*

2010-11-21
09:59:42

Då var det redan söndag..
Önskar att vi hade en dag till
den här helgen..så skönt att gå hemma och skrota tillsammans=)

Just nu håller maken på att montera ner stereon.
Vi ska måla ena väggen i vardagsrummet.

Vi har funderat mycket på vad vi ville ha för färg.
Men nu har vi bestämt oss det blir neutralt beige.
Två av väggarna kommer att vara mörkt mörkt bruna.
En är ju klar sen länge.

Bra dag igår..slapp mys och glögg:)

Jag gjorde långkok
blev en underbart god gryta
ja om jag får säga det själv (hihi)
Massor med lök, rotfrukter
krossade tomater och så kött förstås.
Mmm köttet föll så härligt isär blev väldigt mört
efter att ha stått och puttrat på spisen i flera timmar..mums.

Var till affären och köpte god glass
men den glömde vi bort.
Får väl ta den ikväll i stället.



Före....
Hoppas det blir en efterbild..haha



Alltid Rosor i mysrummet
vi köper en ny bukett varje vecka
och rosorna från förra veckan står i fjorton dagar.
Ja så byter vi ut om ni förstår vad jag menar=))



Så bidde det......

Kommentarer:
#1: Yvonne

Jag vill också måla om i vardagsrummet! :))) Men det får jag nog göra själv...sambon är måttligt intresserad av inredning :) Och stereon har vi (han) nyss monterat upp! :)))Ha det gott!!

2010-11-21 @ 10:31:07
#2: Znogge

Så trevligt med snittblommor. Jag är usel på att köpa det men visst är det fint.



Kram

2010-11-21 @ 10:47:40
#3: Gunvor

Härligt Ninni!Skönt att se va mysigt ni har och hur duktiga ni är som fixar allt själva. Det skulle jag också vilja kunna! Jättevackra rosor. Det är nåt visst med rosor tycker jag!

Ha en fin dag! Här blir det nog till att dansa. Ett nytt ställe ska utforskas.

Ha de!KRAM!

2010-11-21 @ 12:16:08
#4: soffie

va kul att göra om blir nog jättesnyggt med den färgen där,

hahah jag läste att ni slapp mys och glögg innan jag fattade att det va en slapp dag med glögg och mys,

fniss man kan tolka vissa meningar så olika,

kram

2010-11-21 @ 12:50:57

Ja långkok blir verkligen gott, riktig höst- & vintermat.

Vad mysigt att byta ut så ni har färska rosor hela tiden :) Lite lyx i vardagen.

2010-11-21 @ 18:34:42
#6: My

Kommer bli skitsnyggt!! Go helg ni haft mums med gryta...

Kram

2010-11-21 @ 19:19:41
#7: Helene

JÄTTEFINT blev det !!

Rosor är så vackert.

Skön helg du har haft.

Ha en fortsatt mysig kväll.

Kram Helene.

2010-11-21 @ 21:03:38
#8: Nilla

Ja jag skulle behöva mer en dag till. Pappa har varit dålig och det har varit mycket bestyr. Och dagarna bara rusar iväg. Advent nästa söndag, undrar om jag hinner fixa något. Det ska ju fixas hos pappa också. Ha en bra vecka.

Kram

2010-11-21 @ 22:58:00
#9: Ragnvi

Morning mitt i myset! Underbara rosor! Och måleriet blev jättefint!

Nej, det var skitsvårt att stå på stege o försöka lasera taket...blev sååå fult! Men nu är det vitt o fint! Var ju furutak tidigare, så mörkt...

Kramen!

Ragnvi

2010-11-22 @ 04:59:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: