*

2009-05-03
09:52:40

Då var det söndag!

Sista lediga dagen!
Igår blev det inget vettigt gjort
blev lite sur på vädret  det blev
ju inte som jag tänkt mig..haha
precis som om det hjälper.

Sen var det full fart på pollenet
kände inte speciellt mycket på lördan
kanske för att det var helt vindstilla.
(Men igår var det tätt i bröstet och idag med.
Extrapuffar får det bli!)

Men igår blåste det rejält.
vi tog en promenad ner till sjön
och kollade när trollingbåtarna kom in!

Det var tävling i helgen, men det blåste
rejält kallt...så vi stannade inte länge.

Ja sen så var vi bara slöa det blev liksom inget gjort.
Föstren behövde putsas men det måste man göra innan solen
kommer på....vi hade haft hela förmiddagen på oss.

Idag är det väl ingen återvändo det är mulet!

Nää min sista lediga dag får jag ta hand om på ett bra sätt.
Blir såå sur på mig själv när en dag bara rinner iväg.

Jo svågern kom igår med blomma, han är gräsänkling
syrran är iväg och roar sig, han var uttråkad
och kom och fikade, vilken tur att vi hade god kaka
i frysen som vi hade tänkt att äta på Anders Födelsedag!

Nää lite kaffe så man piggnar till!


Nu helt plötsligt har jag fått massor med nya besökare
många unga märker jag, hur hittar dom en..haha??

Kommentarer:
#1: Helena

Här skiner solen idag igen men det blåser en del.

Ha en mysig dag vännen vad du än hittar på.

Kram!

2009-05-03 @ 09:56:25
#2: Anneli

Jasså...och jag som blev glad över att solen var framme idag också...men den kanske inte blir långvarig då... det var iallafall varmare ute än igår. Jo, det blåste mer igår, men det var allt fint. Jag jobbade mig varm i trädgården, så det var helt ok.

Ha en goddig dag! Du vet solen finns där uppe - alla dagar :)

2009-05-03 @ 09:57:43
#3: Anneli

ha ha ha...nej ingen doft som stör...dom är inte så nära som bilden visar...jag har ju zoom...men flugorna kan bli lite jobbiga längre fram på sommaren...iallafall i fönstren....

2009-05-03 @ 10:17:00
#4: Anonym

Vi hade jättefint väder igår men idag är det lite mulet Jag och svägerskan ska på utflykt kram Tingeling

2009-05-03 @ 10:43:22
#5: Annelie

Jobbigt när du mår dåligt av pollen. Putsa fönster är aldrig roigt, men himmelskt när det är gjort.

Hoppas du får en bra dag trots allt. Kramen

2009-05-03 @ 10:47:06
#6: Znogge

Lite sämre väder här med fast egentligen ganska normalt majväder skulle jag tro! Man har blivit lite bortskämd de senaste veckorna...



Kram och njut av dagen!

2009-05-03 @ 11:17:17
#7: Fia

Det lät ju inte precis som om en dag bara rann iväg, utan det lät som om ni hade jättemysigt. Vad skönt att få ha en dag tillsammans och bara koppla av utan en massa krav.

Vad trist det är att allt pollen ska ställa till det för så många när det våras. Kan du inte ta en spruta mot besvären? Min syster har stora problem med pollenallergi, men de senaste åren har det fungerat riktigt bra tack vare en spruta innan säsongen börjar. Hon är nästan helt besvärsfri.

Ha det bra, med eller utan fönstertvätt!

Kram, Fia

2009-05-03 @ 11:23:24

Åh tack, det var gulligt sagt .-)

Här är det mulet idag också..vi får väl se hur länge det varar :-)

2009-05-03 @ 11:38:23
#9: Kattis

Ah, jag kan ju tvätta köksfönstret. Det är det endda jag når.

Nope, ingen kamera var framme igår, får se vad som händer idag, hihi.

Fastnar så dåligt på bild, hihi.

Ha en skön söndAG!

kram

2009-05-03 @ 11:54:07
#10: Ninna

Du behövde säkert en dag, som inte var lika aktiv. Jag förstår ia lla fall hur du menar med att utnyttja sina lediga dagar på bra sätt.

2009-05-03 @ 17:03:32
#11: Monica

Nu är det slut på solen, men vi får hoppas den kommer tillbaka. Fönsterputsning är ett måste här också, men fy så trist det är - får se när jag kan ha "tid"

2009-05-03 @ 17:35:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: