*

2010-04-17
09:49:26

Lördag 17 april
Men kära nån nu är vi i mitten av April!!

Idag är det genommulet..och hela 6,5 grader.

Igår visade vi runt de nya ägarna av vår "gamla" lägenhet!
Vi ville att dom skulle kolla så det var ordentligt städat.

Inga klagomål..skönt.
Vi visade hur tvättstugan funkar och var förrådet fanns.

Tänk killen är ett år yngre än vår son.
Och dom hade fyra barn..antar att bara ett var hans.
Två killar på nio och en tjej på sju och en bebis.

Känns skönt att vår son inte har så stor familj.
Det hinns nog med!!

Tjejen som var med var jätteentusiastisk
Ohh jag ser min skola från mitt rum...
hon for runt och kollade allt!

Efter det gick vi hem och öppnade en flaska skumpa..gott i solen.

Grillade gjorde vi och jag gjorde en underbart god Rösti.
Efter maten satte vi oss och blundade i varsin stol...och somnade..Haha!
Vaknade lagom till Så ska det låta.

Sen tog vi en promenad till puben
ja där var det ju mycket folk..INTE!!
Men vi satt där en stund och pratade och tog en öl.
Tänk om det kunde vara som i England att folk gick ut lite tidigare
Nu ramlar ju folk in efter elva när vi går hem och sover.

Idag ska vi nog försöka att få lite färg på väggarna på kontoret.
Men det är mycket att plocka bort först..phu!



Mmm nu börjar jag längta efter Turkiet...snart så!
Idag var det en stor artikel om Kemer i vår lokala tidning!

Förresten maken överlevde tandläkaren...han har inte haft nåt ont
och det har inte blött något heller..va skönt!

Kommentarer:
#1: Yvonne

Men här i storstan går folk ut tidigare på puben ;) Sambon spelar ikväll på Leprechaun, så jag ska dit! :) Ha det bra i gråvädret! Det kan vara skönt det med, så kan man greja inne utan dåligt samvete..Kram!!

2010-04-17 @ 11:20:22
#2: christina

Ha en skön lördag

2010-04-17 @ 11:47:17

SV: men oj! Tack så hemskt mycket! Jag kan äta fruktost såfort jag vaknar^^ En gåva jag har, haha:P

Händer idag då? Något roligt planerat?//Emma

2010-04-17 @ 13:00:28

SV: Ja, visst är det synd om islänningarna sjäva! Verkligen!



Men måla låter roligt^^ Vad blir det för härlig färg då:D//Emma.

2010-04-17 @ 13:31:38
#5: Znogge

Så skönt att lägenhetsaffären är avslutad och klar nu.



Kram!

2010-04-17 @ 13:53:47
#6: ingrid

ja, mulet och trist här med! Så vad passar väl bättre än pyssel inomhus. Jag har putsat fönster i vårt "stora rum" har varit i behov länge.. Medan då mannen målar lister och ska börja tapetsera. Själv är jag mest hantlangare och servar med mat och fika.

2010-04-17 @ 14:10:29

Men så härligt att er lägenhet kommer till en så pass stor familj..då kan man gott ta ett glas bubbel o fira lite..

Mmmmm jo men du man blev verkligen supergosig av det där vinet..jag håller helt med dig...det smakade så pass gott.. rund mjuk ton men tydliga influenser av hallon o smörkola.. :)mums...

2010-04-17 @ 14:14:30

Pssst...du det är gosigt här igen nu ..himmel så gott man mår då..:)tack.. du så makalöst härligt goa Ninni..himmel du är den bästa Ninni jag känner..mmmm så är det bara..

2010-04-17 @ 17:11:20

jag å Nellie + pappan gick med till puben igår kväll vi tog oss en varsin öl å Nellie fick en cola!Visst är det mysigt att ha närheten till en pub.

skönt att ni ej fick några klagomål å att ni nu bara har ett boende.

MMMM Turkiet va härligt när åker ni?

kram

2010-04-17 @ 19:03:31
#10: Ninna

Nästa helg får privatanställda lön...och helgen efter har alla, som ska ha, fått lön...så dessa två helger blir det nog fler på puben...Du vet "Kung i baren" av Magnus Uggla:)

2010-04-17 @ 19:32:18
#11: bjorne

Håller med,vore kul om det blev lite tidigare utgång för jag vill gärna hem i tid jag med,men ibland så får det bli undantag när det är sol och man sitter på bichops uteservering det är där solen går ner sist i hela Karlstad.

2010-04-17 @ 19:55:08
#12: Mumin

Men det var väl skönt att dem trivs med lägenheten!

Du den där rakin ser förbannat god ut och ölen också ha ha. Ja det skulle väl vara kul att det var som i England och Irland att alla träffades på puben och gick och tog sig ett glas. Det hade jag tyckt vart jättetrevligt. Förresten i Danmark gör dem ju så också och det ligger ju nästan framför våra fötter. Kram ha det gott!

2010-04-17 @ 20:36:40
#13: Anonym

Jag förstår att ni längtar till Turkiet och jag längtar till mina utlandssemestrar, först cypern

Skönt att maken har mått bra efter tandläkaren kram Tingeling

2010-04-17 @ 21:12:52
#14: Vaniljis

Meh, ska ni ut och resa nu igen.. ;) Men har ni flyttat igen. Flyttade ni inte nyss..eller är jag helt vimsig..?

2010-04-17 @ 23:01:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: