*

2009-01-06
10:05:46

Trettondagen!
Ja igår hade vi en mysig kväll, vi åt gott....sonen drog iväg till en kompis så vi blev ensamma. Det var inget kul på TV så vi tog fram Mamma-Mia dvd.

Mmmmm lika ljuvligt den här gången att se den, men den här gången skippade vi textningen, lite svårt att ta bort den på bio.
Den är verkligen en härlig film...man både gråter och skrattar.

Sen satt vi och pratade över ett glas konjak...smakade bra! Sen lockade sängen, har sovit som en stock inatt. Vid halv tio gick jag upp och satte på kaffe.

Ja idag drar som sagt Anders till Boden, jag blir alldeles ensam. Ska iväg och handla lite frukost till mig och mina kolleger, dammsuga lite...ja det är väl allt..haha.

Jaha då har den här härliga ledigheten tagit slut, nu är det väl ingen extradag förrän till Påsk!!

Ha en goooo dag, kramen ♥


Kommentarer:

Den filmen gjorde mig verkligen glad. Jag har sett båda versionerna. Sing a long var kul också då satt vi hemma och sjöng med. En otrolig känsla/kramar Tussegumman

2009-01-06 @ 10:19:19
#2: Helena

Nej men den som spar han har. Lite semesterdagar kvar.

Jag tänkte som du förra året. Och det blev februari, mars, osv. Jag måste sätta igång med en gång så är det bara, jag känner mig själv :0)

Men ett glas vin går bra fortfarande. Det är kakor och choklad som jag har slopat och det gör ganska mycket, sedan är det det jag gick upp under julen som jag har gått ner. De andra lagrade kilona tar nog längre tid.

Kram.

2009-01-06 @ 10:35:54
#3: Helena

Ja nu är det slut på helgdagar ett tag.

Visst kan A plocka bort julen men vissa saker vill jag göra själv.

Jag är av den sorten som tycker att det blir bäst om jag gör det själv.=)

Beror väl på att jag är hemma på dagarna och gör allt på mitt sätt.

Lite ska han få plocka undan idag och sen ska vi hjälpas åt imorgon med resten.

Ha en härlig dag vännen!

Kram

2009-01-06 @ 10:41:47
#4: marie

den filmen fick amanda av tomten...så jag har sett den 2 gånger redan.

den är jättebra, och amanda som är 7 år tycker om den filmen =)

2009-01-06 @ 10:47:57
#5: Junitjej

Lovet gick fööööör fort!

2009-01-06 @ 10:50:37
#6: lena

Jag har ju inte sett den filmen!!!

Vad jag längtar tills imorgon när allt blir normalt.

Blir ett ryck med dammsugaren här med:)

Ha det gott, kram lena.

2009-01-06 @ 10:55:13

Jag börjar med jobba imorgon, hade tänkt vända på dygnet men det började inte bra igår för hockeyn slutade först 04 :P



Trött idag med andra ord :-)

2009-01-06 @ 10:55:28
#8: Jenny

Hihi! Såg du inte "krypet"???

Jag hade visst jagat iväg det en bit bort, men nu är han tillbaka....den lille envise!



Hej, förresten!

Jag har ju varit alldeles borta från bloggpromenaderna ett par dagar, men nu har jag läst ikapp!

Det är förbaskat lätt att bli fast bland stickor och garn när man börjar...Haha!



Och jodå! Mössan är klar...men nu har jag ju lovat både Uffematten och Sickan att sticka varsin till dom också, så nu "slipper" jag att sitta sysslolös ett par kvällar till!



Stickar dom inte "på vanligt sätt" utan på en "sån där rund grej med piggar på" som man köper på "Pandyro"...Enkelt och man slipper tänka så mycket...passar mej väldans bra!



Åh...tror jag ska ta lite sällskap av Mamma Mia på dvd:n medan jag stickar i dag!

Då kan jag sitta där och sjunga med!

Högt, så att jag skrämmer grannarna!



Och Du! Missa nu inte Eva Rydberg ikväll med "Rabalder i Ramlösa"....där är jag född...I Ramlösa! saknar



Kram och ha en gooo dag, Ninni!

//Jenny((-:

2009-01-06 @ 11:05:53
#9: Ester

hej!

Det är bara bra. jag ska jobba ikväll.

Ha det bra!!

2009-01-06 @ 11:17:20

Ok, det är nog många som inte hittat dit..själv är jag ju traderaberoende :P

Fast jag måste säga att jag tröttnar ibland :)

2009-01-06 @ 11:48:09
#11: Nina

Mamma Mia har jag inte sett. Men vill se!

2009-01-06 @ 12:15:34
#12: Lena

Haha..då var jag uppe före dig trots hockeyn...fast jag ska vara ärlig. Jag somnade! :)



Konjak, dricker du det!! Inget för mina smaklökar :) Fast det ser ju lite gott ut när andra smuttar på det :)



ha nu en skön sista ledig dag för denna julen!



Kram

2009-01-06 @ 12:31:07
#13: Sickan

Mamma mia filmen var faktiskt väldigt bra.

Vi såg den för första gången här om kvällen.

Maken var skeptisk,men han gillade den!



Kram och ha det bra!

2009-01-06 @ 13:03:01
#14: Znogge

Själv får jag se fram emot vecka 8 då nästa ledighet infinner sig! Fast å andra sidan verkar det dumt att längta livet ur sig...

Kram!

2009-01-06 @ 13:32:39
#15: Pialotta

Den filmen kom min son hit med i går.. mannen har inte sett Mamma Mia på bio som jag gjort.. så undras tro vad han tycker.. kanske mer en tjejfilm, men musiken och glädjen kan ingen ta ifrån den... Så ni ska ta en långresa.. ja du det gör ni rätt i.. den som har råd ska unna sig:-)

Kram o ha de fint

2009-01-07 @ 00:49:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: