter så.
 
Vi är väldigt nöjda
nu ska vi bara fixa till lite också.
Ska försöka få ta på ett par härliga fåtöljer
och ett mindre bord.
 
Är trött på det ganska stora bordet
och trädgårdsstolar
jag/vi vill ha det mer som ett vardagsrum
Idag är vädret mindre fint
har regnat som bara den i natt.
Och jag har sovit sååå gott
Vaknade av att min telefon ringde
 
Och då var klockan kvart över nio..oj då.
Igår var vi uppe halv åtta.
 
Nu Kaffe
 

Kommentarer:
#1: Znogge

Så snyggt det blev!

Ha en fin söndag.
Kram

2012-09-02 @ 10:37:08
#2: Yvonne

Det borde finnas mycket utemöbler på rea nu :) Snyggt med golvet efter att det fått sig en omgång ;) Och kanske klarnar det upp sen...

2012-09-02 @ 10:59:05

Så coolt..så fint..mmm jag har målat mitt med..snövitt..hi hi..same same but different kan man säga..

2012-09-02 @ 18:46:56
#4: Lillemor Johansson

Snyggt är det överallt här.....både på bilder och i bloggen:)) Kram vännen

2012-09-02 @ 19:40:36
#5: soffie

svar:en tofsklubba är en klubba med massor av tofsar att ha i håret:)på kramen å va fint ni har det..

2012-09-02 @ 21:00:01

Här regnade det precis hela dagen igår... Och vi som skulle på 70-årskalas, vi var 25 pers som fick tränga ihop oss i en kolonistuga...
Så snyggt golvet blev. Kram fina

2012-09-02 @ 21:30:18
#7: Gunvor

Fint blev det. Hemma hos dottern på byn har dom också möblerat som det vore ett vardagsrum o det är såå mysigt när man har gott om plats.Dom här nya möblerna som tål att stå ute också är ju toppenfina.
Både soffa o fåtöljer och en matgrupp i samma stil, som dom har är supersnyggt.
Själv har vi kanske halva deras storlek på altanen.
Jaja..vi klarar oss vi med. Alldeles lagom är den.
I helgen har vi haft småbarnsbesök så nu är man lite mör efter lekning o bus. Men såå roligt!
Ha en bra jobbvecka nu! KRAM på dig!

2012-09-02 @ 22:37:02
#8: Cecilia

Gomöra vännen=)
Ser ut att bli snyggt där ute. Hade önskat att jag vart ledig denna fina helg men, icke.
Så här har det inte blivit ngt gjort alls... Bara jobbat.
Hur ser det ut för dig idag? Ska vi föröska med en promenix?
Jag slutar 15 men ska fixa några ärenden på stan vid 16.
Hör av dig!
Massor av kramar

2012-09-03 @ 05:56:41
#9: Gunnar

Vad fint det blev!
Jag vet hur varmt det kan bli. Jag har inte målat altangolvet men väl oljat in det.
Jag har förstått att det är en trend att ordna uteplatsen som ett extra rum. Det kanske inte är fel.

2012-09-03 @ 08:14:40
#10: Helene

Ja vilket väder vi fick i helgen = ))
Underbart...och jag var ledig = ))
Golvet blev fint, skönt när man hinner fixa lite på helgerna.
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

2012-09-03 @ 08:20:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: