*

2011-01-09
10:28:57

Regnig söndag
Usch va fult det blev ute efter regnet.
Jag är ingen vintermänniska
men det är ju så mycket finare när snön
ligger orörd och solen skiner=)

Nu snart tuffar tåget till Sthl
med sonen ombord.
Nu får det inte vara förseningar hans nästa
tåg går bara en halvtimme efter han är framme i Sthl.

Men idag ska väl allt funka:)
Framme i Sveg är han inte förrän nio ikväll.


Fin kyrka!



Det bor hela 2300 i Sveg eller vad det var..hihi

Igår kväll såg vi Låt den rätta komma in
fy vilken skitfilm..jag  har läst boken
och den tyckte jag var bra!
Här hade dom fått ihop en hel del
B-skådisar kändes det som.



Fick förresten en snygg spegel av syster&svåger
dom hade inte plats för den längre..tur för oss
jag har letat efter en stor bra spegel..passade utmärkt i vårt vardagsrum ♥

Kommentarer:

Nu var det väldigt längesedan jag var här :-)

Vad gör sonen i Sveg?

Ang planeringsdagar så förstår jag ju att man måste ha dem men på sönernas skola la de in den på klämdagen (den 7/1) vilket jag tyckte var bra. Min sons avdelning på dagis har bägge hans fröknar varit lediga sen den 23/12 så det var inte så att de saknade ledighet :P

Nu är ju jag sjukskriven så det är skitsamma men det är knepigt att förlora inkomst och vara en man kort på jobbet :P

Ja du har säkert hört gnäll förr :-)

ha en fin söndag!

2011-01-09 @ 10:46:50
#2: soffie

har med sett den filmen och den var verkligen värdelös.

hoppas nu sonen kommer fram som han ska va spännande för han.

ja blä vilket fult väder det är nu,här i Karlstad ställdes alla bussar in igår för halkan det var rena isvägarna ute,

ha en goo söndag

2011-01-09 @ 10:57:14
#3: Anonym

Nu är det helg och dags för en ny tävling i bloggen igen, där du kan vinna ett härligt kitt från body shop det enda du behöver göra är att meddela mig att du är med!



Kram natalies.se

2011-01-09 @ 11:15:10
#4: yvonne

Böcker är alltid bättre än filmerna (för det mesta...men jag är en bokmänniska, ingen filmmänniska)

2011-01-09 @ 11:22:26

:-)



Jo det är svårt att få ihop det för många. Jag tror de resonerade som att de har barn den 7/1 här också men å andra sidan så har de ju ännu fler den 10/1 ;-)

Ha en riktigt härlig dag nu!!

2011-01-09 @ 11:25:13
#6: Junitjej

Visst är det mycket vackrare med snö och solsken?!

Här är det väldigthalt på gångvägar och parkeringsplatser. Det är inte så halt på de stora vägarna, så jag hoppas att jag kommer fram till jobbet imorgon (eller inte...).

2011-01-09 @ 12:56:33
#7: Znogge

Jag som tyckte filmen var väldigt bra! I och för sig har jag inte läst boken...



Ha en fin söndag!



Kram!



Spegeln blev ju perfekt!

2011-01-09 @ 13:46:49
#8: Gunvor

Usch va hemskt med regn! Här är nollgradigt också, men jag hoppas verkligen att det inte blir mildare än så. Det är inte kul med halka! Jaså sonen flyttar upp till Sveg. Det blir säkert bra. Där är det mysigt. Jag gillar Härjedalen!

Jag hade tänkt mej en svängom i kväll. Det är dans på hemmaplan, men jag känner att det är nog inte så bra. Har fått igång hostan igen och har ingen ork alls i kroppen så jag får avstå. Tänk jag har ju varit hostfri länge ändå, ända sen i juni. Det är nästan rekord.Hoppas det inte blir feber o annat skit sen! Nu har jag gnällt klart.

Ha en fin kväll!Kram!

2011-01-09 @ 16:41:40
#9: Nilla

Ja visst är det tråkigt med regn och slask. Men tyvärr ett måste innan sol och värme ;o) Vad ska sonen göra i Sveg? Är det jobb eller plugg? Hoppas att allt klaffade för honom och att det inte blev några förseningar. Fint det blev med spegeln.

Ha det gott/Kram

2011-01-09 @ 18:16:27
#10: Anna

Sveg..aha..ar inte så stor koll på var det ligger..måste googla...vänta..aha halvvägs till Östersund ser jag..ja det är ju en bit även från din stad.



Jaaa eller hur här töar det verkligen ..snart kommer våren :)

2011-01-09 @ 18:51:25
#11: Daniel

Inte sett filmen, håller mej till boken!!

Fin spegel, daniel diggar!!!

2011-01-09 @ 21:38:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: