*

2011-05-22
09:35:55

Nääää redan söndag
Och trist att maken måste
åka redan ikväll..blääää

Men Solen skiner=)

Men den goa värmen är inte här
Det var skönt på dan igår
men på eftermiddan blåste det förskräckligt=(

Dagens goda gärning blev det igår.
Vi satt i en varsin solstol på eftermiddan
en farbror går på gångbanan med rullator.

Ser ut som han försöker prata med oss
han går sakta framåt.
Sen helt plötsligt ser jag
att en man och kvinna står lutade över farbrorn
som nu ligger ner.

Jag går dit, mannen försöker ringa ett nummer
på rullatorn, men får inget svar.
Jag försöker prata med farbrorn som är ordenligt
förvirrad. Vi tar beslutet att ringa SOS.

Jag ser sen att han har en Explorer i korgen
den var det inte mycket kvar i.
En hela för säkerhets skull också.

Att få upp farbrorn gick inte och till vilken nytta
vi visste ju inte var han bodde.
Sen kommer mer folk en dam som bor i närheten av
honom försöker få tag i hans fru..utan framgång.
Men sonen fick dom tag i.
Han kommer så småningom..Anders och han får upp
mannen in i hans bil, Anders följer med
för att hjälpa till.

Men ambulansen då...OJ
den kommer till slut och jag pratar med dom
och förklarar saken..
Dom tog det med ro och sa att det var bra
att det löste sig.

Jag var ju rädd för att han fått en stroke
för han sluddrade ju så.
Men det visade sig berättade sonen
att det här hände ganska många gånger i veckan.
OJ stackars frun och 86 år var gubben.

Ja sa till honom drick vatten istället=)

Kvällen avslutades med grillning
trötta var vi så det blev en tidig kväll.


Kommentarer:
#1: Znogge

Han bör nog avstå starkvaror fortsättningsvis...



Tur ni rediga fanns på plats.



Kram

2011-05-22 @ 10:45:10
#2: Gunvor

Hej..jag är hemma nu. Härligt väder att komma hem till fast det blåser inga varma vindar precis, men det gjorde det inte där vi var heller. Solen var supervarm men vindarna var kalla.Härligt har vi haft.

Va snopet med farbrorn. Det är klart man blir rädd att det är nåt allvarligt en sån gång. Men tur att ni fanns där och kunde hjälpa till.

Ha en härlig dag. Kramar!

2011-05-22 @ 11:20:49
#3: Yvonne

Otäckt med människor som inte riktigt har reda på sig själva, vare sig det är sprit inblandat eller inte. Tur att han fick lite hjälp iaf. 86 år...då kanske han inte hinner lära sig av sina misstag ;) Och nu slutar det blåsa hoppas vi! :)

2011-05-22 @ 12:58:05
#4: Gunvor

Jag mådde fantastiskt bra hela tiden därnere. Inte en hostning. Och jag orkade så mycket. Vi var ute och gick långa promenader efter en superbra strandpromenad och utforskade en massa ställen. Jag tycker om att vara ute på landsbygden när jag är utomlands.

Prisläget är ganska bra. Vi jämför ju lite med Tobago t.ex som det är superdyrt att leva i.

Ha de! Vi har haft sol hela dagen, men blåsigt.

2011-05-22 @ 15:33:44

Samariten Ninni..mmmm så måste man göra även en man med alkoholproblem måste man ställa upp för..så fint gjort..



Jepp nu blåser det upp till regn även här..men himmel vilken sommar jag haft hela dagen..helt underbart..

2011-05-22 @ 16:29:35
#6: my

Ja tyvärr redan söndag..

Och bra råd till mannen där, hoppas verkligen han följer det, är tveksam dock! Kram

2011-05-22 @ 16:59:58

Ja, fast även om han var full hade han ju kunnat fått en stroke också. Men sonen kände väl igen beteendet. Jag tycker det var rätt att ringa ambulansen! Bättre en gång för mycket än en gång för litet.

2011-05-22 @ 18:17:10
#8: maria

oj då vilken upplevelse...gubben bör dricka vatten istället...



själv är jag hemma och kurerar min sjuka lilleman..

ha en go måndag <3

kramar

2011-05-23 @ 09:35:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: