*

2010-08-01
10:13:36

1:a Augusti söndag
För 26 år sen tjatade jag på
en kompis att följa med mig utomlands
Aldrig i livet sa hon..
jag vill inte ligga på stränder och svettas:)
Jag har en arbetskompis som gärna vill åka.

Sagt&gjort..vi beställde en resa tillsammans
Cypern blev resmålet.
Vi kände knappt varandra..men det gick jättebra.

På resan mötte jag kärleken
min kära make som då jobbade på Cypern.

Vägen till kärleken var inte självklar
det var många turer fram&tillbaka
innan vi fick varandra på riktigt.

Kärleken finns kvar..i dec firar vi silverbröllop.

Har tänkt på det många gånger
hur ödet spelar in..var det meningen att jag skulle träffa
just honom eller var det bara slumpen?

Men så mycket nya möten vi gjort i livet
för att vi en dag gjorde ett val.

Som när vi köpte vårt hus..alla goa vänner
som vi fick där och sonen också.

Nu är många av de par som bodde
på den gatan skilda..nya möten har skett.

Nu är vi i en ny fas i livet..vi har
fått nya goa grannar.
Här hälsar alla på alla..vi byter några ord över häcken.

Den här helgen har vi fått äran
att vara kattvakter.

Igår kväll följde hon med oss in
hon undersökte allt mycket noga
sen hoppade hon upp i soffan hos Anders
och gonade till sig.
Hon var säkert inne hos oss ett par timmar.

Goskatt



Idag vaknade vi till regn..
men igår blev det äntligen färdiggjutet.
Nu ska det brinna ett tag i kväll kan vi börja
med trallen.

Det har tagit sin lilla tid för vädret har inte varit snällt mot oss.

Kommentarer:
#1: lajsan

ja...när man börjar tänka så, så undrar man om boken är skriven till oss i förväg. Så ni har också hållit i hop länge - silver...är det 25 år kanske? Nya faser i livet är spännande, man veta inte vad som händer i nästa kapitel :) Ja, vädret och husprojekt på utsidan är inte alltid det enklaste. Vi sa just här, att vi har nog haft lite otur med vädret ändå denna sommar, om man ser till delar av övriga Sverige. sista två veckorna iallafall. Nu hoppas jag verkligen att det stabiliserar sig mot helgen när vi ska utomhusfest på torpet med 60 gäster...gulp..

2010-08-01 @ 10:50:36
#2: Ingid

Visst är det jobbigt när man håller på -men värt det efteråt!! Värst är väl annars när man renoverar kök... och det har vi gjort relativt nyss tack o lov! Rummet vi renoverar uppepå har vi inte så ont av kan bara stänga dörren!

2010-08-01 @ 11:12:34
#3: Anonym

Ja det är verkligen konstigt ibland vad livets väg för en Vi har ju oxå varit gifta i 25 år i år och jag har funderat på att göra en ring för just detta år som jag kan ha på höger hand inget nytt löfte utan en ring som minne....et blir ju jättefint erat altan bygge kram Tingeling

2010-08-01 @ 11:30:12
#4: Znogge

Härligt att ni hittade varandra även om vägen inte var spikrak! Nästa sommar firar vi 25 år och det tänkte jag vi skulle göra med en resa...



Tack för grattiset och ha en fin söndag!



kram

2010-08-01 @ 11:48:39
#5: christina

Jag tror på ödet, och så härligt att ni fann varandra.

Vädret har du verkligen haft otur med, hoppas du får några fina dagar.

Roligt med fest, jag ska hålla tummarna att det blir fint.

Kram

2010-08-01 @ 12:10:35
#6: Helene

Men vilken härlig kärleks-saga = )

Jag tror på ödet !!

Det var meningen att ni skulle träffas !!

Vilken gullig katt !!

Här är det REGN idag = skit-tråkigt : (

Hoppas du får en fin dag.

Kram Helene.

2010-08-01 @ 12:30:49
#7: Fia

Visst är det härligt att ödet har så många trevliga överraskningar att bjuda på.

2010-08-01 @ 15:58:13
#8: FLOOSAN

Tror också på ödet! Härligt!

2010-08-01 @ 16:46:57
#9: Lena

Tänk vilken tur att du kom iväg till Cypern så att du kunde möta din käraste. Ödet är spännande.

//Lena

2010-08-01 @ 18:15:14
#10: soffie

vilken fin kärlekssaga du berättar,och va många underbara år ni fått tillsammans,

Härligt att solen äntligen kom fram hoppas nu den stannar en lång tid framöver så vi kan få en härlig sensommar!

ÅÅÅ va go katt!

snart kan ni sätta er på altanen och njuta!

kram

2010-08-01 @ 20:24:29
#11: Yvonne

Om man börjar fundera på om det finns något öde eller inte...ja, det lär man ju aldrig få reda på. Tänk om man skulle gjort på något annat sätt just DÅ, då skulle ju livet te sig helt annorlunda nu. Hm... ;) Tralla vidare! Kram!

2010-08-01 @ 20:59:17

Men du vilken härlig historia ni har..Cypern alltså..underbart..åh..men hjälp så trevligt..



Mmmm livet förändras..och nya vänner trillar in..vänner har man inte alltid för livet..har jag läst..oftast förändras just vänkretsen..inget konstigt alls..:)för alla människor förändras..



Ninni så roligt med en bild på bygget..man behöver inte ha bråttom..det blir bäst om man skyndar långsamt..

2010-08-01 @ 20:59:59
#13: Fröken M

härligt att höra att ni hållt ihop sä länge ! det ger hopp åt oss andra som just "hoppat på tåget och börjat resan" som jag hoppas varar livet ut :)

2010-08-01 @ 23:16:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: