*

2012-10-01
08:41:47

1:a Oktober
Men ganska behaglig temperatur.
 
Har haft en riktigt bra helg.
Långhelg också=)
Var ju ledig i fredags.
 
Har sovit gott trots Fullmåne.
Men inte i natt
det är ju typiskt natt till måndag.
 
Men jag piggnar nog på mig.
Idag ska Maken på hälsoundersökning
det var på tiden, han har väl inte varit hos
en läkare på tio år..eller nåt.
Igår tog vi en lång härlig PW
Över en timme gick vi.
Vädret var härligt.
 
Efter det var det skönt att lägga
sig på divanen och läsa och sen blunda en stund.
Avlutade kvällen med ytterligare
ett avsnitt med Morden i Midsomer som vi inte sett.
 
Jo vi grattade ju grannen också
Hon fick Två läckra martiniglas
samt nåt att hälla i dom.
Birgitta bjöd på ett glas vitt i eftermiddagssolen.
Mysigt.
 

Kommentarer:
#1: Cecilia

Måndagen går ju alltid i trötthetens tecken;)
Även här fst jag har "helg"...
Sovit si så där, haft en tornado bredvid mig i sängen. Lillemannen kommer numera in till oss på natten.
Mysigt men, inte alltid kul att få en fot i trynet=)
Ha en bra första dag på veckan.
Kram

2012-10-01 @ 09:05:33
#2: Znogge

Bra att kolla upp sig lite då och då. Speciellt med tanke på att man inte är tjugo längre...

Kram

2012-10-01 @ 09:15:36
#3: Gunvor

Jaa du..nu börjar den riktiga höstmånaden. Man får väl hoppas den blir finare än september var.I morgon för 40 år sen så föddes mitt mellanbarn, dottern som bor i Sthlm. Jag minns så väl vilka fina höstpromenader med barnvagnen man gjorde. Varje år vid den här tiden när man är utomhus så känner jag dofterna av gamla löv och minns mina promenader.
Och tänka sej att det är såå längesen. Inte kan vi åka dit o fira heller. Jag vet inte provsvaren än på mina upphostningsprov och så är barnen superförkylda. Nu har ju dagis börjat så nu kommer dom väl vara snoriga hela tiden. Och jag måste ju vara försiktig i allafall ett tag framöver så jag kanske kan bygga upp ett immunförsvar.
Ha en bra jobbvecka Ninni! KRAM!

2012-10-01 @ 12:07:40

Jag tycker att måndagen är ungefär samma som alla andra dagar... ;-)

2012-10-01 @ 15:47:30
#5: Lillemor Johansson

Ja att kolla upp sig är inte fel alls. Man borde göra det lite titt som tätt.....Ja igår var det gott väder men idag är det gråmulet och dimmigt och regnet det öser ner. Hoppas du sover bättre i natt!! Kram vännen

2012-10-01 @ 17:50:42
#6: soffie

jag är alltid som tröttast på tisdgsmorna har alltid varit det å fattar ej varför,så min värsta dag är alltid tisdagar.jag har inte sovit gott varken lö eller söndag å det är himla skönt att kunna skylla på månen som är full tycker jag;) ha en mysig kväll

2012-10-01 @ 19:37:39
#7: Helene

Det lät mysigt...ett glas vitt i solen = ))
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

2012-10-02 @ 08:47:49
#8: Ingrid

Skulle behöva lite fint väder, har du något över skicka gärna hit det!

2012-10-02 @ 19:45:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: