*

2011-09-16
09:42:17

Fredag 16:e sep
En strålande vacker dag.

Men idag känner jag mig ganska mör.
Har sovit gott.men vaknat
flera gånger när jag vänt på mig=(

Ja nu är mina kolleger på väg
till Tällberg och ett underbart SPA.
Känns ju sådär att inte kunna vara med.
Men just nu inser jag ju att det hade inte gått.

Sitt ni här och njut!!

Trodde kanske lite att jag skulle
vara så pigg att jag orkade.
Men näää..sitta i en bil i flera timmar.
Sen inte kunna ta nån behandling
Ha nära till en toa när man ätit:-)

Jo för så är det just nu
går rakt igenom..hahahha.

Skulle tydligen ta ett tag
nån månad eller så innan
levern anpassat gallmängden.

Igår var jag lite uttråkad
tråkigt att bara vanka omkring
se på TV, läsa osv osv.

Goa goa grannen
skickade ett SMS..orkar du med fika??
Har en äppelpaj i ugnen.

Klart jag ville det
vi satt i solen och myste
"mitt" goa "dagisbarn" mötte upp
med stora kramen..då blir man GLAD.

Och så deras underbara goa Setter
vilken otroligt snäll och underbar hund.
Vi satt länge och pratade och skrattade.
Mindre kul att skratta..gör ju lite ont..hihi.

Tack än en gång
för att ni finns.
En stor påse svamp fick
jag också..trattisar..tjoho.



Syrran(en av dom) var här i onsdagskväll
hon lurade mig också  att skratta.

Vi satt och jämförde operationer
hon gjorde det här -84
rejält snitt på magen.
Jag tyckte minsann att hon skulle
begära hem journalen
jag ville ju veta vem som haft flest stenar
och vad är ett snitt..jag har ju fyra HÅL i magen!!
Nog var det väl värst för mig (fniss)

Ja så där höll vi på..jag fick hålla
i magen, för skratta det är ju härligt=)

Tack söstra mi för att du också finns!!


Nu ska jag dricka lite kaffe
och se om jag piggnar till
sen duschen..jobbigt






Kommentarer:
#1: Znogge

Tur att det finns modernare metoder numera. Du gjorde säkert rätt i att stanna hemma. Man ska inte överskatta sin förmåga.



Kram

2011-09-16 @ 10:26:12
#2: Znogge

Tur att det finns modernare metoder numera. Du gjorde säkert rätt i att stanna hemma. Man ska inte överskatta sin förmåga.



Kram

2011-09-16 @ 10:27:34
#3: Gunvor

Jaa du Ninni..tråkigt att inte kunna åka med till Tällberg.



Jaså du..är det där solen är. Fast nu ser jag att den kanske är på väg hitåt också. Det börjar spricka upp. Skönt!

Synd för dej att inte kunna följa med dina jobbkompisar på SPA. Men det kan du ju ta igen sen när du blivit återställd.

Min enda op.är också en magop. Jag har tagit bort livmodern för många år sen.Fick ett ganska långt fult ärr mitt på maggen,från naveln o ner.Vet ej om det är bättre med fyra hål.Kanske!

Förstår så väl att det är svårt att skratta nu. Ajj ajj..det gör ont så nu det gäller att hålla i maggen. Svårt för en sån glad o livad person som du verkar vara. Men snart är du på banan igen o kan härja runt med barnen på dagis.

Hoppas du härdar ut. Nu är det helg och du kan säkert njuta av den.Ha det såå gott!KRAM!KRAM!



2011-09-16 @ 10:36:17

Så skönt att operationen gick bra och att du är hemma nu. Men lite trist att du inte kunde följa med på SPA. Men ibland måste man ta hand om sig och tänka på sig själv. Ha en fin fredag. Kram

2011-09-16 @ 10:36:41
#5: Gunvor

Haha.. det blev lite dubbelt däruppe.

2011-09-16 @ 10:38:07
#6: Cecilia

Jaá du, du goa du=) Tack för besöket, de eju lixom du med ditt glada trevliga sätt som lättar upp stämningen runt omkring dig!

Höll i magen, det kommer komma mera skratt och fniss!

Kram

Å du, gick de bra m promenixen? Du tog dig väl hemåt?

2011-09-16 @ 14:27:22
#7: my

Å du din stackare som haft så ont, hoppas det är bra nu! Och det blir fler tillfällen till att SPA:a...

Och såna grannar är ju guld värda!

Kram på dig ,trevlig helg

2011-09-16 @ 16:29:31
#8: sweetmama

Åååå spa i Tällberg förstår ju att du velat vara med. Krya på dig. Nu finns en liten föraning hos mig :)

2011-09-16 @ 19:21:59

Även om du missade SPA-et, så låter det som om det går jättebra för dig :-)

Kram!

2011-09-16 @ 20:31:47
#10: maria

härligt att du har hälsan och är på väg åter <3

synd om resan men du är viktigast <3



fint med snälla människor runt sig <3

kan du maila din adress till mig goa du ?

love <3<3<3

2011-09-16 @ 21:26:23
#11: soffie

härligt att ni kan sitta å skojja iom det ändå.usch ska det ta sån tid innan det blir bra att ränna påtoan sådär är ju inget kul men nu slipper du ju smärtan hoppas jag, hur länge behöver du va hemma? kramen

2011-09-17 @ 01:10:53
#12: Ragnvi

Host, host o morning! Skönt att läsa att det går framåt som det ska med dig! Hoppas du får chans att besöka Tällberg en annan gång!!

När jag opade min galla så blev det en stor öppen sak...gick inte med titthål. Du vet...min mage ser ut som ett pussel....När jag steriliserade mig gjordes det genom naveln...jämmer o elände vad konstigt dålig jag blev efteråt! Dom tippar ju en upponer o fyller en med gas...fick sitta o sova de första nätterna hemma sen!

Kramen!

Ragnvi

2011-09-17 @ 07:55:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: