*

2010-05-16
09:29:38

Sista lediga dan
Oj vad vi har jobbat i helgen!

Och igår blev det ju verkligen bonusdag
solen tittade fram och värmen kom!

Vi njöt en stund i solen..
Sen jobbade vi lite till.

Sen blev det balkongen och vitt vin.
Det var såå mysigt, 22 grader varmt i skuggan!

Men idag regnar det igen..attans
gräsmattan hade behövt att klippas
och delar av häcken rensas.

Men jag ska roa mig med att stoppa in
kläder i garderoben.
Typiskt nog fattades det ett fäste
till en av klädstängerna..suck.



Nästan klart...två dörrar till det blir spegelglas.


Det ljuvliga trädet vad det nu är
står nära vår tomt..idag är det ännu mer utslaget..vackert.

Kommentarer:
#1: Helena

Härligt med mycket förvaringsutrymme.

Jag har inte tagit en enda tablett ännu....helt otroligt men det verkar ha försvunnit lika snabbt som det kom.

Här har vi lika härligt väder även idag....22 grader i skuggan nu.

Ha en skön dag trotts regnet.

Kram min vän!

2010-05-16 @ 10:34:17
#2: Yvonne

Hoppas det blir fler dagar som den igår! Försmak av sommaren...då vill man ha mer! Kunna cykla utan att frysa, mmmm...men idag regnar det ju igen :( Men då kan man få lite gjort inne! Och regnet är säkert nyttigt för alla växter :)

2010-05-16 @ 10:44:46
#3: Znogge

Så fint det blev. Jag tror vi ska satsa på en garderobsvägg.



Kram

2010-05-16 @ 11:29:10
#4: ingrid

Det blir ju toppen!! Tror jag har ett likadant träd men det har inte kommit alls lika långt. Minns aldrig vad det heter något med ros.. har jag för mig..

2010-05-16 @ 12:12:42
#5: ingrid

Ska höra med min ena svärdotter hon är florist..

Vad gäller maten gör man sin egen på sätt o vis. Det heter rachlette, fläskfilé (el ox), kassler, grönsaker, champinjoner, ananas ja lite vad man gillar, kryddar med smaksatt creamfraiche, vin, curry, gelé även där det du gillar toppar med stark ost och sätter i "spaden" i järnet tills det fått fin färg.. Potaisgratäng till mumsfillibabba!

2010-05-16 @ 12:51:11
#6: my

Ja lite sol och vin måste ni ju hinna med oxå mitt i allt upp-packande! :)

2010-05-16 @ 15:56:33
#7: Ulla

Kan tro att det är roligt att ha en egen täppa att greja och fixa på.

2010-05-16 @ 16:33:22
#8: Gunvor

Oj vad det jobbas! Jättebra med många garderober. Och växer så det knakar gör det tydligen också.Rabarbern är ju riktigt stor. Jag blir sugen på rabarberpaj.

I går var det superväder o idag lite sämre. Fast solen har lyst igenom ibland. Men inte samma värme.



Nu har dotra o mannen äntligen kommit iväg till Turkiet. Dom blev kvar till kl.1 i dag.Mycket strul för en vecka.Dom får bara fem dagar..hemresa nästa lördag.Men så kan det bli.

Ha de!Kramis Kramis!

2010-05-16 @ 17:01:04
#9: kicki

Tror att trädet heter Japanskt träd...vet inte men är nästan säker, det finns ett annat som heter rosenhagtorn men det är rödare i färgen och där sitter blommorna som i små buketter.... Jag har haft båda här men de blev gamla och togs bort...synd för de är så vackra just på våren.

Va fint ni får det och gud så skönt med så många garderober, det saknar jag i detta gamla hus....skall göra om uppe vad det lider och då skall det in massor av garderober....

kram och fin söndagkväll.

2010-05-16 @ 18:08:43
#10: soffie

otroligt vackert träd å va fint du ´gjort ,

wow vilken kväll det blev igår men idag har det varit samma skitväder som man är van vid!

ha en toppen härlig ny vecka

2010-05-16 @ 19:39:33
#11: Monique

Hej där!

Kul att se din blogg! Visst är det roligt! Älskar att blogga... Vilken grej!



Du får komma o testa lite ZUMBA pass! ;)



Kram kram!

Monique (kollega till Cathrin, you know ;)

2010-05-16 @ 20:49:52
#12: Eva

Men gud så härligt det lät med vin på balkongen! :-) Minns ju hur det var när jag hade balkong... Nu har jag bara vin :-))

Kom hem idag från en Ålandskryssning med dottern. Det var trevligt att få komma iväg och umgås på tu man hand. Nu hoppas jag bara att jag snart ska hitta en ny bostad, så vi kan bo ihop igen. Ska iväg och kika i morgon. Så jag håller tummarna! :-)

Kram,

Eva

2010-05-16 @ 20:56:59
#13: bjorne

Det enda jag hann med var att klippa gräset,regnat mest hela tiden hos mig men varmt är det,ingen toppenhelg för min del,hade stora planer när jag var extraledig men inte ens hälften av dom gick att göra,kram.

2010-05-16 @ 21:18:48
#14: Ragnvi

Morning! Hoppas det löste sig med garderobsväggen fastän det saknades grejer!

Hm...tro inte att jag joggar! Jag lunkar bara..fniss!

Fredagen här bjöd på världens åskväder men lördagen blev underbar!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-17 @ 08:47:29

Mmmmmm... jag förstår att det var härligt med lite sommarvärme..och du den garderoben alltså..den är ju bara för härlig...mina grannar har den..och den är så rymlig och man kan ha typ ordning & reda :)

2010-05-17 @ 14:14:23
#16: marie

wow, snyggt blir det....ack ja, gräsmattan, det problemet har man åxå nu =)

2010-05-17 @ 18:56:08
#17: Lena

vad härligt det är ute nu när allt växer och blommar ut. Jag gillar verkligen maj.

//Lena

2010-05-17 @ 19:35:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: