*

2011-09-05
08:27:20

Full fart hela helgen.
Underbart väder har det varit också=)

Ja igår kom faktiskt städgubben tillbaka.
Bad Birgitta om ursäkt
sen städade han från tio till tre=)

Jag erbjöd Birgitta att åka till
hennes gamla lägenhet och plocka ihop
det som var kvar..och det var en del..haha.
Leif sa att det är inte så mycket..jo pytt.

Jag packade, bar packade och bar.
Ja Leif&Birgitta också förstås!!
Trodde jag skulle ha ont i benen idag
men än så länge känner jag inget.

Men nu är det tomt
förutom vinden..men det får dom fixa själva.

Nu har hon fått någorlunda ordning
i vardagsrummet.
Ja den här veckan kommer
säkert att gå fort
jag kommer nog att vara där och
hjälpa henne en hel del.

Ja och nästa helg är det nästa
flyttlass som kommer..phu.
Men sonen har dragit ihop
massor med starka killar
som kommer och hjälper till och bär.

Jag ska fixa "flyttgröten"
och säkert packa upp en del=)

Ska bli skönt när allt är klart
och tänka sig gallan har varit
snäll hela helgen..tjoho.
Nu är det bara en vecka kvar till dagen D:-)



Köpte en Hoya (porslinsblomma)
I Maj tror jag..den var ganska stor
även när jag köpte den
men den har vuxit säkert 1,5 meter.
Om inte mer..nu hoppas
jag på massor med vackra blommor.


Kommentarer:
#1: Cecilia

Hmm, en ursäkt är inte så mycket värd i detta tillfälle kan jag tycka! HAN fördröjde ju en hel del för B...

Jaha, det är till helgen sonen kommer hem, för gott=) Kul!

Hoppas gallan håller fre på sig till OP nu då.

Ha en bra måndag!

2011-09-05 @ 08:38:23
#2: Znogge

Vilket slit och släp ni har. Hoppas gallan håller sig lung nu tills det blir dags. Minsta man kan begära!



Kram

2011-09-05 @ 09:53:27
#3: Helene

Dina blommor trivs ser jag = ))

Visst har det varit härligt med sol i helgen !!

Ha en mysig måndag.

Kram Helene.

2011-09-05 @ 10:04:29
#4: Yvonne

Hoyor är trevliga! Har en liten bella som blommar nu... :) Underbart väder igår! Inte lika kul idag, dock...Kram!

2011-09-05 @ 12:14:05

Oj vad ni har jobbat..men om man är flera så går det som en dans..så härligt att få ordning på allt o när sonen landat så blir det säkert lugnt o skönt. Ja då har du ju din op förstås..mmm alltid är det något på programmet Ninni..

2011-09-05 @ 17:27:44
#6: annika

Flytta är gruvligt trist tycker jag - i allafall det där att plocka och bära iväg...å dessutom bli försenad pga att det inte blir städat som avtalat....!

2011-09-05 @ 19:06:02
#7: soffie

jisses va du har slitit i helgen ,å va coolt att blomman växt så bra blir kul att se om den blommar jättemycket,kramen

2011-09-05 @ 20:50:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: