*

2010-09-17
14:14:51

Hälga...guud så gôtt
Slutade tidigt också ännu bättre.
Så nu är jag ledig i ett par dar med plus.

Ja veckan har varit tuff..men det har funkat.
Visserligen har jag fått stoppa i mig några alvedon.
Men vadå jag kunde vara på jobbet
hatar när jag måste sjukskriva mig.
Känner mig som en skurk mot mina arbetskamrater
som då får slita jättemycket.

Idag har jag stekt mängder med köttbullar
det smakade smaskens tyckte barnen.
Igår var det Kalops..slurp det med.
Kul när dom gillar maten.

För vi har annars en period
där mycket är äckligt...trist=(
Det smittar ju också...

Skrattade gott förra veckan
vi hade helt vanliga makaroner och korv tror jag det var.
Lilla L(tre år)..satt brevid mig hade börjat äta.
Sen tittar han på mig och säger...det är jääättteäckligt.
Va är det sa jag..vill du ha ketchup på...
Nickar..sen smakade maten jättegott...haha.

En annan kul grej:
Söta lilla N(två år)...kommer med ett miniplastglas på fot
till Hannah...vill du ha lite vin??
Visst ja tack låtsas dricka!
Lämnar sen tillbaka glaset och säger TACK
varpå lilla N..går till stolen bakom
håller fram glaset och låtsas trycka fram mer vin=)
Så går hon tillbaka till Hannah..vassegod lite mer♥

Vi fick oss ett gott skratt.
Mamman  också när vi berättade..hahaha

Ja dessa underbara ungar=))




Kommentarer:
#1: Yvonne

Jag gissar att föräldrarna hade en bag-in-box hemma ;) Klart det är spännande med en sån! Det tycker jag med! :P Kram!!

2010-09-17 @ 15:56:05
#2: Anonym

Nackdelen med pedagogiskt arbete är att när någon är borta drabbar det direkt kollegorna. Men vad gör ma? Ingen kan hjälpa när man blir sjuk. Ändå drar jag mig för att stanna hemma!



Kram

2010-09-17 @ 16:11:16
#3: Znogge

...sa det men mitt namn försvann!

2010-09-17 @ 16:11:34
#4: Helena

Härligt med barn.=)

Jag tycker inte heller att allt med de rödgröna är bra men så här kan vi inte ha det.

Tycker det är bra att de får kompromissa inom blocket och inte har egen majoritet.

Alla har ju bra saker men som sagt även mindre bra.

Ha en skön kväll vännen!

2010-09-17 @ 16:15:27

Jaaaa du så många guldstunder dessa kids bjuder på..mmm det är ingen hit att stanna hemma..hoppas helgen läker dig..kraaaaam på dig goa Ninni

2010-09-17 @ 19:04:06
#6: christina

Visst har vi det roligt på vårat jobb, det är väl därför vi orkar fast vi inte alltid är på topp.

Vi får vila upp oss i helgen.

Kram

2010-09-17 @ 20:18:53
#7: Kattis

Ja, jag är verkligen glad att det inte var astma. Det roliga var att jag ficck Brikanyl så jag skulle ha lättare att andas. Men den hjälper ju inte.

Jag hoppas jag är bättre snart. Så här kan det inte hålla på mer.

Men på måndag ska jag jobba sen är jag ledig två dagar. :D

KRAAAM

2010-09-17 @ 20:47:41
#8: Lena

Underbart med barn.

Min son gifte sig när han gick på dagis. Och han talade även om att man inte skulle ha så bråttom att skaffa barn.

(små grytor har också öron)

Ha de

//Lena

2010-09-17 @ 21:41:54
#9: Ragnvi

Morning o tack för dina goa snälla rader hos mig!!

Fniss...av ungar o fyllhundar...eller barn gör som vuxna...jag du vet väl vad jag menar va´?!

Kramen o krya på dig!

Ragnvi

2010-09-18 @ 08:30:27
#10: Ulla

Jag hade en gång ett barn som inte åt mat om han inte fick ketcup på allt. Kan du tänka dig ketchup i soppa?! Nä, inte jag heller, men då åt han. Senare lärde han sig äta mat utan ketchup på allt.

2010-09-18 @ 09:08:07
#11: sweetmama

Ha ha ha skrattar högt här åt att trycka fram vinet. Det är inga flaskor här inte var tar dunken direkt :o)



Lite annat än när vi var små. Såg en på en annan förskola som lekte och svarade i telefon genom att trycka på örat och sen började prata samtidigt som han gick runt och plockade med annat. -headset

2010-09-18 @ 12:15:04
#12: my

Japp de små ÄR underbara! Och hoppas du mår bättre nu, kram kram

2010-09-18 @ 13:43:12
#13: soffie

hihi va goa de är de tar verkligen efter oss vuxna i sina lekar,

ha en toppenlördag,

kram

2010-09-18 @ 15:53:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: