*

2009-03-28
14:08:22

Tankeställare!

Var inne på en blogg idag...det var nog det mest sorgligaste blogg jag läst! Hade velat kommentera men jag kände att vad jag än skrev så skulle kommentaren falla ganska platt så jag avstod!

Med ens så känns mina egna problem ganska så fåniga om jag ens har några....

Ja typ...var är mina extraborstar till värmeborsten vet någon??

Varför blir vår lägenhet så dammig fort??

Varför kan jag inte vara nöjd med mig själv som jag ser ut...blir jag lyckligare om jag går ner fyra kilo??

Måste min man vara borta jämt...Jag saknar ju honom under veckorna (jag har ju en man som älskar mig..vad är problemet?)

Mitt kök är för litet...men herregud jag har ju ett!!

Skulle vilja ha en ny säng......vad är det för fel på den jag har??

Jag har jäkligt ont i ena sidan, har förmodligen sträckt mig......Men hallå du är inte dödssjuk det går över!!

Ja så kan man ju hålla på i evigheter. Bara att inse att jag är lyckligt lottad....vi har varit och storhandlat både nyttigt och lite skräp...och vi kan göra det utan att behöva vända på varenda krona.
Vi reser vi har jobb, vi är friska.

Ska aldrig klaga mer.....( nja inser att det kommer jag nog att göra ändå, fast bara lite...ibland!)

PS nu hittade jag mina värmeborstar...ett problem mindre DS




Kommentarer:

Ja, så där blir det ibland men samtidigt är man inte mer än människa. Ens egna bekymmer är ju reella för en själv. Hoppas du får en bra lördag!

2009-03-28 @ 14:15:32

Ja man kan undra, eller så blir det färre inbrott för tjuvarna har inte en aning om vilka som är hemma eller inte för det är mörkt överallt :P

Man kan ju hoppas :-)

2009-03-28 @ 14:28:57
#3: tingeling

Ja ibland måste man få läsa om folk som har det sämre än en själv för att förstå hur bra manhar det

Konstigt eller hur kram Tingeling

2009-03-28 @ 15:03:00

Nej du....ibland får man sig en tankeställare...

Jag hälsade på en kompis i onsdags....hon är sjuk PÅ RIKTIGT..... Då blir man ganska ödmjuk över det egna livet..... Vad gör väl lite skit i hörnen eller ett litet kök......

Kramar till dig från

Margaretha

2009-03-28 @ 15:53:01
#5: tesss

Nej vi ska kanske inte klaga men de problem vi lever med de har vi å de kanske vi mår dåligt av...



Jag går i terapi å har gjort från å till i tio år,, jag har inte hittat källan till mina problem... jag är bara så här tror ja. Jag äter även mediciner... men ja kämpar de gör ja... å ja låter de mesta komma ut bla i bloggen.



Tack för din kommentar. //Tess

2009-03-28 @ 17:24:05
#6: Mumin

Ja du man behöver sig en riktig tankeställare ibland för att inse hur bra man har det. Såna triviala saker som du nämner är lätt att gå omkring och gnälla på...jag håller med dig...man borde skämmas när man läser andras hemska livsöden......vilken tur att du hittade det du skulle i alla fall:)) Kram ha en go lördagskväll! Mumin

2009-03-28 @ 17:29:57
#7: soffie

ja så där har jag börjat tänka jag med,man måste sluta klaga fast ibland behöver man det,

man ska njuta av sitt liv så länge man kan,

du nu verkar det bli varmare ute härligt,

kram å vilken tur du hittade borstarna:O)

2009-03-28 @ 17:39:17
#8: Marina

Det är ju så att det finns alltid någon som har det värre än en själv..

Hoppas att din lördag har varit bra!

2009-03-28 @ 18:24:37
#9: Annelie

Så sant kära Ninni! Men så kan man säga som en god vän som skadades för många år sedan sa.Han hamnade på sjukhus och låg brevid en människa som inte kunde röra sig.

Det är ju så att problemet/-en man känner är ju upp till individen att känna. Det du tycker är jättejobbigt, kanske är mindre jobbigt för mig...eller tvärtom. Så klaga ska vi göra, då vet vi ibland att vi har det så himla bra =)



Hoppas din kära make är hemma ikväll och att ni får det alldeles underbart.

Kramen till dig och..skönt du hittade dina värmeborstar =)



2009-03-28 @ 18:25:35
#10: Maria

Hej vännen :-)



Så är det ju, att ibland måste man se andras öden för att få perspektiv på sina egna problem. Även om jag tycker att man ska ta sina egna problem på allvar med.....så länge det inte bara är gnäll..



Du har nåt att hämta hos mig !!!



Kramisar

2009-03-28 @ 18:37:33

Mmmm allt får en annan dimension Ninni..du.. man ska tänka så ibland för att bli lite lyckligare och nöjdare..du har all anledning att känna dig nöjd med dig själv..för du är ju den där underbart härliga Ninni ju..som jag tycker så mycket om..så pass galet mycket..HÖR du mig?

2009-03-28 @ 18:38:37
#12: Junitjej

Man har det rätt bra, när man tänker efter. Eller hur?

2009-03-28 @ 18:40:17
#13: tess

Ja de e tyfft men det är ju som tur är inte alltid såhär... de går som tur är upp och ner och nu beror de säkert på allt med August å jobbtyngden... å ja de ska väl bli bättre får vi tro...



Ha de bäst //tess

2009-03-28 @ 18:45:25
#14: Ninna

När man relaterar till andras situationer är det oftast som du skriver. Samtidigt är det svårt att jämföra "problems" värde. Om något är väldigt jobbigt för dig, så är det så, oavsett hur andra männsikor har det. Bra är i alla fall att ibland upptäcka att en problem inte är så stora. Att ta del av andras liv och erfarenhet är viktigt för att lättare få distans till sin egen situation.

2009-03-28 @ 20:09:49
#15: SolSkuggan

Tack bästaste Ninnivän för titten in hos mig.

Vore det inte för att du är så klok. Vore det inte för att du alltid har nåt att ge till oss andra. Vore det inte för att jag verkligen gillar dig. Vore det inte därför att du har hjärtat på rätta stället. Vore det inte därför Ninnivännen.. Då skulle jag inte ens bemöda mig att kommentera här hos dig..

Jag gillar dig du är högst speciell..

Kram och så kram

2009-03-29 @ 01:01:27
#16: Junitjej

Jag har nu bestämt mig för vilket diadem jag ska ha. Det blir nr 1. Länge funderade jag diadem nr 2. Skönt att ha bestämt sig! Tack för din åsikt om vilket/vilka jag skulle välja.

2009-03-29 @ 07:48:23
#17: Ulla

Ja, du ibland behöver man sig en tankeställare. Önskar dig en skön sönda!

2009-03-29 @ 09:00:50
#18: marie

man ska inte ta allt förgivet, allt kan vända snabbt.

så varför klaga när man har det bra, och njuta av det man har istället....

2009-03-29 @ 09:30:09
#19: Lena

Ja du Ninni detta var ett klokt och insiktsfullt inlägg! Jag tar till mig...man lär och inser saker hela livet :)



Kram

2009-03-29 @ 12:29:25
#20: vivan

Ja, man behöver en uppsträckning ibland och få tänka till!

Bra av dig att ta upp det på bloggen!!

Kramen!

Och du...jag har det bra och är lycklig!

2009-03-30 @ 19:14:27
#21: Birgitta

Klokt inlägg, man skall vara glad över de man har och inte alltid klaga, för det finns faktiskt andra som har det mycket mycket värre... Ha en skön kväll! Kram Birgitta

2009-03-30 @ 21:32:03
#22: Birgitta

Klokt inlägg, man skall vara glad över de man har och inte alltid klaga, för det finns faktiskt andra som har det mycket mycket värre... Ha en skön kväll! Kram Birgitta

2009-03-30 @ 21:33:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: