*

2011-07-28
10:42:10

Härlig dag...
Solen skiner idag med=)
Jag sa att jag skulle ta med solen hem
från Cypern..hihi

Har varit såå många gånger
när vi varit bortresta
regn regn här hemma och så
har vi kommit hem och det
vackra vädret också!!

Bad i vår pool igår
Anders filmade mig och Birgitta
ser skitkul ut..undrar hur man
gör för att lägga in en film??









Vi var kulturella en dag
var och tittade på utgrävningar
med bla mosaik, svårt att se kanske??

Men herregud trodde jag skulle svimma
av värmeslag..stekande sol
Hög temperatur..smakade gott
med kall dricka efteråt.
Jag tog in en stor Cola, Anders en öl.
Min cola kostade 3.90 Euro
Anders Öl 1.90....hahhaa



Men otroligt fint var det
kände historiens vingslag:-)

Hade velat ladda upp fler bilder
men det gick sakta idag.
Men det kommer fler inlägg kan jag tro.

Nu fixa inför gästerna

Och kampen fortsätter med
lägenheten till sonen
Hua va spännande..vi vill ha den!!

Kommentarer:

Oj vilken härlig utgrävning, den skulle jag verkligen vilja se. Skulle vara något helt i min smak.

Tack för din fina kommentar inne hos mig. Kram

2011-07-28 @ 12:35:49

Jag hoppas nån kan hjälpa dig med hur man lägger upp film på blogg.se, för den skulle jag gärna se :-)

2011-07-28 @ 16:21:55

sv: Nej det blev inte stranden idag - det blåste alldeles för lite ;-)

2011-07-28 @ 16:22:31
#4: soffie

undrar om det var de urgrävningarna jag var på då jag var på Cypern coolt,

knäppt att alkohol är billigare utomlands,tur du tog med dej värme å sol:)

tackar för det!kram

2011-07-28 @ 23:22:47
#5: Ingrid

Himla bra du tog med dig lite sol hem, den räckte ända hit! utom igår då för då regnade det. Kram

2011-07-30 @ 10:14:47
#6: Annica

Vilka underbara bilder! Jag längtar utomlands jag med!!!

Nu ska vi se om jag kan förklara hur du lägger upp en film i bloggen. Om du nån gång hittat ett klipp på youtube som du lagt i bloggen blir det väldigt enkelt för dig. Hoppas jag!! ;-)



Du börjar med att skapa ett konto på youtube.

När du gjort det laddar du upp filmen, som du antagligen har på datorn.

När du gjort det så får du en länkadress till videoklippet du lagt upp. Den länken kan du lägga i bloggen, precis som när du skriver ett inlägg.

Det är nog det enklaste sättet.

Du får också en kod som du kan "bädda in" i ditt inlägg i bloggen. Då blir det en ruta i ditt inlägg med ditt videoklipp. Då finns det en "knapp", bredvid den knapp du laddar upp bilder, som det står HTML på. Tryck på den. Då öppnas en ny ruta med massa text och kodere. Lägg bara in länken direkt efter alla krumelurer som står där. Tryck sen på "uppdatera". Den knappen finns längst ner i den rutan spom öppnades. Om du inte ser den måste du kanske förstora rutan. Då syns den. Sen är det bara att publicera som vanligt. Hoppas att du fixar det här nu. För jag vill se filmen!!!

KRAM!!!!

2011-07-30 @ 16:32:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: