*

2011-01-25
08:55:08

En vanlig tisdag
Utanför mitt köksfönster snöar det lätt:(

Har varit en låång vinter tycker jag.
Men kanske det blir en kanonsommar.
Vet att i många delar av vårt avlånga
land var det supersommar förra året.

Men sommaren missade Värmland...haha.

Lyssnar på radion..dom intervjuar Christer Björkman
Ja OJ nu är det dax för Melodifestivalen...igen!

Ja vi kan se första omgången..men sen skiter vi i det (fniss)
Näää om jag skulle ta lite kaffe till
sen halka ut till bilen.

Börjar få problem att få ut vår bil
dom nya grannarna har helt plötsligt tre parkeringsplatser?
Vilket betyder att en stooor jobbil
står brevid vår..och parkeringen är trång
och vår står längst in.
Och är det sen bilar på gästparkeringen
då är det jäkligt trångt...
Ja och så snö på det..


Kommentarer:
#1: Znogge

Här ska det snöa i kväll och det gillas inte. Här är också svårt att parkera på grund av alla snövallar. Platsrna blir så små, så små!



Kram

2011-01-25 @ 09:40:27
#2: yvonne

Ställ bilen på tvären på parkeringen ;-) Men förra sommaren tyckte jag var jättevarm! Och inte regnade det så mycket heller...eller? Melodifestivalen har det inte tittats på på sisådär tjugo år eller nåt :-D

2011-01-25 @ 10:08:26
#3: soffie

va snyggt du gjort i bloggen,men ahh va jobbigt med parkeriongsproblem,går det att prata med dem om situationen ,annars får du koppla in föreningen du bor i,

ha en toppendag ,NEDRÄKNING nu va inför resan guuu va härligt!

kram

2011-01-25 @ 12:10:01
#4: Gunvor

Inte så kul när det blir trångt p.g.a grannarna. Lite av det problemet har vi ibland i stugan på sommaren. När våra grannar får besök så ställer dom gärna sina bilar hos oss, så om man varit ut med bilen och kommer tillbaka så kanske vi inte har nånstans att ställa vår bil trots våran stora pplats. Men det är bara att be dom flytta sin bil och det går ju bra.

Jaa du..visst hoppas vi på en lång skön sommar. Fast vi hade det förra året också..tror jag.

Nu har jag fått min medicin så nu är det bara att hoppas att det är rätt sort. Min dokt. sa att nu håller vi alla tummar på det. I gårkväll hostade jag nåt vansinnigt. Jag kräktes till slut.. både en massa slem och maten jag ätit. Nu skulle jag ju lämna upphostningsprov i morse innan jag fick börja äta medicinen. och det var som vanligt svårt att göra på beställning. Jag brukar inte få upp så mycket på morgonen, men jag jobbade som en tok så lite kunde jag skicka iväg på odling i allafall. Det ska skickas före 11 med sjukbussen. och det lyckades jag med. Gubben fick rusa iväg med burken och nu har jag ätit första tabl.

Håll tummarna att det är rätta sorten! Annars får jag byta efter avslutad behandl. Dubbel dos i 2 veckor.2 om dan.

Hoppas du har lika vackert väder som vi har.6- och en underbar sol. Det är sååå vackert!

Kram på dej!

2011-01-25 @ 12:31:18
#5: Hannah

Och jag kommer sakna dig, massor!!!!

2011-01-25 @ 18:19:58
#6: maria

skotta all snö på deras bilar :))



Må så gott !

Kramisar

2011-01-25 @ 19:00:49

Oj så pass trångt..hmmm det är inget kul du..



Melodifestivaldax..himmel är det redan så dags igen..tiden rusar..

2011-01-25 @ 19:26:34
#8: Ingrid

Ja, visst är vi värdsmästare i födelsedagar!! Och i morgon är det dax för en till d.v.s Tessan MEN det är fortfarande några timmar kvar på dagens datum....

Hjälp mig hålla tummar o tår!

2011-01-25 @ 21:45:46
#9: maria

Be grannen köpa en mindre bil :))



ha en go dag !

kramen

2011-01-26 @ 06:32:25
#10: Helena

Ja det är trångt nu pga all snö.

Vi har carport som tur är men det finns dåligt med gästparkeringar så gäster får stå efter vägen och där är det trångt nu med höga snödrivor på båda sidor.

Vi kan väl hoppas på en tidig vår och en härlig sommar.

Ha en fin onsdag vännen!

Kram

2011-01-26 @ 10:29:28
#11: Ulla

Vi är i alla fall på rätt sida om året. Det märks redan att det blivit ljusare på eftermiddagarna.

2011-01-26 @ 15:42:19

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-01-26 @ 16:24:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: