*

2010-08-21
10:25:47

Lördag 21 aug
Om pippin igår klarade sig vet vi inte.
Sonen släppte iväg den..den flög så fint.
Sen ramlade den ner igen
sonen rusade dit och kollade men hittade den inte.

Vi hoppas& tror att den klarade sig.
Fick flera förslag på vad det var för pippi
Trädkrypare, flugsnappehona..
Oavsett vad det var så var hon söt.

Igår kom ramen upp till uterummet
idag ska förhoppningsvis taket upp...
Nästa helg får det bli resten.
Vädret är ju inte strålande dessvärre.

Maten igår blev underbart god..
oxfile med rödvinssås..gjorde den själv.
Varför har jag inte gjort det oftare..underbart god och lätt.

Sen såg vi Sagan om ringen..erkänner
första gången jag såg den i helhet:)
Sonen låg brevid mig i soffan och sa replikerna
innan skådespelarna...haha.

Ikväll är det Sagan om de två tornen.

Jag fick funderingar igår när jag såg filmen
undrar hur mycket Astrid Lindgren "snott från den filmen??
Jag fick in både Ronja Rövardotter och Bröderna Lejonhjärta.





Vad säger ni..ska vi rymma till varmare nejder
Visst är det väl alldeles för lite sommar
i det här landet...mer SOL åt folket:)



Kommentarer:
#1: Znogge

När sticker vi ;-)



Kram

2010-08-21 @ 10:43:28
#2: Ingrid

Halvtaskigt väder här med, men när ni väl fått upp era väggar och tak förlänger ni ju utesässongen som tur är. Tycker vi bor ute på vår altan nästan alla kvällar. Ikväll ska vi iväg på kräftskiva.. då lär vi nog få krypa inomhus är ingen inglasad altan tyvärr.

2010-08-21 @ 13:28:21
#3: Yvonne

Ja, det parti som utlovar mer sommar och sol åt folket ska jag rösta på, hihi! Du med hoppas jag! :D

Vi får hoppas att lilla pippin kvicknade till sen...man vet ju aldrig, i naturen är det ju så att alla inte överlever allting..

Ha det gott!

2010-08-21 @ 13:30:48
#4: Kersti

Hoppas att den klarar sig. Här har det spruckit upp så solen tittar fram ibland. Hoppas att det vara för i kväll ska vi äta kräftor ute med alla grannar som vill. Vi vet inte alls hur många vi blir. Alla tar med sitt, det brukar bli trevligt. Men om det regnar får vi väl krypa in i pannrummet där finns plats sedan vi gick över till fjärvärme. Ha en riktigt skön lördag. Kram

2010-08-21 @ 14:29:54
#5: Gunvor

Ja det är mycket tragiskt som händer i naturen. Men man kan ju inte göra så mycket åt det. Vi försökte också rädda en fågel en gång,men det gick inte så bra. Den dog här inne i en liten låda som vi lade ner den i..på mjukt papper.Men den slapp bli kattmat i allafall.

Det var superkul på dansen i går! Men varmt o kladdigt som vanligt.

Ha en superfin dag!Kram kram!

2010-08-21 @ 14:39:21
#6: FLOOSAN

haha så brukar mina också göra. Lukta då mamma jag har tvättat händerna =)

2010-08-21 @ 15:22:42
#7: Nilla

Ja nu vore det skönt att sticka iväg till värmen. Jag börjar känna mig förkyld. Var väl inte bra att vara på dagis hihi. Ha en härlig filmkväll.

Kram

2010-08-21 @ 15:34:10
#8: Anna ..

Jo men den klarade sig säkert..kröp upp för ett träd ska du se :)



Aha..så pass låååånga filmer..härligt..och du rödvinssås är verkligen supergott..

2010-08-21 @ 21:09:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: