*

2011-03-13
09:07:02

Söndag
Igår strålande SOL...underbart skönt.

Vi satt och solade i timmar
bra nu kom en del av solbrännan tillbaka=)

Sex maskiner tvätt blev klara.
Vi grillade på kvällen...gott.
Sen blev det nyheterna innan Melodifestivalen.

Hade hoppats på att aldrig mer få se hemska Tsunamibilder.
Jag grät när jag såg på Rapport
det är så fruktansvärt hemskt..stackars människor.
Och Kärnkraftsolyckan....det är ju inte bara en sak.

Tvära kast först hemskheter..sen Melodifestival.

Ja "min" låt vann ju inte så klart.
Men jag är glad att inte Danny´s gick vidare.
Vilket tjat...In the club, in the club...

Ja idag...vet inte vad som händer
ska plocka in lite tvätt och fundera på vad vi ska ha till middag=)

Kommentarer:
#1: soffie

mmm va härligt med solning å grillning,mums va gott,

du ska veta att Nellie var superglad för att Eric vann,Hon satt å var helt tokig när röstningen var:)

hmm varför kan inte solen visa sig många dagar irad?

Ska ni till Turkiet iår igen?

Jag funderar på att göra som jag gjorde ifjol ta en restresa i början på sommaren en vecka men det lockar ju att åka bort i November å va borta längre,får se hur det blir;)

kram

2011-03-13 @ 09:50:34
#2: Helena

Ja det händer en massa hemska saker i världen just nu.=(

Här har vi sol även idag.=)

En furminator är en slags karda som drar bort underullen som vovvarna släpper nu.

Mycket mindre päls på golvet sen jag började använda den.

Ha en skön dag!

Kram

2011-03-13 @ 09:52:27

Men så härlig lördag du hade då..ja eller hur Japan är så förfärligt att man går sönder när man ser det på Tv..



jag ska just dra till sommarhuset o se om våren finns runt hörnet där..kram på sig vi syns..

2011-03-13 @ 10:14:12
#4: Anonym

Visst är det hemska bilder och ännu värre lär det bli...



Ha en fin söndag i alla fall!

2011-03-13 @ 10:19:13
#5: Znogge

Mitt namn föll bort..

2011-03-13 @ 10:19:48
#6: LissenTo

Så hemskt i Japan, ofattbart.



Vilken skillnad, här skiner solen och jag ska ta långpromenad, sedan kalas



Ha en underbar dag. // Kram Lissen



2011-03-13 @ 10:33:40
#7: Ingrid

Solning var ganska långt borta här igår, kan jag ju säga. Inte en solstråle som letade sig igenom.

Hade med en dag med tvära kast... Dotterns svärmor gick bort på natten, slutet var väntat men kom ändå så fort. En lugn sorglig morgon övergick sedan i en ny kidnappning av mina "äldsta gamla vänner" och en tillsammansdag där sorgen och glädjen gick hand i hand.

2011-03-13 @ 11:58:45

Ja fy det blir tvära kast emellanåt på tv:n. Tsunami och kärnkraftverk, två saker man inte vill höra om :( Usch så många människor som lider nu...

Men igår var vädret underbart även här, idag är det lite si och så, mest mulet faktiskt.

Ha en fortsatt fin söndag. /Kram

2011-03-13 @ 12:06:20
#9: Yvonne

Idag lyser ju solen med sin frånvaro...och Melodifestivalen, hua! Den var bättre förr! ;) Har inte hört ett enda bidrag! :D

2011-03-13 @ 12:22:12
#10: Nettan

Lät som du hade en underbar dag igår.

Hoppas den blir lika bra idag.



Svar - äppelkakan är jättegod. Den brukar jag göra både hemma och ner till hundklubben. Den andra chokladkakan har jag faktiskt inte smakat, men dom på hundklubben tyckte att den var god. Ha ha !



Ha en jättebra söndag.



kramiz

2011-03-13 @ 13:02:29
#11: Lena

Här sitter vi och bloggar och berättar om allt vi har gjort i helgen. Och så kämpar de i Japan med det hemska som hände. Fast man kanske inte kan tänka så. Världen kan ju inte stanna för det. Men jag hoppas att vi ända får oss en tankeställare om hur sårbara vi är när naturen tar över.



Hur går det med din Header??

Jag frågade min dotter om vad som kunde ha hänt med din header. Det ända hon kom på var om du hade haft en testblogg och den låg kvar där.



//Lena

2011-03-13 @ 16:34:52
#12: mufflo

Idag söndag har även den starka lampan varit hos oss. Underbart.

2011-03-13 @ 17:24:22
#13: soffie

å solen kom aldrig fram idag suck jag blir så himla nedstämd då,

kramiz

2011-03-13 @ 18:32:59
#14: Eva

Hej Ninni! Så ni är tillbaka nu? Tiden rusar verkligen iväg...

Ja du, det är verkligen hemskt det som hänt i Japan. Tycker det varit alldeles för många naturkatastrofer de senaste åren. Så mycket tragik. Det är fruktansvärt. Man blir lite rädd att resa till de länderna också... har ju hänt så mycket därborta...

Melodifestivalen.. ja, jag håller med dig. Dannys låt var tjatig. Och jag blev lite ledsen att de låtar som jag gillade inte gick vidare, Shirley t.ex.

Önskar dig en fin vecka! Vi hörs!

Kram,

Eva

2011-03-13 @ 19:55:34
#15: my

6 maskiner ,ojoj inte illa!

Och nån sol har jag inte fått njuta av i helgen, den var inte där jag var :)

Och jag gillade The Moniker!!!

Puss

2011-03-13 @ 20:15:10
#16: sweetmama

Har ni haft sol idag. Här har varit mulet hela dagen !

Visst är det hemskt med alla katastrofer man kan knappt föreställa sig att det är på riktigt trots alla bilder de visar....

2011-03-13 @ 21:08:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: