*

2009-03-17
17:20:59

Hejsan hoppsan!

Ja intressant var det ja...låt se!

Vad har jag gjort idag måntro..jobbat, skickat
hem tre barn med feber.
Varav en förälder säger..NEJ är det sant!
Den andra ska jag komma och hämta??

Jag slutar aldrig att förundras!

Efter jobbet stack jag och sonen till Ikea
han skulle ha skärbräden..ja inte till
att skära bröd på..nää det ska vara till nåt
med Softairgun...ja inte vet jag!

Sen var mamma snäll han behövde en spegel i sitt rum
så det fick han en!

Jag köpte lite ditt&datt
ja ni vet det är ju ca 500 i inträde.
Men inga värmeljus, upptäckte häromdan att jag hade köpt på mig
både här&där...så jag klarar mig läääänge.

Men ett doftljus blev det och en
görbillig matta till köket...endast 79 kronor..som hittat.

Sen var jag iväg och försökte byta batteri i en klocka
Tji fick jag dom fick inte av boetten..attans.

Nu ska jag nog inte göra så värst mycket mer
Hade tänkt mig en promenad men jag har en begynnande
förkylning..(.har jag ingen lust med.)

Jag har haft mitt tycker jag, men å andra sidan
var jag inte förkyld då utan bara feber.

Ungarna hostar och hostar på jobbet så nog vet man var man fått det!!


Och solen skiner&skiner...UNDERBART!




Kommentarer:
#1: marie

ajdå, hoppas du slipper förkylning nu.....



mitt gym heter skårepumpen =)

2009-03-17 @ 17:39:47
#2: Helena

Oj vad du har hunnit med idag.=)

Vi har också haft sol idag men det blåser som attan.

Ha en skön kväll vännen min!

Kram

2009-03-17 @ 17:44:15
#3: Kattis

Hejsan!

Du ahr haft fullt upp idag.

Jag lyckas klara mig runt 200-300 kr på IKEA nuförtiden. Men det är när maken är med, hahaha.

Kommer just hem från fika med en jobbarkompis, kuligt.

Haa en lugn kväll!

KRAM

2009-03-17 @ 17:48:06
#4: Ulla

Jag håller med dig. Ibland undrar man hur föräldrar tänker. Och visst är det inte konstigt om man blir sjuk med tanke på alla baciller som florerar.

2009-03-17 @ 18:31:37
#5: Nalle

Tack Ninni, det är samma teknik - millefiori - som den brevpress du såg på Antikrundan. Jag såg det programmet:) Kramelikram Nalle

2009-03-17 @ 18:47:22
#6: Anna

Mmmm precis Ninni det är ständigt dessa överraskningar på jobbet..va..men hon /han var ju helt pigg i morse..ja men nu har väl alvedonen verkat ut har man lust att säga..men snälla är vi ju serviceminded och glada käcka..mmmm på Ikea är det lätt att plocka på sig..

2009-03-17 @ 19:28:31
#7: Bim HD

Solen skiner - men det blåser halv storm, brrr... funderade idag om taket skulle blåsa av, eller fönstren komma in? typ...

Skulle behöva en tur till Ikea - vinna på lotto eller något? Nä, jag spelar inte, blir nog svårt, hihihi...

Må så grankott...

(Jisses vad ofta det var sjukt barn på den tiden - men sedan när skolan kom var de nästan aldrig sjuka... grannens dotter gick hemma hos mormor - och var sjuk jämt när hon började skolan... Hm, någon gång fick man hämta sjuka barn, dock väldigt sällan. Nä, och de fick inte vara där när man hade två... båda fick vara hemma, storasyster fick inte vara där när lillasyster föddes osv, som det är idag. Men, skaffar man inte barn för att umgås med dem? Nu slår nog någon mig - jag tycker att skaffar man barn, ha dem hemma hos sig när man kan - inget dagis pga att det blir ett nytt syskon. Hur känns det för storasyster att lämnas bort och lillasyster får vara hemma hos mamma eller pappa?)

2009-03-17 @ 19:41:30
#8: Mumin

Jag är nog den enda människan i världen som inte tycker om att gå på IKEA...ha ha.Fan man blir ju görsvettig av att gå där och pank:) Hoppas du inte blir sjuk nu igen! Kram Mumin

2009-03-17 @ 20:48:59
#9: Znogge

Va?! Har ni inte hemkörning av sjuka barn hos er? Du menar att föräldrarma måste hämta... Oj ;-)

2009-03-17 @ 20:56:31
#10: Sickan

Ska jag komma och hämta???

Det var det dummaste jag hört.............. :)

Det finns folk till allt!



Hoppas förkylningen tar en annan väg så du slipper den!



Kram på dig!



2009-03-17 @ 21:09:22
#11: soffie

hoppas verkligen du inte blir förkyld nu,

roligt nu när vi har IKEA här istan,

gokväll

2009-03-17 @ 21:25:54
#12: Jenny

Ja, hostande små barn kan vara rena rama små bacill-monsterna! Hihi...skoja bara...men det ligger väl något i det?

Kanske lite Echineaforce och mota "Olle i grind" med?



Ha det gott och natti! Kram, Jenny (-:

2009-03-17 @ 21:38:03
#13: Anonym

Det där känner jag igen och ibland känns det som om det är mitt fel oxå........

Ikea härligt mn hittar ofta nåt som man behöver kram Tingeling

2009-03-17 @ 21:39:49
#14: Helena

En billig matta hade jag behövt nu. Sitter nu och skriver i mitt nytapetserade dator-rum, men mattan passar inte in längre.

Ha det gott.

2009-03-17 @ 21:53:51
#15: Annelie

Hoppas du klarar dig från förkylningen den här gången.

Här har solen skinit också =)

Ha en fin kväll! kram

2009-03-17 @ 22:05:14
#16: Maria

Vad är det för föräldrar, förstår inte.

Hoppas du inte blir mer sjuk vännen..



Kram kram

2009-03-17 @ 22:51:27
#17: Vaniljis

Ja, och solen verkar fortsätta att skina idag. Hoppas du slipper förkylning!!

Kram

2009-03-18 @ 06:04:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: