*

2012-11-09
09:53:00

Solig fredag
Mmm vaknade av att solen sken
skön känsla!
 
Har ledig fredag känns onekligen skönt.
Men jag har haft en bra vecka.
 
Hmm undrar vad man ska hitta på idag?
Bara vara kanske.
Måste nog handla lite.
Och tänka ut middags mat =)
 
På söndag är det Fars dag
undrar om barnen kommer ihåg det.
Inte för att vi firar speciellt
inga presenter, men en god middag ska
jag väl fixa till.
Och det vore ju kul för Anders om barnen slår
en signal till sin Pappa.
Ska roa mig med en sak idag.
Har några fula kakelplattor i köket.
Dom som bodde här innan
satte upp några plattor med motiv
bland dom snygga plattorna.
Rysligt fula med vindruvsklasar
vinkrus, blommor..hua.
Jag har täckt över dom med
svart kakelplast.
 
Men nu ska jag försöka knacka ner
endast dom fula.
hade tänkt byta ut allt.
men nu kom jag på en bättre idé.
Har mosaik liggande i svart, vitt och grått.
Tror det blir fint att blanda lite
Och mindre jobb =)
 
 
Ha en skööön helg
 

Kommentarer:
#1: Znogge

Att bara vara låter trevligt så satsa på det. Vi firar inte så mycket heller men äldsta dottern kommer hem på lördag. Ska bli trevligt!

Kram

2012-11-09 @ 10:53:36
#2: Gunvor

Härligt att du är ledig och kan spendera dagen som du vill. Men oj va du är cool som kan fixa kakel själv!
Farsdag blir väl inte så mycket fira av här heller.
Det blir väl genom tel.samtal + att dotra på byn kommer en sväng o fikar tårta.
Vi har bokat rum på hot. i S.hamn på söndag. Tänker oss att dansa igen.. det gick ju bra sist.Toppenmusik där också.Streaplers är det som spelar upp till dansen. Kan bli en toppenkväll.
Ha en toppenhelg! KRAM på dej!

2012-11-09 @ 11:10:53

wow vilken läcker bild med vågor i glaset. Blev nästan lite sjösjuk till slut ;) Kram

2012-11-09 @ 12:06:13
#4: Johanna

häftig bild!

2012-11-09 @ 13:40:28

Kommer osökt att tänka på dom kakelplattor som fanns i huset i Sollentuna när vi flyttade in. Jag tänkte alltid att precis sådär måste en spya se ut om man tittar på den i mikroskop.
:-)
Ha en finfin helg!

2012-11-09 @ 16:33:09
#6: Yvonne

Haha, så här rör vinet sig i glaset! Kanske det är du som är där och skvalpar ;) Ha en go helg!! Måla och tapetsera kan jag, men kaklat har jag aldrig gjort...

2012-11-09 @ 17:15:32
#7: soffie

mm va gott det ser ut... svar: nä vi smakade inte på de fina cupcakes de stod i ett skyltfönster:)

2012-11-09 @ 20:16:51
#8: Cecilia

Jädrans vilken bild?!
Blev näst intill sjösjuk ja me ;)
Läste din kommentar i gårkväll, svårt att somna efter det...
Menar Ni allvar???
Idag blir det jobb då. Ska bli skönt efter nästan en veckas ledighet=)
Kram

2012-11-10 @ 09:11:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: