*

2011-01-31
08:35:38

Sista dan....=)
Ja nu har vi rest klart på några dagar.
Ja maken åker snart till Sthl
så han ska resa förstås.

Helgen har avlöpt bra.
Sonen kom hem (eller han åkte till sitt gamla boende)
Vid tre på natten till lördag.

Jag jobbade några timmar på lördan
sen åkte vi till Kronoparken
med skruvdragaren..så drog vi igång
med nedmontering av möbler.
Tog ett tag=)

Sen hem för att laga mat..hungriga var vi.
Upp tidigt på söndagmorgon
iväg för att hämta kärran.

Så var det lastningsdax...phu
vi slet rejält, men vi klarade det på 1,5 timme.
Under tiden vi lastade kom en tjej som skulle flyttstäda
i lägenheten bredvid.
Kan ni flytta bilen så jag kan köra fram??
Näää vi flyttar!!

Det tar ett tag till..skitsur blev hon...men hallååå
Hon fick snällt backa och åka in från andra hållet.

Strax före elva kom vi iväg
och trot eller ej klockan fyra var vi framme=)
Sen var det till att bära igen.
Men vi fick bra hjälp av sonens kompis.
Klockan fem var vi på väg igen.

Lämna tillbaka kärran..tanka och äta.
Kvart i elva var vi hemma igen.
Trötta men glada att allt gått så bra.
Sovit som stockar i natt..

Nu ska jag jobba idag..sen ledig..tjoho.
Den här veckan ska jag roa mig med att packa&städa

Inte en enda älg såg vi..gudskelov
men många många djurspår.

Kommentarer:
#1: Znogge

Vilken intensiv helg ni haft. Hoppas du han andas lite.



Kram

2011-01-31 @ 09:18:51
#2: yvonne

Ibland är det intensivt, men bara det flyter på bra så går det ju an! Tur att det inte var snöstorm eller så igår då... Ha det gott! snart är våren här.. :)

2011-01-31 @ 09:21:37
#3: Helene

Jag önskar dig en härlig måndag.

Kram Helene.

2011-01-31 @ 10:54:28
#4: Gunvor

Oj vilken helg!Men ni klarade det galant.Tur det inte var på lördagen för då var det snöstorm däruppåt. Åtminstone i Funäsdalen o Bruksvallarna hörde jag av min syster.

Men nu är det avklarat. Så skönt för er att ha det gjort.Nu kan ni planera resan och som du sa packa,packa packa.

Min dotter o måg åker nästa torsdag till Malaysia i tre veckor. Inte så tokigt det heller.

Jag är nyfiken att höra hur vädret är dit ni ska ifall vi funderar på att dra iväg senare i vår. Vi vill ju ha riktig värme utan att åka alltför långt.

Ska bli kul att se hur ni haft det.Säkert toppenfint. Det förstår jag.Men vi är så kräsna när det gäller värmen. Det är ju du också iofs.

Ha en bra vecka.Kram kram!

2011-01-31 @ 12:32:55
#5: Eva

Oj, verkar som det varit full rulle hos dig :-)

Ser att du bytt färg och form på bloggen också - fint!

2011-01-31 @ 12:51:16
#6: maria

Det är verkligen fullt upp att flytta, även om man hjälper sina barn :)



Ha en skön kväll vännen !

Kramar <3

2011-01-31 @ 18:06:46
#7: Nilla

Vilken intensiv helg. Skönt att allt gått bra. Vart ska ni åka? Och hur länge? Det skulle allt sitta fint med en resa nu. Dottern och äldsta sonen med familjer åker till Thailand i fyra veckor, inte helt fel. Förutom den långa resan då, den skulle jag inte palla med. Ha det gott.

Kram

2011-01-31 @ 18:08:00
#8: Eva

Försökte maila dig, men det kom i retur. Vad har du för mailadress?

2011-01-31 @ 19:22:21
#9: soffie

va skönt att allt gick bra med flytten av alla grejjer,

Nedräkning nu guuu va härligt,vilket datum sticker ni?

ha det underbart om vi inte hörs innan,

kram

2011-01-31 @ 19:25:06
#10: Annica

Vilken helg! Blir trött bara av att läsa om den. ;-)

Ja, du läste rätt. Jag får försvara mig massor nu för tiden. Allt jag säger synas under lupp. Och folk gör sitt bästa för att trycka ner mig. Jag är så tacksam föra alla mina vänner som tror på mig och stöttar mig hela tiden. Du är en av dom. TACK!

Hoppas du får en mysig kväll.

Och så vill jag tala om att jag har en utlottning i bloggen. ;-)

KRAM!

2011-01-31 @ 20:03:46

Men så skönt att allt gick så bra..och att ni är helskinnade hemma igen. Men hallå där tjejen..hon ville ha företräde men det går inte med Ninni inte :)



Du jag känner igen allt det här vi har en väldig vana på att flytta kidsen hit o dit..snart är det dax igen..

2011-01-31 @ 20:32:20
#12: soffie

svar:mina föräldrar bor i villaområdet på Kronoparken,

2011-01-31 @ 20:34:19
#13: Lena

Fullt upp i helgen för er. Hoppas det blir något lugnare i veckan.

//Lena

2011-01-31 @ 21:04:15
#14: junitjej

Att packa, bära och flytta tar på krafterna.

2011-02-01 @ 06:24:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: