*

2010-07-15
09:47:05

Halvmulen torsdag
Men härligt varmt 22 grader i skuggan.

Vi hade en mysig eftermiddag/kväll
med son&kompis igår.

Vi bjöd på rygbiff(grillad) supergod.
Bakad potatis samt en ljuvligt god sås med
färska champinjoner...åh va bra jag är (fniss)

Till efterrätt en jordgubb/björnbärspaj...skitgod.

När grabbarna åkte satte vi oss i soffan
för att kolla Miss Marple..men va fasen jag somnade, suck.

När det sen var dax att sova på riktigt
tog det ett tag..men jag lyckades.

Borde vara pigg vid det här laget
har ju haft semester i snart tre veckor!!!



Min fina magdanssjal som jag fick i present
på restaurangen där vi åt nästan jämt.
Det var magdansuppvisning en kväll
jag blev uppdragen (naturligtvis)
men jag älskar ju att dansa så det var helt okey.
När vi skakade loss knöt en av killarna i personalen
den här runt midjan på mig.

SKITKUL hade jag!!

Kommentarer:
#1: Yvonne

Magdans, haha, det har jag aldrig testat ;) Få se om det blir nåt regn idag som de har sagt...

2010-07-15 @ 10:18:06
#2: znogge

Så läckert! Får väl gå en kurs i magdans om vi funderar på Turkiet ;-)



Kram

2010-07-15 @ 11:06:12
#3: sweetmama

Å vilken fin sjal du fått. Så nu har du uppvisning lite då och då där hemma :o)

2010-07-15 @ 11:12:43

Åh men du jag kan se allt framför mig..så vacker som en sommardag var Ninni då...

2010-07-15 @ 13:25:45
#5: Gunvor

Tjusigt Ninni! Strålande sommarväder vi har. Har varit ute och lekt i lekstugan med Ellie hela förmiddagen och ätit smultron och ett o annat blåbär. Fast såna är det ont om här hemma. I stugan däremot finns det massor av dom. Men det var där och nu är vi hemma. Jag vet inte hur det doftar på toan i stugan just nu. Hoppas det ruttnat färdigt och torkat. Hua va hemskt det låter!Vi får se när vi kommer dit nästa gång. Nu har mina kära gäster åkt upp till fjälls för att hälsa på släkten där. Helenas lillebror(som är 30) bor där nuförtiden och hennes mostrar bor ju också däruppe i Härjedalen.

Nu blev det plötsligt tomt här hemma. Bara Astrid o vi. Men dom kommer tillbaka om några dagar.

Jag ska också försöka att åka upp o hälsa på i sommar.Det är så vackert i fjällen på sommaren.

Ha en härlig dag i dag också. Såg ni hade så mysigt i går. Kram kram kram!



2010-07-15 @ 13:26:07
#6: Helena

Vilken vacker sjal.=)

Här har vi har solen gassat hela dagen och gör det fortfarande.

Lite moln hade inte varit så dumt.

Vi ska grilla ryggbiff med barnen och deras respektive på söndag.

Vi grillar alltid nötkött.

Ha en skön kväll min vän!

Kram

2010-07-15 @ 18:55:10
#7: my

Grillad ryggbiff om den ör halvblodig är bäst!! Gott!

Och du verkar ha haft kul med magdansen...:) Kramis

2010-07-15 @ 20:50:52
#8: kicki

Du så skönt med utlandssemester..varmt och skönt och bara lata dagar...man behöver det i vår ålder..haha....mycket av sånt.

Ha det gott och fortsatt fin sommar...kramen

2010-07-15 @ 20:58:45
#9: Ragnvi

Morning! Lagom temperatur tycker jag, räcker så bra så med 22-23 grader i skuggan åt mig!

Kanske du skulle kunna dansa en regndans i din fina sjal åt oss här uppe i Hälsingland?! Räcker inte med de få droppar som kom inatt...suck! Snustorrt är det!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-16 @ 06:03:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: