*

2009-11-30
06:30:13

Godmorgon mina sköna!
Sista dan i frihet och jag är vaken
borde kanske sova lite till,
men maken kom in och sa Hej då, då gick
jag upp och tog en kopp kaffe tillsammans med honom.

Grattade naturligtvis på namnsdagen också
ja ser men på Anders slaskar idag då braskar Julen!

Idag ska jag kolla blodtrycket hoppas det är bra idag!
Sonen är hemma..Mmm härligt.

Och vet ni kostymen satt som en smäck..tjoho va glad jag blev.
Har tagit kort men dom har jag inte fört över ännu.
Finns ett på mig i klänningen också!

Ja det är bara att konstatera att den här ledigheten
har varit helt fantastisk.
Vi pratade om det igår..nu har vi gjort allt tillsammans
i en månads tid, knappt varit ifrån varandra.
Inte varit osams en enda dag, otroligt härligt.

Men vi trivs tillsammans Anders är min bästa vän
vi kan prata om allt och vi gör det också.

Tack underbara make för att du finns i mitt liv!
Jag älskar dig







Ha nu en jättebra dag!


Kommentarer:

Mmmmm jo men du det syns ju att ni är som gjorda för varandra..och att kunna leva så nära så länge är ju ett verkligt bevis på det..mmmm så gott så goa ni är..vad härligt att kostymen passade..perfekt..jepp kolla upp trycket Ninni..jag tror nog det är bra nu när du fått såååå mycket goda dagar..



Ha det bäst..kram från Anna

2009-11-30 @ 06:37:31
#2: marie

ja det märks att ni passar ihop =)

får hoppas att julen inte braskar...

2009-11-30 @ 07:33:27
#3: Nettan

Ni verkar ha haft det underbart tillsammans !

You go girl !



Ha en underbar dag !

kram

2009-11-30 @ 08:21:55
#4: Nilla

Vilken kärleksförklaring, härligt. Ja det syns ju att ni trivs tillsammans.

Kram

2009-11-30 @ 08:33:20
#5: Ragnvi

Morning o tack för dina rara ord hos mig! Jag mår lite bättre dag för dag nu...tidigare tog jag timmer för timme..så det går framåt!

Har läst ikapp en hel del hos dig...och njutit! Tack för att vi fick följa med på er resa! Helt underbara foton!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-30 @ 09:18:02

Hej hej,

Imorgon träder vi in i julens månad, december.



Nu kikar väl in på min blogg där det börjar en adventskalender i morgon, men nya vinster varje dag.



Jätte enkelt att delta.



Ses vi?



Må så gott



Mvh Camilla, En mammas dagbok

2009-11-30 @ 10:48:36
#7: Mumin

Va härligt att eran ledighet blev så jättelyckad! Gullig du som lovordar din make så!! Kram och ha det gott! Mumin

2009-11-30 @ 12:13:18
#8: my

Det är verkligen inte dåligt, så länge och inget tjafs! Ni passar ihop! Kram

2009-11-30 @ 13:39:48
#9: Jenny

Hej Ninni!



Och välkommen hem till "Gamla Svedala" efter din fantastiska resa!

Vilka underbara bilder du delar med dej av. Man blir ju alldeles jättesugen på sol och bad och VÄRME!



DU får inte vara ledsen på mej för att jag inte besökt dej så ofta, men det blir kanske så ibland i "bloggvärlden"...jag vet inte...



Det är väl lite som när man köper veckotidningar och så..man fastnar i dom som man har mycket "gemensamt" med?



Och ditt liv ligger ju så långt ifrån mitt?

Förstår du hur jag menar?



Du är ju en underbar person, men på något sätt så draaaaas man till dom personer med (i mitt fall då) djurintresse, landet, tyvärr mycket "sjukdoms-snack"...det är ju en del av min vardag...



Och jag tänker ibland att en del av dom som läser hos mej kanske mest gör det för "artighets skull"..



Jag vill vara ärlig, och kommenterar oftast när jag känner att det är något jag liksom "greppar" eller förstår mej på.

Och jag vill inte tynga ner andra med mina (emellanåt)tråkiga tankar och upplevelser...



Och du verkar ju vara den mest positiva och snälla och goa person som finns!

Och jag HAR varit det...och ÖNSKAR att jag kommer att bli det igen!



Men sista året har jag bara åkt på käftsmäll efter käftsmäll.

Och det tar på en...

Och man känner att man inte kan GE något bra tillbaka.

Vissa av mina allra första kontakter i bloggvärlden har kanske orkat hänga med mej, och jag inbillar mej att det nog har med att vi, i grund och botten, haft lika intresse och förutsättningar.

"Igenkännings-faktorn"...Hehe!



Men, snälla du! Ta det inte alls personligt.

Jag lägger GÄRNA till dej på "min lilla blogglista" igen, om du tycker det är ok.

Jag gillar ju dej och det är väl det viktigaste!



Hoppas innerligt att du förstår hur jag menat.

Apselut inga "hard feelings" på något sätt.....bara att vi kanske var/är så olika.

Men det är kanske bra?



Kram på dej vännen, och tack för att du kommenterat hos mej fastän jag är en ganska trist och "grå" personlighet för tillfället....



Än en gång....LJUVLIGA bilder du visar!!



tar mej nog en liten titt till innan jag springer vidare



//Jenny

2009-11-30 @ 13:50:00
#10: Ulla

Det är en lycka att ha någon som står en nära och så har gjort i mååånga år. Du och Anders kan skatta er lycklig över att ha varandra

2009-11-30 @ 15:01:30
#11: Znogge

Så härligt gott ni har det :-)



Kram!

2009-11-30 @ 16:57:24
#12: Maud

Låter så gott...helt underbart;) tycker oxå att min gube e min bästa vän men undrar om vi skulle fixa en månad utan vara lite osams;)...väntar på bild på din klänning...kramar

2009-11-30 @ 18:03:39
#13: Ingrid

Härliga bilder o härliga ord!! Det är det som håller kärleken levande, att man bryr sig o visar omtanke. Och som du säger att man kan prata med varandra om allt. Samma namn har våra män så namnsdag i detta hus med. Och här är det dottern som ÄNTLIGEN kommit hem, tjoho!!!

2009-11-30 @ 18:16:41
#14: Sickan

2009-11-30 @ 19:14:30
#15: Sickan

Men hallå,vad hände. Jag snubblade visst till det!



Vilka fina ord du beskriver er resa med.



Önskar jag hade haft ett förhållande som är som ditt!

Kramen

2009-11-30 @ 19:16:02
#16: Marica

Hej Ingegerd!



Jag har allt kollat in här någon gång ibland, men varit dålig på att skriva kommentarer. Jag är inte så jätteaktiv på internet faktiskt.. Men ni ser ju ut att ha haft det toppen! Jättehärliga bilder. Kan gissa att ni är väldigt bruna och fina nu :) Jag kommer hem till Sverige den 20 december, sådär lagom till jul. Kram!

2009-11-30 @ 19:23:09
#17: Lena

Härliga bilder!

Just det, det är ju Anders idag, det hade jag glömt bort. Min pappa har också namnsdag idag.

//Lena

2009-11-30 @ 19:44:33
#18: soffie

mmm underbara bilder,

kan sitta å njuta av dem ,

ha det bra på jobbet,

kram

2009-11-30 @ 22:43:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: