*

2010-10-17
08:21:12

Frostig söndag
Igår hade jag äntligen en normal dag=)

Vaknade och kände mig pigg.
Åkte till Bergvik
Köpte mig två par nya byxor=)

Samt en tunika och en blus.
När jag var på Bergvik ringde syrran
och undrade var jag var..hon tänkte hälsa på mig.
Det blev så att jag åkte till henne i stället
Köpte med goa muffins..mäktiga.

Sen hem en sväng...packade ner
två skumpaflaskor jag köpt i fina silverpåsar.
Har två väninnor som fyllt femtio år.
Var även på Apoteket och köpte härligt Papayabutter
Fin burk..fick fina guldpåsar att lägga dom i.

Så hem till det första födelsedagsbarnet.
Dom har varit på Cypern..så vi pratade
om resan drack kaffe och myste.
M berättade att A var hemma, det skulle
hon inte varit...så det passade ju bra.

Även hon kunde få ett besök.
Glada blev dom båda två.

När jag väl kom hem var jag sliten=)
Slog upp ett glas vin och satte mig i uterummet
bra musik på så klart.

Kvällen tillbringade jag i soffan
glodde på allt möjligt.
Bla Dansfeber..första gången jag såg det.
Riktigt kul faktiskt, det var Final.

Idag ska jag försöka mig på att måla kakel.
Känns lite pirrigt..men jag är såå trött
på det aprikos/rosa:(
Nu ska det bli svart.

Kanske det blir bilder om jag klarar det..haha.



Ja sen ska fogen återställas lite kladd blir det ju.
Finns en penna som man fixar till det med=)

Ja lätt var det ju inte..men det blev nog ganska bra.

Kommentarer:
#1: Yvonne

Måla kakel? Det låter spännande! Färgen sitter kvar sen då alltså, utan bränning? :) nyfiken Skönt att du mår bättre, för det är ju så tråååååkigt att "göra ingenting" när anden är villig och kroppen är sjuk :( Kram!!

2010-10-17 @ 08:33:24
#2: Eva

Sv: Nä, det är nog som du säger - att jag inte har några förträngda minnen. Jag har ju varit med om en hel del tråkiga saker och det minns jag. Det räcker liksom.



Lycka till med kakelmålningen! :-)



Kram,

Eva

2010-10-17 @ 09:07:30
#3: christina

Härligt att du är i gång igen.

Ha en skön söndag

2010-10-17 @ 09:07:33
#4: Lajsan

vilken härlig lördag! Jag funderade på om jag passerade ditt hus igår på vägen mot Skoghall? Tjejerna åkte på uddamålsförlust...men gjorde en bra match :) Det blev långdag, åkte 11 och hemma 18.

2010-10-17 @ 09:29:19

Oj så mycket du hann med....shopping o fika..perfekt..härligt att du hittat ut i verkligheten igen..mmm uterummet o bra musik..det låter makalöst härligt..ja igår var tvutbudet inget vidare..vi så en film istället..dansmusik är jag lite allergisk mot :)hi hi..jo jag får rysningar längs ryggraden och blir yr..

2010-10-17 @ 09:47:43
#6: Znogge

Hade ingen aning om att man kunde måla kakel? Men jag ser att du lyckades. Smart.



Kram

2010-10-17 @ 11:55:35
#7: Carin

Trevligt med lite shopping! ;) Fint de blev! Hoppas du får en skön söndagkväll (de som återstår).

2010-10-17 @ 18:36:30
#8: Helena

Vad snyggt det blev.=)

Härligt att du mår så mycket bättre vännen.

Ha en skön kväll!

Kram

2010-10-17 @ 18:44:57
#9: Junitjej

Så fint det blev!

Vad bra att du mår bättre!

2010-10-17 @ 19:11:51
#10: Ingrid

Tjusigt!! Och härligt att du äntligen mår bättre. Min förkylning ligger fortfarande och spökar utan att riktigt bryta ut. Just nu mest en jäkla skallevärk!

2010-10-17 @ 20:13:24

Jättefint!!

Tack, jaa hon skrämde nog ingen :P

2010-10-17 @ 20:51:55
#12: soffie

wow va snyggt det blev fast jag tyckte det rosa med va fint,va duktig du är som kunde göra det så nsyggt,

å va härligt att du känner dje bra nu,

kram

2010-10-17 @ 22:02:07

Snyggt Ninni..perfekt med kontrasterna..

2010-10-17 @ 22:49:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: