*

2010-06-19
08:04:11

Lördag morgon!
Hade tänkt mig en sovmorgon idag
men gick inte att sova längre när klockan var halv åtta.

Så nu har jag hunnit med en kopp kaffe.

I torsdags kom darlingen hem redan vid fem..skönt.
Vi hade en fin kväll, den var ljummen
så vi satt ute länge och njöt.

Dagen igår var mindre varm
Var tog sommaren vägen.
Men snart får jag värme så jag tiger..haha.

Men vi njöt ändå..grillade grekiska hamburgare
Mmmm dom blev gôrgoa.

Sen tittade vi på Morse..men som vanligt somnade jag innan det var slut.

Idag är det mulet det har nog regnat hela natten.
Ska ha vänner på grillbesök ikväll.
Vi får väl tända massor med ljus i uterummet
och njuta trots skitväder.



Jo jag tycker dom är vackra..men lätet kan jag vara utan.

Inte många som bloggar nu
men ni som läser ha en fin lördag!

Kommentarer:
#1: Yvonne

"Det bor en mås på taket, den är så fin och vit, den bor där alla sommarens dagar, den flyger bort närhelst den behagar, den låter som John Coltrane i en helvetesmaskin och man vet ej om den skrattar eller klagar.." (Cornelis V) Ja, lite varmare än så här vill jag allt ha! :) Men det kommer "te vecka"

2010-06-19 @ 09:15:21
#2: Annika

Jahaja, varma kvällar längtar jag efter! Här har regnet haft taget i drygt ett dygn, envetet. Å nu ska jag snart på fotboll i stället för bröllop, som väl många ska idag! På bröllop alltså.

2010-06-19 @ 09:23:55
#3: sweetmama

Har du också fiskmåsar hos dig. Här var dom igår kväll och snurrade runt skrikande. Visst är dom fina men ljudet....



Dottern kom hem igår, tack för att du frågade :o)

Filmerna är värda att se båda två om man gillar love-storys. Men jag hade nog lite högre förväntningar var jag nu fått dom ifrån.



Ha en fin lördag !

2010-06-19 @ 09:41:41
#4: Ingmarie

God morgon på dig!

Det är ett gymnasium som är uniformsförberedande.Tex polis,officer mm.Finns i Malmö,Göteborg Stockholm o nu snart i Norrland också tror jag.

Hon har ALTID velat bli polis!



Kramen till dig!

2010-06-19 @ 10:33:57
#5: Znogge

Här vaknade man av solen och tänkte yes! Men ute är det 12 grader och definitivt ingen sommarvärme alls! Tur man åker söderut snart...



Kram

2010-06-19 @ 10:45:35
#6: ingrid

Ja i sommar är det en himla tur man har uterum!! Ha en bra lördag här ska vi iväg och fira sonen. Pappa kanske får komma hem idag, kände sig bättre.

2010-06-19 @ 11:34:34
#7: soffie

usch gillar inte deras skränande men när man ser dem en och en kan de va riktigt fina,

Ha en härlig lördag trots skitväder,

2010-06-19 @ 13:05:51
#8: christina

Jag gillar inte alls dom där fåglarna, deras tjut är inte roliga att höra på.

jag är verkligen glad att jag tog beslut att åka ifrån det trista vädret.

2010-06-19 @ 19:05:41
#9: Lena

Vi grillade lite gott ikväll också. Fast det var lite kyligt i luften. Jag saknar de där härliga sommarkvällarna. Men de kommer väl snart får vi hoppas.

Ha de

//lena

2010-06-19 @ 22:48:27
#10: sickan

Det är väldigt stilla på bloggarna nu. Skönt med en sol resa som väntar. Hoppas din arm blir bra fort!

Kram

2010-06-20 @ 15:43:01
#11: Eva

Ja du, det har varit en halvdan sommar hittills. Mycket regn och blåst. Får hoppas det blir bättre snart eftersom min semester börjar den 1 juli.

Sv: Ja du, jag vet inte varför kiropraktorn inget gjorde. Han menade på att jag haft ryggproblem så länge så det är inte lätt att göra något åt. Han tyckte jag skulle öva mer på att andas med magen för att stärka upp muskulaturen... det var liksom allt. Så jag tyckte inte det var någon idé att gå dit igen. Var där 2 gånger och betalade 500 kr...

Men i veckan ska jag iväg och prova hålfotsinlägg för att se om det kan hjälpa mot höftproblemen. Suck, man känner sig ju som en gammal tant :-(

Nåja, bara jag blir bättre till semestern så är jag nöjd.

Kram,

Eva

2010-06-20 @ 17:19:11
#12: Gunvor

Jag tycker också att måsar är vackra. Men det är riktiga skrän o skitfåglar egentligen. Hoppas gårdagskvällen gick bra. Jag var på bröllop hela dagen o kvällen. Är hopplöst rojalistisk. Älskar kungahuset.Ett riktigt sagobröllop var det.Såååå vackert!

Är ju fortfarande sjuk så jag kunde sitta här o glo.I morron tänker jag ringa dokt.igen. Det verkar inte hjälpa nånting på denna sjuka.Jag hostar i timtal på kvällarna.Massor med slem får jag upp. Det är så fruktansvärt jobbigt!

Men ha några sköna dagar nu innan ni sticker iväg.Många kramar.

2010-06-20 @ 17:22:29

Mmmm du dessa fåglar är ett gissel..passar bäst vid kusterna kan jag tycka..Men du..mums för sådana hamburgare..

2010-06-20 @ 19:03:45
#14: bjorne

Som tur är så flyger bara måsarna förbi här så man slipper höra deras skrik.idag har vi haft en fin dag va,sol och sommar minsann,ha de gott,kram.

2010-06-20 @ 19:26:26
#15: Kersti

Snart kommer sommaren. Och har man som jag långt sommarlov så spelar en regndag inte så stor roll. Kan vara riktigt skönt faktiskt. Men nu tror jag att värmen är på väg. Kramar

2010-06-20 @ 20:25:35
#16: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-06-21 @ 00:17:11

Morrn morrn Ninni....nu kör vi sista racet..innan semestern..:)

2010-06-21 @ 06:25:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: