*

2009-11-18
03:04:58

Det blåser i träden idag..

Igår kväll åskade det rejält..men inget regn
men ett skådespel utan dess like
 skithäftigt!

Och idag blåser det..jisses, ja precis som när vi kom hit!

Igår provade jag min klänning..ohh den kommer att bli så fin!
Ja nu vet jag vad jag ska ha på mig på julshowen den 28 nov.

Igårkväll sa vi hej då till våra vänner Amir&Sabrina
dom åkte till Bangkok i morse.

Det kom nya gäster igår men inga svenskar
men vi har några från Sverige här..kul att få prata lite.

Sonen sms:ade igår och sa att han ville ha en kostym
han fick ta mått så vi får beställa en till!

Idag tänkte vi ta en promenad längs med stranden
vi får se om vi blåser bort.


Kolla vilken skön fågel..den stod en hel dag
under en bänk vid poolen..rörde sig inte
men sen efter flera timmar kom den fram och drack vatten.

Nån som vet var det är för fågel??


Maken kollar mejlen!

Ha det gott nu ska vi äta frukost...kramen


Kommentarer:
#1: Junitjej

Jag vet inte alls vad det är för en fågel. Så brun maken är!

2009-11-18 @ 06:11:33

Jag kan tro att det kan regna där borta..det är ju häftigt att få se alla vädertyper..men snart skiner säkert solen igen..och du så härligt bruna ni är nu..som levande pepparkakor till advent.



Cool liten fågel..han ser för festlig ut han..

Tänk att han orkade stå där under bänken en hel dag..



Näpp nu måste jag väl dra..till jobbet..sola nu och njut..ha det.. ha det.. du goa.. du fina.. du såååå klara underbara..

2009-11-18 @ 06:29:16
#3: Znogge

Om det är någon tröst så kan jag säga att det är rejält blåsigt på hemmaplan med :-)



Kram!

2009-11-18 @ 13:01:48
#4: my

Brun han är då! Ser du ut så med??

Och ni gottar er fortfarande...skönt och när kommer du hem då????

2009-11-18 @ 19:06:02
#5: Gunvor

Hej Ninni! Va härligt ni har det. Jag har just tittat till Bönderna på TVn.Vilken häftig fågel ni hade.Och färg har ni fått så det räcker också.Här är det höst fortfarande.Vintern vill inte komma ser det ut som. Jag längtar faktiskt efter lite snö nu så det blir ljusare.

Passa på och njut nu innan det blir hemfärd. Visst är det häftigt med åskväder när man är på såna där ställen.Hemma är jag åskrädd. Må så gott i värmen.Massa kramar skickas!

2009-11-18 @ 21:08:51
#6: anneli

Det ser underbart ut...bruna å fina i paradiset. Ja dessa blixtrande monsunregn är ett skådespel. Betydligt bättre än eländes spöregn på dagen som är som natt...typ....längta inte hem!!

2009-11-18 @ 22:28:31
#7: Anonym

<vd härligt ni verkar ha det så bruna och fina

NNu passar ni bra som pepparkaksgubbar i Luciatåget

kram Tingeling

2009-11-19 @ 08:02:11
#8: malin

Karlstad ligger i botten på novembers soltimmarslista med 1,1 soltimme i hela november!!

Så du vet vad du missar ;)

Nu ska jag och sönerna ut i regnet och gunga lite.

Hannes är besviken på lekparkena på hammar, de är så tråkiga enligt honom. han gungar hellre i gungan här hemma på altanen. kram

2009-11-19 @ 14:23:15

Himmel o pannkaka...Är du lika brun.... Som små pepperkakor kommer ni väl hem kan jag tänka....(fusk)..

Ha det gott i solen....jag får väl stå ut med spöregnet.....grrr...

Kram på er

Margaretha

2009-11-19 @ 20:31:57
#10: Bjorne

Har du bytt gubbe och skaffat en inföding,finns inte så bruna svenskar,ska är det julshowen på blue moon så är jag oxå där,kanske vi kan ta en magdans,kram.

2009-11-19 @ 20:48:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: