*

2010-02-20
09:13:15

OJ vilket oväder..
Hua tur man inte behöver gå ut idag!!

Kylskåpet är fyllt med mat..vi har nog vin så vi klarar oss..haha.

Några tomma kartonger kvar att fylla.
Igår tömde vi allt i vardagsrummet
det blev väl en si så där tio karonger bara det.

Ett stort vitrinskåp och så skåp under TV,n
hjälp va grejer man har..ja sen är det ju allt annat!

Men har vi klarat att tömma ett helt hus så.

På fredag får vi nycklarna till lägenheten
då kommer vi att köra en del själva under helgen.
Sen kommer flyttbussen på måndag morgon klockan åtta
skönt att man slipper bära det mesta själv.

Är redan öm i axlarna..

Ja inget har hänt på lägenhetsfronten
men vi får ha IS i magarna snart kommer det nog en köpare.
Ska nog ta och sätta upp lappar i hissarna också
Kan ju finnas nån i huset som vill ha en större lägenhet
det finns inte en enda fyra mer än vår i hela Skoghall som är till salu.

Ha nu en fin lördag
tänk på mig när ni ligger i soffan
och latar er och ser på OS...jag packar ja..haha

Kommentarer:

Aha...mmmm du det snöar hysteriskt mycket här..vi har snart en meter i snödjup..jag minns inte när det senast var så pass mycket..



Ja packa på du så skottar jag :)



Mmmm snart kommer en köpare..och du det kan ju verkligen vara nån i huset som vill ha större..så sätt upp lappar bara..



kram på dig och lycka till med kartongerna..

2010-02-20 @ 09:26:58
#2: maria

Så ni ska flytta ? Till mindre eller från Skoghall ?

Lycka till med packandet idag, här är en latmask :)



Kram kram

2010-02-20 @ 10:40:50
#3: Znogge

Klart att ni får sålt! Men det kan kanske ta lite tid. Ni har väl precis kontaktat mäklaren eller...'



Kram!

2010-02-20 @ 10:50:26
#4: Gunvor

Tur för er att ni laddat kylskåpet. Usch..idag måste nog jag bege mej till affären och handla. Lite gruvsamt att gå ut. Det blåser som attan här också så snön yr utanför fönstret.Flytta..ojojoj!

Jag kan inte ens tänka på hur man skulle orka med en flytt, så mycket som vi samlat på oss under de 40 år som vi bott här i detta hus. Tänka sej ett helt liv har jag bott på samma ställe. Det är tur man kommer bort ibland på nån resa då o då.Men jag trivs med livet som det är.

Jag tyckte ni gjorde rätt när ni sålde huset och flyttade till lägenhet. Och nu flyttar ni igen.Kul när det händer saker..till det bättre då, så klart!Spännande är det nog också att få se vilka grannar man får och så.Och sen att få inreda och göra fint i det nya.Härligt!Hoppas också ni får sålt så ni kan släppa tankarna på det.

Ha det såå mysigt med packningen!Och en stor kram från mej!

2010-02-20 @ 11:48:49
#5: Yvonne

Ja, här gås inte ut! Har vin hemma och mjölk till kaffet ;) så det räcker över helgen! Ner i soffan och titta OS sen blir det! Kram!! :)

2010-02-20 @ 11:49:43
#6: Anonym

Vi skulle till Sthlm idag på middag hos dottern och bio men fick ställa in pga vädret.

Jag undviker all os tycker det är tråkigt....tur man har många tv apparater

Klart ni får bud...tillslut kommer det bli bra

kramelikram Tingeling

2010-02-20 @ 14:19:57
#7: bjorne

Det är lugnt ni kommer att bli av med er bostad och flytta är ett jäkla slit,mycket av allt man har ser man bara när man flyttar,gott att mat-vin förrådet är välfyllt,själv har jag vart hos Ella med 6 paket,hon hade namnsdag igår och skottat snö så nu är det bloggstund,kommer bli superfint på Plaza så i Maj får du komma och titta,ha en fin helg,kram.

2010-02-20 @ 14:48:57
#8: Mumin

Oj vad snabbt ni ska flytta in.....det är klart att ni får sålt lägenheten. Jag håller tummarna!! Ja jisses va jobbigt att packa. Men som sagt lite rödvin innanför västen så går det som en dans ha ha. Kram vännen Mumin

2010-02-20 @ 15:06:38
#9: Ulla

Jag har varit ute ett par gånger idag. De flesta gångerna var för att skotta. Det har snöat även här i Göteborg

2010-02-20 @ 22:19:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: