*

2010-07-13
09:19:51

Regntunga skyar..
Dom sa att det skulle bli regn i eftermiddag/kväll.
Vi hade programmet klart för oss idag
sola på förmiddan, sen Bergvik shopping
på eftermiddan, handla till i morrn.(son&kompis
kommer på middag)
Sen till syrran och gratta i efterskott.

Nu får det bli Bergvik på förmiddan i stället
och sen hem och försöka på nån ordning här hemma.
Perfekt dag att städa på.

OJ det åskar nu...härligt.


Vi var på båttur en dag..det här är Cleopatraklippan
ser ni ansiktet i profil?

Och vattnet är helt fantastiskt.



Här sitter darlingen och läser!


Och jag badade naturligtvis!
Vi hade lite småmulet den här dan
men det var bara skönt.

På vägen hem precis innan hamnen spanade
vi efter sköldpaddor, såg en för två år sen.
Den här gången såg vi minst tio stycken.
Att fota dom hann man inte, man såg först huvudet
vi hade tur och såg en som sträckte upp ena fenan,
och sen visade hela skölden..maffigt!

Underbart vackra djur!!



Kommentarer:
#1: Yvonne

Vi borde bilda en grupp på fb, "vi som älskar åska" hihi...jag vaknade i natt av muller, men det var inte så nära. Men visst är det skönt med lite blöta från ovan! Det lär bli sol i morgon igen! Kram!

2010-07-13 @ 09:38:28
#2: Znogge

Här kom åskan först fram på småtimmarna så nu är det lite svalare.



Så härligt det ser ut! Kanske får Turkiet blir vårt nästa mål...



Kram

2010-07-13 @ 10:37:28
#3: engelsson

Heii heii..härligt ni har det..fortsätt så..kram

2010-07-13 @ 11:52:09

Men hallå där sommarbruden..medelhav..varma sköna dagar..precis som här hemma..vilken sommar vilken underbar sommar..kram kram på dig..goa Ninni

2010-07-13 @ 15:45:10
#5: Fröken M

jag gör oxå tappra försök att lära mig. Ibland funkar det - ibland inte, men som du sa, headdern ger inte jag heller mig på !

2010-07-13 @ 20:00:12
#6: Ulla

Det är skönt med semester för då kan man kasta om sina planer hur som helst för att utnyttja dagen på bästa sätt

2010-07-13 @ 20:15:57
#7: soffie

jisses va det brakade loss förut å vilken hagelskur mina föräldrars utelykta gick sönder,

å va vackert man ser verkligen ett ansikte där coolt,

å va härligt att bada i Medelhavet,å att få se sköldpaddor,det gjorde jag på Zakynthos häftigt!

kram

2010-07-13 @ 20:29:21
#8: soffie

svar!jag åker bort ett par dagar nu men ska vi kolla Naturrum nästa vecka nån fm , är det fint väder kan ju Nellie ta sig ett dopp där vid stranden:)och vi med såklart,

Hör av mej på söndagen via mail på fb då?

2010-07-13 @ 20:42:09
#9: annika

Jag är ute på en läsaikappmig-turné i bloggvärlden, har varit lite slö på att blogga runt mig. Här verkar det ha avnjutits en härlig semester! Jag har varit i Turkiet ett par ggr och jag verkligen älskar den goda maten de har! Smaskigt såg det ut på dina bilder! Bra att armen blivit bättre! Må gott!

2010-07-13 @ 20:44:42
#10: Anonym

Inget regn här i sörmland idag men då kommer regnet kanske hit imorgon då

Härliga bilder från er semesterJag längtar tillbaka när jag ser dem fast då till Mallorca förstås

kram Tingeling

2010-07-13 @ 22:40:22
#11: Ragnvi

Morning! Inget regn i sikte här inte...suck!

Vad häftigt med ansiktet i klippan!!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-14 @ 06:59:59
#12: G

Läcker klippa...

2010-07-16 @ 01:02:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: