*

2010-04-25
08:33:17

Solig söndag!
Igår blev det en riktigt bra dag!

Vi åkte på turné..först till stuvbutiken
för att köpa tapet.

OJ va mycket fint det finns...men ack såå dyrt.
Föll för en tapet, men den kostade över femhundra kronor rullen??
Nää över 1000 kronor för en vägg!

Till slut hittade vi en superbillig
endast 79 kronor rullen..jippi.
Snygg också lite femtitalsstukmönster.

Den ska upp idag.

Sen vidare till Kalenius, där köpte vi rosor en gul och en röd klätterros.
Samt lite perenner och kryddor.
Sist till Ikea för att se vad vi ska ha för garderob.
Köpte även ett snyggt CD ställ.

Jo vi köpte vinställ som vi hade tänkt att
ha ovanför köksskåpen...passade det inte då.
Fattades ungefär tre centimeter..suck!

Så det fick stå på golvet i vardagsrummet
var tvungen att köpa lite flaskor också att fylla det med.


Sen planterades det rosor.
Anders grävde även upp en hiskeligt ful Nyponros.
Vi krattade och rensade bort gammalt torrt gräs.
Vid sex gav vi oss och började laga mat
sen satt vi uterummet hela kvällen med
massor av tända ljus och drack vinet Gosa!
Men vi blev trötta redan vid elva då somnade vi sött!

Nu har jag varit vaken sen en timme tilbaka.





Kommentarer:
#1: Helena

Vilken härlig dag ni hade igår.

Hoppas att ni hinner njuta lite av solen också inte bara tapetsera.

Kram vännen!

2010-04-25 @ 08:45:02
#2: Znogge

Lycka till med tapetseringen idag!



Kram

2010-04-25 @ 09:16:05
#3: Anonym

Ni är verkligen igång !!!!

Jag är så avis på erat uterum vill oxå ha....

Vill se bilder från huset tapeterna osv...

kramar Tingeling

2010-04-25 @ 09:19:33

vilken effektiv dag med guldkant på kvällen!! Förstår att ni sov sött efter det programmet :) Roligt att tapetsera och bra pris på tapeten! Jasså skiner solen hos dig...då kommer den nog neråt mina trakter om ett par timmar hoppas jag. Tjingeling!

2010-04-25 @ 09:24:23
#5: sweetmama

Men vad flitiga ni varit. Och det är ju alltid roligare att göra allt i sälskap.

Ni får väl såga av 3 cm....

Ha en fin söndag

2010-04-25 @ 09:48:46

Oj så pass duktiga ni har varit..men himmel några flaskor..det är ju tokmånga ju..:) mmmm tyg kan vara dyrt..ert blir säkert jättefint..kanske får vi se det nån gång då :)

2010-04-25 @ 10:04:03
#7: Yvonne

Gosa är gott alltså...hmm..får nog prova det nästa gång! Tjusigt vinställ! :)

2010-04-25 @ 10:44:14
#8: ingrid

Vi funderar fortfarande på vilket golv vi ska ha i vårt nytapetserade.. får ta tag i det när vi kommer hem. Visst är det kul ändra om lite-och för er att få det personligt i just er smak.

2010-04-25 @ 11:00:15

Aha..men säger man stuvbutik om tapeter..ja ja det kanske man gör..ok..:)jag är inte så inne i den branschen jag målar mest :)och lite yr blir jag av våren ..

2010-04-25 @ 11:11:56
#10: Ragnvi

Tjena! Himmel vad med gosaker du har i det stället! Fast Gosa har jag nog inte smakat...än!

Jag såg Simon o Tomas...ja jisses! Jag kommer att få stora problem när vi skall till att tapetsera...fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-25 @ 12:02:23
#11: Kersti

Det är inte så lätt det där med tapeter. Kul att ni hittade en som var både snygg och billig. Jag har fullt upp med min distanskurs men jag försöker hinna med att titta in hos er andra och läsa även om det inte blir varje dag. Kram

2010-04-25 @ 13:45:23
#12: christina

Oj oj så effektiva ni varit. Ser gott ut med det där vinstället, synd att det är för långt för ett besök. I dag har jag njutit av det fina vädret och promenerat i skogen.

2010-04-25 @ 16:58:16
#13: bjorne

Tack för din hälsning,har grejat i trädgården hela helgen och fått mycket gjort om vinstället är 3cm för högt borde det va enkel sak att plocka bort lite av det på höjden som det ser ut,ha de gott,kram.

2010-04-25 @ 18:01:18
#14: Ninna

När du beskriver era inköp och det ni göt i hemmet "låter" ni som ungdomar, som nyss flyttat ihop:)



Det verkar bli väldigt fint.



Det vinet har du nämnt om tidigare i bloggen, eller hur?

2010-04-25 @ 18:15:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: