*

2010-01-06
10:36:51

Trettondag..

Och lika jävla bitande kallt...urk!

Idag står termometern på 21 grader.

Önskar att jag kunde uppskatta det...
jag tycker det är jättevackert ute med den gnistrande snön.

Men det kunde väl vara si så där fyra grader kallt.
Då skulle jag gå ner till sjön ta med varmt kaffe
och njuta av vädret.
Men idag frös jag väl halvt ihjäl..haha

Bara att inse vi är olika..en del älskar det här!!

Men jag är en njutare av det här....



Igår när jag kom hem från jobbet..frös jag som bara den.
Mmmm en varm dusch eller ett bad
jaha vad händer det finns bara ljummet vatten i badrummet
jag blev något sur...det var bara att ikläda sig varma tröjor
och krypa upp i soffan under en varm filt.

Ha nu en gôrgoooo dag!


Uppdatering:
Ohhh jag vill hitta på nåt..kan vi inte möblera om

nånstans frågade jag maken..han tittar på mig och skrattar.
Nähä inte det..vad ska jag då hitta på???


Kommentarer:
#1: Gunvor

Hallå där! Vi har haft 30- här i natt och just nu är det 26.Det du! Nu gäller det att elda o elda i pannan. I morse var det 15 grader inne. Men gubben klev upp tidigt och la in i pannan så nu har vi så varmt o skönt här.Det går åt mycket ved nu när man får stoppa i nytt hela tiden. Men vilken skön värme dt blir.

Nu har jag pratat med lungklin. och dokt. har skrivit ut en dubbeldos av medicinen jag åt sist. Hua! Den är väldigt stark sa han men vi ska testa en dubbel och se om det hjälper. Jag hoppas verkligen det! Och hoppas aptiten och vikten rättar till sej också så småningom. Jag har gått ner i vikt en längre tid nu, inget drastiskt men lite pö om pö.Trodde jag skulle gå upp lite nu i helgerna när man vräker i sej en massa onyttigt, men icke.

Nog om det! I kväll ska vi på middag hos dottern här hemma på byn. Det blir kul!Då blir det nog lite test av ett nytt spel som dom har köpt. Och så får vi träffa lilla söta Wilma.

Ha en skön dag Ninni!Kramkram!

2010-01-06 @ 12:10:14
#2: Znogge

Föredrar också sol, värme och bad! Tack och lov har vi bara -2 grader! Drägligt...



Kram

2010-01-06 @ 12:20:37
#3: Maud

ingen fara...jag är här;) men tog lite ledigt och struntat i bloggen...men ska komma igång nu igen! kramar och önskar dig god fortsättning på 2010

2010-01-06 @ 12:46:38
#4: sweetmama

Håller med dig. Vintertid vill jag helst gå i idé sommartid njuter jag ;o)

Några minusgrader och solsken kan ju var fint men när det börjar närma sig -10 och mer då sitter jag inne och ugglar

2010-01-06 @ 12:49:51

Oj men hallå...vi har bara -12..och nu ska jag ut och dra en riktig rackarns powerwalk Ninni..då bli man varm kan jag meddela..men ligg du under filten :)...see you..



Himmelska bilder Ninni..mmmmm på dig..

2010-01-06 @ 13:11:31
#6: marie

nä nu, får det vara nog, hoppas att det blir behagligare teperaturer snart.

går knappt att vara ute....även om man klär på sej tjockt.

2010-01-06 @ 13:58:39
#7: Marina

Vi har det lika kallt. Hunden hoppar på tre ben ,de korta promenaderna man kan göra...

Visst längtar man till värmen. Men samtidigt tycker jag att allt har sin charm. ;D

Ha en bra kväll.

2010-01-06 @ 14:10:00
#8: IKA

Det är härligt att komma in efter att ha varit ute en någorlunda kall vinterdag och värma sig, dricka choklad och smörgås..mmm



Du hade rätt, det var sönernas farmor och farfar (mina fd sk svärföräldrar)



Läs en bok! Det var väll snällt av honom att skratta istället för att muttra något annat istället =)



Kramen

2010-01-06 @ 15:46:59
#9: kicki

Filmen var ok, men inte mer, jag saknade lite kärlek, det var lite för mycket slagsmål och för lite Sherlok Holmes med pipa...men som sagt den var helt ok...

Idag vaknade vi till 24 grader ute och 13 grader inne...varmt alltså. Värmepumpen orkar inte med hela natten vid sån här kyla, men när gubben eldar så blir det ju varmt och gott.

Ha det gott, kramen

2010-01-06 @ 16:10:13
#10: Fia

Det är verkligen kallt! Nu är det raggsockor och ylletröjor som gäller. Jag tog ett ångande skumbad när jag kom in för ett par timmar sen, och det var underbart.

Det var Kersti och jag som träffades och fikade lite. Vi bor nära varandra, har närapå promenadavstånd till varandra. (långpromenad alltså)

2010-01-06 @ 16:21:08
#11: Mumin

Ha ha ja Ninni i bikini på en sandstrand.....där har ni henne i ett nötskal:)) Kram vännen, hoppas du fick utlopp för din energi på nåt sätt:) Kram Mumin

2010-01-06 @ 16:51:05
#12: Lena

Minus 21 grader, ja då njuter man väl inte av promenaderna.

Här är det högtryck bara minus 12

//Lena

2010-01-06 @ 17:01:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: