*

2010-10-03
09:20:21

Söndag 3 oktober
Ja dom flesta av er vet
väl vad jag roade mig med igår.

Jag åkte till akuten igår morse..så jättekul:(
Började få värk på fredagen i vänstersidan.

Äach tänkte jag det är inte tarmen
det kan vara Uritrit som känns ungefär likadant
till att börja med...Men ack vad jag bedrog mig
smärtan blev värre och värre.
Fredagkvällen var ju inte allt för munter.

Hade ändå tur på akuten kom in på
anmälan direkt(?).
Satt en pyttestund i väntrummet
in på ett rum, skönt att få lägga sig.
Prover togs..blodtrycket var naturligtvis skyhögt:)
Men det hade ju sina randiga&rutiga skäl.

Sen tar ju proverna minst en timme.
Jag slumrade, läste slumrade..
Doktorn kom efter ca 1,5 timme.
En rar kvinnlig läkare som naturligtvis var tvungen att undersöka mig.
Ohh jäklars det var ingen skön upplevelse.
Tårarna rann..dom bara kom.
Jag försökte verkligen slappna av..men det var svårt.

Det sattes dropp och jag fick en dos morfin
fick ligga och vänta en stund till för alla prover var inte klara.
Morfinet gjorde mig dåsig så jag sov en stund.
men värken försvann inte:(

Så kom läkaren tillbaka..jo det var en infektion.
Sänkan var inte så hög och bara pyttelite feber.
Men vita blodkroppar fanns det.
Nya rön numera, det sätts inte in antibiotika.
Utan man får knapra antiinflammatoriska och Panodil.

Eftersom jag fortfarande hade såå ont blev det mer morfin
nu fick jag en spruta i magen.
Fick ligga kvar och vila, ringde maken
sa att han inte behövde stressa, vänta ca 45 minuter.
Jag var helt groggy när han kom.

Nää nu ville jag hem..droppet
kopplades bort, sköterskan frågade om jag verkligen var okey
Jadå sa jag..haha, jag stapplade fram.

OM jag får feber måste jag tillbaka
då läggs jag in..hua.
När jag satt på apoteket trodde jag
att jag skulle svimma..och några mediciner
hade inte kommit.
Hon fick ringa till akuten och fråga.
Du kan sitta här och vänta sa hon..NEJ TACK

Väl hemma la jag mig på divanerna
frös som bara den så A bäddade in mig i ett täcke.
Somnade...sov en timme.
Under tiden var A iväg och fick tag på medicinerna.


Låg och dåsade...somnade igen.
Sen lyckades jag faktiskt hålla mig vaken
men låg i soffan och tittade på tv.
Somnade som en stock när det var dags för natten.
Har sovit från elva till nio.

Ja det var en kul lördag:)

Nu ska jag leva på flytande  i några dar
samt vitt bröd.
Blir hemma från jobbet ett par dar
hoppas det släpper snart.





Kommentarer:

Fy sjutton du vilken resa..... Din lilla stackare !!! det låter verkligen inte som en höjdare... Jag hoppas verkligen att detta går över fort som blixten....

Kraaaaam på dig

Margaretha

2010-10-03 @ 10:51:27
#2: Gunvor

Men oj vilken otäck upplevelse! Hoppas nu av hela mitt hjärta att du blir bättre av meducinen! Jättevarma gosiga kramar till dej din stackare1Kram!

2010-10-03 @ 11:16:25
#3: my

Oj vad du råkat ut för... hoppas du blir piggelin snart, massa kramar

2010-10-03 @ 13:40:49
#4: Yvonne

Men å.. :( Hoppas nu din medicin hjälper och att du piggnar till snart!! Kramar... <3

2010-10-03 @ 14:02:02
#5: maria

Men vännen, vad jobbigt !

Hoppas nu medicinen hjälper och att du år bättre fort..



Sköt om dig !

Kram

2010-10-03 @ 17:28:51
#6: kicki

Tycker så synd om dej gumman...hoppas nu på att detta snabbt går över. kram

2010-10-03 @ 18:51:45
#7: Znogge

Men stackare. Massor med kramar kommer från mig.



Kram

2010-10-03 @ 19:07:47
#8: bjorne

Stackars dig bara hoppas att allt blir bra jättefort igen,ha en bra vecka och krya på dig kram.

2010-10-03 @ 19:08:45
#9: soffie

men usch stackars dej,hoppas nu du slipper få feber och att värken ger sig ,

varför ska man äta vitt bröd vid en sån infektion ?

massor av krya på dej kramar nu goa Ninni!

2010-10-03 @ 20:25:10
#10: soffie

glömde säga vilket otroligt vackert träd vilka färger!

2010-10-03 @ 20:25:50
#11: christina

Verkligen ingen trevlig helg du haft, hoppas att du blir frisk snart. Kan tänka mig att något glas rött blir det inte på ett tag.

Kram

2010-10-03 @ 20:32:27
#12: Ingrid

Förstår ju att du haft det innan, men lika jobbigt ändå. Hoppas du mår lite bättre idag. Kram

2010-10-03 @ 21:06:17

Suck...så trist men nu hoppas jag att du blir frisk och kry igen...

2010-10-04 @ 18:25:19
#14: LissenTo

Stackars dej Ninni vad kämpigt du har haft det, hoppas verkligen du mår bättre nu. Kram, kram

2010-10-05 @ 15:58:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: