*

2011-01-11
08:01:13

Tisdag 11 januari
Sovit ganska illa, har drömt en massa:(
Vaknat femtioelva gånger..suck.

Kan inte skylla på nån fullmåne heller!

Men jag är en person som vanligtvis
är väldigt glad&positiv.
MEN jag är också en person som oroar mig mycket.
Och då oftast i onödan.

I söndags var det för sonen
han hade en lång resa upp till Sveg
OJ OJ kommer han hinna med tåget till Ljusdal
tänk om det blir förseningar.
Men det gjorde han ju=)

Funkar det med bussen från Ljusdal till Sveg
gjorde det naturligtvis..men jag oroade mig för halka osv osv.

Nu oroar jag mig för, hinner han få en lägenhet
innan vi ska åka bort.
Hans rum där han bodde förut
måste tömmas..dom får förhoppningsvis en ny inneboende.
Han har packat allt men det ska in i en släpkärra
vi ska köra dit...tajt är tiden.

Sen har jag en vän som jag oroar mig mest för.

Ja ni ser ju vad energi jag gör av med...suck.
Kommer säkert nåt mer jag ska oroa mig för
blir såå trött på mig själv.

Måste försöka låta bli att oroa mig i onödan



Avslutar med en vacker himlabild taget från en liten stund sen=)

Kommentarer:
#1: yvonne

Hm...känner igen dig i det där oroandet. Oftast i onödan,ja, för OM det händer nåt så gör det ju det i alla fall...Undrar om mina föräldrar oroade sig lika mycket, tror inte det ;-) Sovit illa, ja det gör jag varje natt nu. Eller inte illa direkt, men oroligt...puh...Kram till dig!

2011-01-11 @ 08:28:28
#2: Znogge

Det är så lätt att oroa sig, speciellt nattetid. Det tar på krafterna en hel del. Hoppas dagen blir lugn och bra...



Kram

2011-01-11 @ 09:05:18
#3: Helene

Jag vet hur det känns för jag är precis som DU !!

Det tar så mycket kraft och energi när man oroar sig för mycket...Men hur sjutton ska man få bort oron ibland ??

Ja ja jag kikar in här innan jobbet och önskar dig en bra dag.

Kram Helene.

2011-01-11 @ 10:26:30
#4: Gunvor

Åhh Ninni vad jag känner igen mig i dig. Är precis likadan! Oroar mig alltid..i onödan.. kan man tycka efteråt. Nätterna är ju värst när allt är tyst o lugnt omkring en. Sen på morron kan man ju se sakerna på ett helt annat sätt. Men sluta oroas går inte..åtminstone inte för mig. I lördags var jag orolig när Helena med fam. åkte hem till Sthlm. Dom hade sagt på vädret att det skulle bli ett fasligt snöande o dåligt väglag och då blev man ju så klart orolig. Men det hade gått hur bra som helst och inte en snöflinga föll och trafiken flöt på som den skulle.

Hoppas att du hittar igen lugnet nu och kan hålla oron borta, för det är som du säger att oron suger!

Ha en fin dag på jobbet! Många kramar till dej!

2011-01-11 @ 11:53:40

Ninni det är för att du är en OMTÄNKSAM person :) Varm och hjärtlig. Inte konstigt att du oroar dig för sonen - det är ju din SON.

Inte konstigt att du oroar dig för vänner - det är ju DINA vänner.

Det är bara BEVIS på att du har ett stort och varmt hjärta och månar om andra.

Bamsekramar till dig!



Dessutom tror jag det är bra att oroa sig ibland - då njuter man desto mer när det går VÄGEN.



//Sara

2011-01-11 @ 12:50:26
#6: Anna

Usch då ...det var mycket..men du det brukar ordna sig..om du får sova inatt ska du se att allt ljusnar..



Vacker bild Ninni..

2011-01-11 @ 15:55:52
#7: my

Det ÄR svårt att inte oroa sig! Sån är jag med...

kram kram

2011-01-11 @ 16:20:27
#8: Ingrid

Då kan vi ta varann i hand du och jag.. Är precis likadan och kan vara så avundsjuk på alla som tar allt med en klackspark. Här hoppas vi ju på att bebisoron snart ska vara över -att det ska gå lite lättare denna gången än med Moltas som tog över två dygn och slutade med akutsnitt. Föräldrarna själva är lugna det är ju huvudsaken!! Kram

2011-01-11 @ 18:13:22

Ja det där att oroa sig, fy vad jobbigt det är. Jag är likadan. Hoppas du får lite lugn och ro snart :)

2011-01-11 @ 21:18:09
#10: soffie

jag är precis som du oroar mej hela tiden för barnen å grejjer ,suck jobbigt,

va fint hjärta du gjort,kram

2011-01-11 @ 22:07:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: