*

2010-04-07
07:20:21

Onsdag 7:e april
Den här tiden tycker jag är mysig
man går och väntar på att våren ska ta fart!

Hoppas det inte går för fort
jag vill hinna njuta av att knopparna slår ut.
Hinna med att se musöronen på björkarna.

Visserligen börjar snart min allergitid
men jag bryr mig inte, det finns ju medicin.

Måste bara se till att jag hittar mina pollennät i tid
så jag kan sova med öppet fönster.

Men idag är det fasligt grått utanför
det är endast tre grader varmt
men nu är vinterstövlarna bortställda
tror bestämt att dom ska åka i sophinken.
Blixtlåsen har gjort sitt.

Kanske borde åka och köpa ett par nya
annars står jag där i höst och letar efter nåt att ta på fötterna!!

Nej nu måste jag åka och jobba
många timmar den här veckan en kollega
är på Cap Verde och njuter av sol&bad.

Kommentarer:
#1: Yvonne

Det är nog bara morgondimma som lättar så småningom! Svårt med kläder och skor nu tycker jag...man vill ju inte frysa...

Kram! Nu är älven öppen i alla fall! :)

2010-04-07 @ 09:48:07
#2: maud

Ja våren är underbar men vet att allergikerna har det kämpigt...guben och de två äldsta sönerna brukar ha det jobbigt! vad skönt för din kollega att var i värmen...och vad bra att ni kan jobba åt varandra;).kramar

2010-04-07 @ 12:12:19

Mmmm du nu väntar man bara på att värmen ska komma..och den är på god väg..vi har nästan femton grader här nu..härligt..

2010-04-07 @ 15:41:34
#4: Mumin

Jag har ett underbart väder här idag...ja jag säger som du att hoppas det inte slår ut för fort så man kan njuta av våren. Kram på dig vännen!

2010-04-07 @ 18:23:03
#5: ingrid

Här har det varit riktigt varmt idag!! Ljuvlig tid som stundar. Så skönt kunna gå ut utan överdragsbyxor (men barnen har än så länge..)

2010-04-07 @ 18:43:08
#6: Znogge

Men kanske kommer våren mera gradvis nu i år efter den långa vintern. Man kan i alla fall hoppas...



Kram

2010-04-07 @ 18:57:21
#7: Monica

Ja visst är det en härlig väntan. Oftast rusar ju tiden och det bara "smäller till" och blir varmt åsså poff är det grönt. :-)

2010-04-07 @ 21:48:45
#8: Ulla

Våren är min favoritårstid för jag gillar just det här med förväntan på vad som ska ske. Ha en skön torsdag!

2010-04-08 @ 07:16:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: