*

2010-08-07
09:03:40

Riga
JA då kör vi lite bilder.



Från båten


En vacker Ortodoxkyrka
får man ta bilder härinne frågade jag A..Ja visst sa han.
När vi gick ut därifrån såg jag att det var kameraförbud..ooops


Här i den vackra parken 1991
låg ryssarna och sköt på Letterna.
Lettland blev självständiga det året.
Det fanns fem(?) stenar över Letter som stupat.
Anders visade mig en fasad som var full med kulhål.
Usch va hemskt!!

Ser ni hänglåsen..synd att jag inte hade nåt med mig.
Många hade fina inskriptioner..kärleksförklaringar.



För Fäderneslandet och frihet.
Här gick soldater och vaktade det stora monumentet.
Riktigt pampigt.


Blommor blommor överallt och vackra saker


Vi åkte upp i hissen på Radissons hotell..tjusig utsikt


Vi gick och gick..det var så vackert..ena ankan visar sin bästa sida:)


Det var såååå mysigt på det här torget.
Och varmt&skönt hade vi det också.
En Öl kostade ungefär 13 kronor...billigt


Fem stora saluhallar, gamla flygplanshangarer.
Mycket att titta på och alla dofter..


Gamla stan...helt fantastisk..jag kunde
ha gått här hur länge som helst.


Var vill ni åka??
Missade att ta kort på fina sidan:)









Hihi va sött



Bärnsten precis överallt...
Nää köpte inget..bara bröd:)



Vi avslutar med en stor bild från den underbara kyrkan.


























Kommentarer:
#1: Ninni

Orkade ni alla..

2010-08-07 @ 09:41:02
#2: sickan

Jajamen,det såg härligt ut!

Kyrkan var väldigt vacker!

Ha det bra!

Kram

2010-08-07 @ 09:45:31
#3: soffie

wow vilka bilder,det ser verkligen vackert ut där,

ha en härlig dag i solen(kan vi väl hoppas på)

kram

2010-08-07 @ 10:10:00
#4: Znogge

WOW, vilken stad och vilka bilder! Dit skulle jag kunna åka på studs.



Kram

2010-08-07 @ 10:10:28
#5: Yvonne

Tur att du inte såg att det var kameraförbud innan...men med digitalkameror kan man ju smyga lite mer också...man måste ju inte titta i sökaren, och har man ingen blixt på så märks det ju inte. ;) Hänglåsen såg jag vid en bro i Rom, jag visste inte vad de betydde då, men har läst om det! :) Härliga bilder! Kram!!

2010-08-07 @ 10:13:07

Ja men du jag tittar noga och ser en hel massa fint..jag förstår att ni hade det härligt med sååå mycket att se..ja men varför ska det vara så förbjudet med kameror..det förstår jag inte..nu när digitalbilderna är här och blixten inte används..då kan man väl få ta bilder..fattar nada av dessa förbud..



Mmm du det är helt klart att mål man vill åka till..du lockar mig..:)



Löser du krysset..:) jag hör det i radion här..och då tänker jag på dig..

2010-08-07 @ 10:15:12
#7: Tingeling

Fina foton shoppa du mycket kram tingeling

2010-08-07 @ 10:38:58
#8: Helene

Vilka fina och härliga bilder !!

Billig öl = )

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2010-08-07 @ 11:16:01
#9: Gunvor

Fina bilder därifrån. Det ser vackert ut. Kyrkan var pampig och jag gillar ju kyrkor.Tur att du inte visste om fotoförbudet. Jag tycker också det är konstigt att man inte får ta bilder på vissa ställen.

Härligt har ni haft..det syns.

Hoppas ni också har det soligt o fint!Kram!

2010-08-07 @ 11:46:12
#10: Helena

Underbara bilder.

Vilda barrar mer och Ella släpper mer underull så det finns lite av varje på golven här.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2010-08-07 @ 12:57:22
#11: Anki

Jättefina bilder. Jag har inte varit där, men i Tallin har jag varit. Då tror jag det är finare i Riga.Kram!

2010-08-07 @ 13:47:51
#12: [Junitjej]

Till Riga måste jag ta "gôbben" någon gång. Riga ser ut att vara en vacker stad!



Svar: Ja, vi hade en mysig dag fast det regnade. Det regnade faktiskt inte hela shoppingdagen, så det var helt ok. Jag hade gärna köpt två tvålar på "Lush" om det inte hade varit att en normalstor (ca 45:- per 100 g) kostar drygt 100:-. Men deras tvålar är helt fantastiska!

2010-08-07 @ 14:04:18
#13: Mumin

Men du sååå fint!! Det där ska jag föreslå Pippis att åka dit.....verkar ju jättehärligt. Kram på dig sötnos!

2010-08-07 @ 15:56:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: