*

2011-09-14
14:54:29

Mmm hemma igen..
Känns onekligen skönt
borta bra..(nja) Men hemma bäst.

Anlände Arvika vid halv elva ungefär.
Anmälde mig..sen till Lab för att stickas.

Sen upp till OP
inskriven ganska direkt
fick mina snygga kläder
och underbara långa strumpor som bara
kanade ner..hihi.
Trosorna är ju urläckra.
Snodde faktiskt med ett par idag
bara för att dom är såå höga och sköna
och inte klämmer åt någonstans.

Sen fick jag vänta ända till halv ett
då var det dax..dom låg lite efter.
Personalen var från himlen..
Såå underbara goa och behandlade mig som en prinsessa=)

Fick vänta ytterligare
för en handske hade gått sönder när dom
dukade upp instrumenten
bara att börja om igen.

Sen så rullades jag in
fick en läskig mask med syrgas
kände för första gången lite panik
svårt att andas i...men bara några sekunder
senare sov jag.

Sen väcktes jag ur min sömn
allt var klart och hade gått bra.
Dröjde inte länge efter jag legat
på uppvaket så kom smärtan.
En flaska flytande panodil och morfin gjorde susen.

Orkade få i mig te och en macka
efter en stund..gott.
Har aldrig druckit så gott TE.
(vanligt svartvinbärste)

Sen tyckte dom att jag borde vara kissnödig
klockan är  nu snart fem.
Näää inte ett dugg...
fram med ultraljud..bara 2 dl..ingen fara.
Men nu har jag jäkligt ont igen
får mer morfin...sen vill jag kissa.
Får stöttning till toan..allt går så bra så.

Sen fick dom byta ett förband i naveln
det hade läckt lite grann.
Och jag har världens djupaste navel=)
Bort med lite blod...tänka sig
att där igenom drog dom ut gallblåsan.

Efter det somnar jag gott.
Vid sju är jag på avdelningen.
Är yr&vimsig..trött trött.
men orkar äta lite.
Somnar igen, vaknar somnar igen osv..

Har två damer som sällskap
två norskor var av den ena
är lite mer än lite vimsig!

När klockan börjar närma sig nio
vill jag sova ordentligt.
Får en tablett..
precis på väg in i dimman
rusar damen in i mitt draperi
vimsar och vimsar..suck.
Får ringa på klockan...
dom hjälper henne i säng.

Men hjälper det..efter en stund
vaknar jag av att hon står med fönstret
på vid gavel och skriker något ut i mörkret.

Ring på klockan igen...
den andra damen sov lugnt vidare.
Ja så där höll det på...
och jag är trött så in i helv..trött.
Till slut erbjuder dom mig ett lugnare
sovrum..en stor toalett..haha.

Men det gjorde inget..nu kunde jag sova.
Tills jag vaknade åter igen av värk.
Men piller får man:-)

Ja natten har ju varit så där.
Föra åtta kom läkaren och letade efter mig
pratade om OP..och vad dom hittat.
Ja sju stenar var det..som små ärtor

Sen blev det frukost..smakade mums med gröt.
Sen fixning av ett bandage, bort med droppnålen.
En påse med droger..sen hem hem...

Har försökt att sova lite
går så där...

Och jag ser ut som jag är i sjunde månaden
fyra hål på magen har jag också...
Dom varnade mig för att få mer ont i  morrn
och på fredag.

Orkade ni läsa allt det här
hahahahha

Kommentarer:

jag har läst vartenda ord o kan så pass lätt sätta mig in i allt du skriver.det är ett gissel med rumskompisar som är yra..jag vet precis hur det är. Så gott att allt har gått bra o att du är hemma igen. Nu får du ta det väldigt försiktigt o bara vila..vinka med lillfingern så du blir uppassad hi hi..jag hoppas mannen din är hemma nu bara. krya på dig o kram på sig från Anna som springer ut o in från garden för i dag glittrar det i glashusen av höstsol..

2011-09-14 @ 16:33:56
#2: Yvonne

Haha, klart jag läste klart! Operationer är ingen lek...men snart mår du bra! Så du fick sova i en toalett, haha, men hellre lugn och ro än vimsiga rumskompisar, hu. Och all denna smärtstillning, de stoppar gärna i en det ena och det andra! Säg till om du vill ha lite svamp, här finns det ett överflöd av den varan. ;) Kram!!!

2011-09-14 @ 16:57:41
#3: Ingrid

Jösses, vilken pärs!

Nä, då var det betydligt enklare med "underredsbehandlingen" ;)

2011-09-14 @ 16:58:21
#4: Gunvor

Jaa då..jag har också läst allt. Va skönt att det är gjort nu och att det gick bra. Jag känner också till hur det är med vimsiga rumskompisar. Men en gång när jag var inlagd så hade jag en mycket trevlig herre som rumskompis. Inte så vanligt med blandade kön. Det funkade jättebra. Kommer ihåg att det var lördag och melodikryssdags och så sa jag det till honom. Och vips så hade han fixat både tidning med kryss och en liten transistorradio som han hade med sej. Sen låg vi där o löste tillsammans. Kul va?

Säger som Anna..nu måste du ta det lilla lugna o bara vila, vila!

Kramar försiktigt!

2011-09-14 @ 16:59:21
#5: Znogge

Klart att jag läste! Vad tror du om mig ;-) Skönt att allt är över nu. Även om du har ont så går det över och du slipper elaka anfall i fortsättningen!



Kram och krya på dig!

2011-09-14 @ 19:10:17
#6: soffie

jösses vilken dag å att ha en sån vimstant på rummet måste varit knäppt,tur att du nu är hemma och hoppas det blir bra,kan det bildas nya stenar igen ?krya på dej nu och ta hand om dej!!!

2011-09-14 @ 20:56:17
#7: Cecilia

Å Käre vääärld! Borde va förbjudet att dela rum på sjukhus... Är man sjuk så vill man väl va ifred?! JA, iaf jag.

Skönt att det är över, även om du kommer att få ont av OP så är det ju en övergående smärta... Och, piller får man.. Lite "Discopulver" e inte fel =) Fatta mig rätt nu! Hahaha

Stor Kram

2011-09-14 @ 21:27:19

Jajjemensan - jag orkade läsa allt, fru Mårfin :-)



Skönt att allt gick bra!

:-)

2011-09-14 @ 22:23:35
#9: Helene

Va skönt att det gick bra !!

Ta det lugnt och va rädd om dig nu...

Kram Helene.

2011-09-15 @ 09:03:48
#10: Helena

Usch vad du varit med om men skönt att det är gjort nu.

Nu får du vila upp dig där hemma så du återfår krafterna.

Kram finaste vännen!

2011-09-15 @ 09:13:19
#11: annika

Usch,låter lite läskigt,jag har aldrig varit kandidat till att jobba inom sjukvården! Hoppas du får sova gott i natt!

2011-09-15 @ 21:05:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: