*

2010-01-16
08:36:33

Ingen vaken, mer än jag!
"Lilla" jag somnade i soffan igår
så jag är uppe med tuppen!

Igår blev det god middag vi blev ensamma!
Sonen var iväg med kompisar.

Tänka sig det fanns en bit oxfile kvar i frysen
jag fräste blandsvamp&kantareller
i smör, rev ner en bit färsk ingefära och curry.
Sen fick det puttra ihop med en skvätt grädde.

Om det blev gott....jooo det blev det!

Desserten bestod av mangoripplad gräddglass
och så frukt ovanpå, mango, blåbär&hallon!
Mmmmmmmmmmm!!

Halv elva somnade jag i soffan..skyller på intensiv vecka!

Idag ska vi åka in till stan..flanera lite grann
äta lunch och mysa!



Äntligen har min ena orkidé fått fart..en blomma
utslagen och fyra svällande knoppar bredvid!

Amaryllisen är på G igen, ska bli spännande
och se hur många klockor den här knoppen innehåller?
Som sagt det har varit fem i varje knopp hitills..allltså tio klockor!

Det här är helt fantastiskt tycker jag..verkligen valuta för pengarna!

Idag har vi vårvärme..bara en minus!


Kommentarer:
#1: Lajsan

Godmorgon! Jag var piggelin i går. Var i bollhallen och fick en dos adrenalin och kom inte hem förrän efter 22..så det blev inget soffläge. Javisst var det kallt...brrrr...idag har jag som du bara en minus. Så god middag ni hade igår, rena nobellfesten! Jodu...bleka nosen är här igen. I fejan iallafall..kroppen kan man ana nyansskillnad :) Kommer kanske till Karlstad jag med idag...vet inte om jag kanske ska vara Innebandymammachaufför...Hertzöga på programmet. Ha dä'

2010-01-16 @ 08:48:44
#2: Helena

Amarylisen blommar helt underbart.

Min hade bara två stänglar men men 5 klockor i varje.

Så roligt att din orkidée blommar.

Ja du ser där att den som väntar på nått gott.....

Tack för din fina kommentar.....här är rena sjukstugan idag.

Men imorgon är det en ny dag.

Ha en mysig dag på stan!

Kram vännen

2010-01-16 @ 09:30:19

Men så gott...jag blir ju helt hungrig när jag läser om dina godsaker..jepp jag ska oxå njuta Ninni..110% typ..

2010-01-16 @ 09:55:23
#4: Maud

Godermorgon, det låter som en härlig lördag tycker jag...mysigt att äta lunch med guben;). jag har oxå en knopp på amaryllisen som e på G att slå ut...älskar amaryllis och helst då vita...ska oxå njuta av min lediga helg, bara jag vaken ännu så då myser jag i soffan med kaffemuggen oxå dogsen då;)kramen

2010-01-16 @ 10:02:07
#5: soffie

mmm va gott det lät,Å va kul att det nlir en till blomma på din amaryllis,ha en toppenlördag suck nu är det mulet igen ,vill hellre ha så där kallt det va så solen kommer fram igen,

kram

2010-01-16 @ 10:07:43
#6: sweetmama

Å vilken fin orkidée älskar den blomman. Finns i så många färger mönster och former.

Ha en trevlig dag !

2010-01-16 @ 10:56:44
#7: Znogge

Efter en intensiv vecka behöver man sova ut. Hoppas det blir en bra lördag!



Kram

2010-01-16 @ 11:37:28
#8: My

Vilken tur du hittade sån godsak i frysen, sån finns inte i min :) Och vilken meny!!

Fin orkidée, våra blommar oxå om nu, makens förtjänst..

Kram

2010-01-16 @ 12:00:55
#9: marie

gott gott med maten.

2010-01-16 @ 12:20:30
#10: Ulla

Även vi har bara -1 gr. Ha en riktigt skön lördag med mys på stan

2010-01-16 @ 13:08:55
#11: Nilla

Fina blommor. Du får väl sova middag i dag, annars somnar du väl i soffan i kväll också ;o) och det vore väl synd. Ja jag ska ju jobba så jag får allt hålla mig vaken hela natten. Men jag sov länge i morse. Så det ska nog gå bra.

Kram

2010-01-16 @ 13:23:09
#12: Anonym

Mums låter som en god middag.

Kul att strosa lite på stan och ta en lunch /fika och bara njuta.

Karstad är en fin stad men nu sen våran släkting dog är vi inte där alltför ofta men makens syster har ett sommarställe i Grums och släktingen donerade myckat till Länsmuseet i staden så vi ska väl besöka det nångång och titta

Ha en trevlig lördag kram Tingeling

2010-01-16 @ 14:21:19

Vackra blommor! Och att amaryllisen blommar än??

Ha en skön lördag!

Kram

2010-01-16 @ 14:47:59
#14: LissenTo

Så vintervitt och fint ni har det nu, roligt när orkidén sätter fart och blommar.



Mysigt med egen middag med lite lyx!

Ha det skönt på stan också.

Var där och fikade igår med kompsis (min Stad alltså)

Kram//Lissen

2010-01-16 @ 16:07:07
#15: soffie

gokväll!

2010-01-16 @ 18:34:59
#16: Malin

hmmm... det var ju henne jag pratade med i torsdags... vi hoppas på att det inte kom med några magsjukebaskelusker hem hit i varje fall.

kram

2010-01-16 @ 18:46:28
#17: Annica

Vi har ockås vår! "Bara" -4!!! ;-)

Hoppas du slipper kräkisen på besök. För det är ingen rolig bantningsmetod...

Massa kramar!!!

2010-01-16 @ 18:56:44
#18: Gunvor

Vi har haft bara 3- vi också! Tycker det är rena vårvädret nu. Hoppas det stannar ett tag så vi hinner ta igen oss.Det blir lite jobbigt med så extremt kallt såå länge.Om två månader fryser då inte jag längre..hoppas jag.

Har du tumme med orkidéer du? Mina vill inte blomma om. Tror det hänt en gång bara.Amaryllisknoppen ser verkligen fin ut. Blir nog många klockor på den. I kväll blir det nog Stjärnorna på slottet som får besök av mej. Ha en fin söndag. Kram!

2010-01-16 @ 19:21:44
#19: Ingrid

Min ena amaryllis gnällde jag på för ett tag sen trodde aldrig den skulle börja blomma, fick den i början av dec IDAG har den slagit ut!!! Vita klockor beror kanske på att den stått i ett norrfönster?! Har med varit och shoppat idag. Kram

2010-01-16 @ 21:21:36
#20: Ragnvi

Blir nästan grön av avund...jag klarar inte orkideér!

Hoppas du klarar dig från magsjukan!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-17 @ 06:25:15
#21: Junitjej

Vilken fin bakgrund du har skaffat till bloggen!!

2010-01-17 @ 08:55:18
#22: Ingmarie

Flanera på stan är aldrig fel!

Längesedan jag gjorde det när jag tänker efter.

Ska försöka åka upp till Värmland på sportlovet med den yngsta så då fär vi väl kolla runt lite i stan!

.....du måste nog ha gröna fingrar för mina amaryllisar fick bara 2!



Kramen till dig

2010-01-17 @ 09:13:09
#23: Ingrid

Blev lite fnissig när jag läste vad jag skrev igår.... tror naturligtvis inte färgen beror på att den stått i norrfönster, ha, ha utan den sena blommningen. Ibland blir det betoningsfel... Vad det gäller inskolningen vågar jag inte heller tro på att det går så här bra... man har ju varit med förr som du skriver.. Men lite komiskt är det nu när jag var lite skeptisk..

2010-01-17 @ 10:45:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: