*

2010-08-26
15:37:29

Torsdag 26 aug
Men nu är det HÖST...10 grader i morse.
Men det regnade inte och det blåste inte=)

Ja då var snart den här veckan över..svisch sa det.
Håller på med inskolning på jobbet.
Går så där.
Det är tvillingar...en tycker att det är skitkul
den andra vill inte släppa mamma.

Tja vad gör man, jag kan ju inte klona mig
en kollega får hjälpa till helt enkelt.
Tycker synd om mamman hon tycker det är jobbigt.
Men jag har sagt till henne att det kommer att släppa.

Den ena var med mig ute hela förmiddan
han ville absolut inte gå hem.
Den andra satt inne med M och pysslade.
Men sötnosar är dom båda två..

Om ett litet tag ska jag gå och fixa till mina buskar
till ögonbryn...skönt.
Har blivit så lat att jag inte orkar göra det själv längre.

Ja och så kommer ju darlingen hem.
Tror ni att vi möjligtvis blir klara med uterummet
den här helgen???

Usch ganska mycket kvar..tror jag.


Kommentarer:

Åh jag skulle behöva nån som fixade till mina bryn oxå =) Lite lyx kan man kosta på sig.



Rart med barn. Du skulle bo hos mig när vi har 'våra', en 12 och en snart 15. Är jag själv med dom säger dom inte ett pip till mig, inte ens HEJ när dom kommer innanför dörrn. Nog måste det vara rarare med småttingar än tonåringar :)

Ja det är sambons pojkar som vi har 2 veckor.. växelvis.



kramkram/Sara

2010-08-26 @ 16:03:58
#2: Znogge

Jobbigt när inskolningen inte fungerar för det ena barnet men för det andra. Tack och lov trivdes våra från första stund.



Kram

2010-08-26 @ 16:19:23

Mmmmm du sådan är höstens inskolningar..men men allt brukar fixa sig..



Aha så pass buskig..mmm det blir lätt så..fin o fräsch när mannen kommer då.



Jo men jobba på med uterummet..fast inte gör det väl nåt om det tar nån helg till heller..

2010-08-26 @ 17:03:22
#4: Helene

Svar:Jag är arbetslös just nu : /

Så ja ledig kanske man kan säga !!

Men VILL HA ett jobb snart !!

Ha en skön kväll = ))

Kram Helene.

2010-08-26 @ 18:29:40
#5: christina

Visst känns det som om sommaren är slut och hösten är kommen.

Håller tummarna för att ni fixar rummet i helgen.

2010-08-26 @ 19:39:09
#6: Daniel

Kämpa på när ni har inspiration. Vart har ni bråttom säj.

2010-08-26 @ 20:22:53
#7: Yvonne

Höstvisa av Tove Jansson passar ju nu...inte mycket att göra åt, men det kommer säkert soliga och relativt varma dagar igen sen!

Du får vara inne och tända ljus! :) Och ett glas rött är inte fel ;) Snart blir det sånt för mig...om några dar! :P

2010-08-26 @ 20:23:59
#8: bjorne

Hej Ninni kul du inte glömt mig,ett litet tips är att klippa ögonbrynen med näshårstrimmern det funkar hur bra som helst och hoppas eran altan snart blir färdig si ni hinner med att sitta där dom sista vackra dagarna vi har kvar av denna sommar,kram.

2010-08-26 @ 20:55:09
#9: soffie

hoppas det släpper för han så det blir bra,jobbigt då det blir så men som du skriver det släpper ju tillslut,

i helgen troro jag ni blir klara med uterummet det ska bli fint väder men vågar vi tro på det?

kramis

2010-08-26 @ 21:19:00
#10: maria

kan tänka mig att det är fullt upp med inskolning och nu tvillingar samtidigt :)

hoppas det släpper för den ena snart..



kramen

2010-08-27 @ 06:29:32
#11: Ingmarie

Tänk att t o m tvillingar kan bli så olika till sättet,man inbillar sig att de ska tycka lika!

En sväng till Mörudden blir det i höst för att se om det förändrats något på 15 år....Och för att kolla till huset vi bodde i.Ser jag någon som bygger en altan med nytrimmade ögonbryn så ska jag tuta!



Kramen från frua i Västanbäck

2010-08-27 @ 07:10:16
#12: Helene

Gomorron = ))

Hoppas du får en härlig fredag.

Kram Helene.

2010-08-27 @ 09:39:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: