*

2011-08-18
07:18:11

Torsdag 18 aug

Igår blev ingen bra dag=(

Fick ett gallstensanfall på jobbet
hände på förmiddagen.
Skyndade mig för att ta medicin
tog tid innan det gick över.

Inte så kul eftersom jag har inskolning.
Hade ont i magen hela eftermiddan.
var hos frissan..klippte mig och gjorde slingor
samt fixade ögonbrynen, blev jättenöjd.

Väl hemma bestämde jag mig
för att gå ut och gå..kanske skulle
magen och gallan bli snällare då.

Jo då det gick bra..nya skorna
funkade också=)

Men sen när jag kom hem var det
dax igen..F.A.N
Jag fick ta två "suppar" innan det gav sig.
När jag tänker efter
fick jag knappt i mig nån mat igår.

Resten av kvällen låg jag i soffan
och mådde allmänt dålig
och ganska vimsig.
Har sovit hela natten..men drömt en massa mysko.

Hade gärna sovit vidare i morse
känner mig sådär.

Ringde OP i måndags
ville veta hur jag låg till på listan
På måndag har det gått 90 dgr.
Ja OJ då sa sköterskan
då måste vi fixa en tid.

Undrar när det blir??
Antar att det inte blir Karlstad iallafall. suck.

Så där ja..nu har jag klagat färdigt=)

Usch i morrn är det dax

för den jobbiga dagen.


Kommentarer:
#1: Carin

Ja det låter inge vidare o ha så där ont, skönt att det finns lite lindring. Snart dax för op då kanske, hoppas de!

2011-08-18 @ 09:18:01
#2: Znogge

Hoppas du får en tid snarast möjligt och att det klarar sig över begravningen.



Kramar

2011-08-18 @ 09:20:31
#3: Gunvor

Usch va jobbigt att ha det så där. Men vilken tur du ringde till OP, annars kanske det blivit bortglömt. Man måste ligga på hela tiden o påminna att man finns o väntar.

Jag ringde och kollade när mitt besök på Lungklin. var satt. Mitten av okt. fick jag veta. Det känns väldigt långväntat för jag hostar som en tok nu. Hon skulle lägga en lapp på bordet till min läkare som kommer tillbaka från sem. på månd.Hoppas hon ringer upp mej då och att det går att ändra tiden. Jag vill komma nu!Eller att vi provar nån medicin som jag ätit senast. Jaja vi får se hur det blir. Nu har jag också klagat färdigt!

Jag ska hålla mina tummar för dej i morgon och hoppas det går bra för alla och att det blir ett fint avsked.Många kramar!

2011-08-18 @ 10:13:43
#4: Annica

Jag tycker så synd om dig! Jag har visserligen alltid ont.Men det gör ju också att man vänjer sig. Men ett gallstens anfall ska tydligen vara något av det värsta man kan råka ut för. Jag hoppas att du snart får operera dig så du slipper detta.

Och ang i morgon. Jag kommer att tända ett ljus här hemma. Och tänk att hon kommer leva vidare. I alla hon mött, pratat med och berört. Det är bara hennes kropp som inte är kvar. Minnen kommer du alltid ha med dig i ditt hjärta.

KRAM!!!!!!!

2011-08-18 @ 11:30:53

Men fy att du ska behöva vänta så länge för att få en operation. Du kanske ska börja åka in akut vid varje gallstensanfall så det märks hur akut det är för dig... Kram

2011-08-18 @ 15:07:34
#6: Yvonne

Tänker på dig i morgon... jobbigt sånt där...Kram!

2011-08-18 @ 18:18:21
#7: Annica

Du finns i mina tankar i morgon. Vet inte mer vad jag ska säga. Ord känns så tomma vid såna här tillfällen. Det är så mycket man vill säga men vet inte hur. Vi är många här innen som bryr oss om dig. Och som tänker på dig i morgon. Ta styrka från oss. Vi finns här när du behöver oss.

KRAM!

2011-08-18 @ 18:26:59
#8: maria

Ååååå vad jobbigt för dig med gallan och allt det onda.Hoppas du fort får en tid för op så att du kan bli bättre...



Kul att fixa sig i håret :) Bild kommer kanske ;)



Var rädd om dig fina du <3

Kramar Maria

2011-08-18 @ 19:54:42
#9: Cecilia

DU blev så fin ihåret!!

Jädrans vad jobbigt du har´t nu, inte en sak utan sjuhundrafyrtioelva lixom... Hm, inte kul.

Mina tankar går till Er alla i morron. Jobbigt men, kanske lättare när det är över?

Å du, vill du ha sällskap på promenix så hojta till! Jag å Felix behöver sällskap, en pratglad sådan =)

Kram

2011-08-18 @ 20:52:34
#10: Ingrid

Förstår att du har en tuff dag framför dig imorgon, men mitt i all sorgen brukar det kännas som en väldigt FIN dag också. Allt brukar kännas lite lättare när man fått ge sitt avsked. Man kommer varann så nära på något sätt, alla som finns runt.

Styrkekramar!!

2011-08-18 @ 21:34:42
#11: soffie

men usch stackare hoppas verkligen det är din tur snart å ska inte vårdgarantin gälla?

å va fin du blev nu kan jag tänka mej härligt att frissa sig ,

må så gott min goa vän

2011-08-18 @ 21:36:11

Aj, aj, aj... Hoppas du får din tid snart!

2011-08-19 @ 10:39:27
#13: Monica

Fy tusan så ont och jobbigt det är med gallstensanfall - min galla opererade de bort då jag var 17 år och kom in dubbelvikt till akuten.



Hoppas det går bra för dig i dag - begravningar är tungt. kram

2011-08-19 @ 11:20:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: