*

2009-01-05
09:40:59

Måndag!
Ja idag är det väl en vanlig vardag....och i morrn är det helg....hjälp jag vet knappt vad det är för dag! Men på onsdag börjar jag jobba igen.
Vi startar med planeringsdag...mina kolleger kommer hem till mig så jag behöver inte åka nånstans då heller.
Sen är det bara två dar till så är det helg igen......

Anders åker i morrn till Boden och blir borta några dar, kommer att kännas konstigt nu när vi varit tilsammans i snart två veckor.

Igår beställde sonen Suschi....inte så ofta vi köper det för det är ju ganska dyr mat...men så gott.

Nu sitter vi och väntar på fastighetsskötaren, hoppas han inte glömt bort oss, han ska fixa en toalett till oss, nu är han tio minuter sen...suck.

Idag kanske jag ger min iväg och handlar lite.....om jag vill sticka ut näsan det är såå jäkla kallt..Brrrr, tretton minus idag.
För kallt tycker jag....men på onsdag skulle det bli mildare, gudskelov!

Är ni många som jobbar idag måntro????


Kommentarer:
#1: Sickan

Sushi är nåt inte kunnat "lära" mig äta.

jag har testat några gånger men det växer i munnen.



Maken går på sin kvälls vecka i dag de är beordrade att jobba hela veckan båda skiften trots helg.



De har massor att göra,och det är ju inte alla företag förunnat idag. Sedan är det ju ganska mycket mer betalt både övertid och sedan extra för beordringen.



Här var det minus 17 grader i morse,kallt som f-n.



Kram på dig!

2009-01-05 @ 09:56:24
#2: Anonym

Jag är ledig idag och börjar precis som du på onsdag.

Sushi gillar jag inte men alla säger ju att det är så gott så jag måste väl börja gilla det snart

Här är det jättekallt och jag måste sticka ut näsan idag kram Tingeling

2009-01-05 @ 10:17:17
#3: Kattis

Åh, sushi, det får det bli till lunch idag.

Tidig lunch, hihi.

Nej du, några härliga resor är det inte tal om....ska snart berätta, ska bara svara på en massa kommentarer. Jag ligger lite efter kan man säga.

Ha en skön dag i kylan.

KRAM

2009-01-05 @ 10:23:53
#4: Annica

Jo han kom upp. Men det var lite segt. Svårt när man varit ledig så länge och det har blivit många sena kvällar.

Här är det -18 grader...

För kallt tycker jag!

Ha en bra dag!

2009-01-05 @ 10:30:07
#5: marie

jag är bara telefonvakt på jobbet idag.

har man ett företag så har man det.

och jobbet har vi i vårat hus, så det är ju bra =)

2009-01-05 @ 10:32:00
#6: lena

Sushi är inte något som jag kommer att ta i min mun en gång till, fy!!

Men smaken är som baken hehe!!!

Jag jobbar lite smått hemifrån idag!!!

Ha en fin dag, kram lena.

2009-01-05 @ 10:42:35

åh man blir förvirrad av alla dessa helger som kommer hela tiden. Hoppas du får en bra dag! :)

2009-01-05 @ 11:09:39
#8: Annika

Vi är fortsatt ledig här hemma. Känns lite märkligt... men faktiskt så drar livet för oss igång på allvar om bara några dagar igen...



Eftersom Tildisen hade sina vattkoppor veckan innan jul, är det ju ett tag sedan hon var på dagis nu... får hålla tummarna för att det går bra :-)



Trevlig dag!!

2009-01-05 @ 11:26:50
#9: Nalle

Erkänner att jag aldrig ätit Suchi, avad något outredd anledning.

Jag har inte hälsat på dig på länge, men det beror på min knasiga dator. Ca 11.12 begärde jag att få se din sida. Nu är jag här, klockan är 11.28. Så en ny dator är faktiskt något som jag måste ha!

Hoppas att din dag blir fin, och fastighetsskötaren kommer nån gång...annars blir det potta..eller?:)

Hälsa Anders.

KramKram Nalle

2009-01-05 @ 11:31:10

Sushi har jag aldrig provat, jag gillar vare sig lax eller sill så jag kommer förmodligen inte göra det heller :P

Hoppas toan kommit!

2009-01-05 @ 11:38:45
#11: Nettan

Sushi ! Mums !

Vi brukar göra egen hemma ! Passar på när laxen är billig i affären.



Här blir det ganska lungt idag då jag ska på utställning med 2 utav mina hundar imorgon !

Då måste man vara pigg och allert !



Ha en bra dag !



kramiz

2009-01-05 @ 11:50:18
#12: marina

Jo en annan jobbar :( Skulle gärna vara ledig ett par dagar till..Jag har valt fel yrke!!

Sushi är något som jag inte klarar av att äta!!Alla säger att det är så himla gott..Men tyvärr kan jag inte hålla med..



Du får en mjukstart efter så mycket ledigt läste jag ..Skönt det kan man behöva..

Ha en jätte bra måndag!

2009-01-05 @ 12:17:31

sv: okej, tack!

2009-01-05 @ 12:30:20
#14: Mumin

Ja här är svinkallt...man fryser ju rumpan av sig nästan ha ha men det är ganska skönt ändå med riktig vinter, men lite snö kan väl komma....men jag vet att så tycker inte du:)) Suschi, det är det enda jag inte äter...kan bero på att jag spydde när jag åt det första gången.....Kram ha en go dag! Mumin

2009-01-05 @ 12:30:57
#15: SolSkuggan

Hå och hej på goa dej;) En riktigt riktigt god fortsättning på 2009 önskar jag dig gladprickan:)

Oj har ni så kallt idag vi har bara -2 idag fast igår hade vi -20 brrrr. Tur att man får vara inomhus.

Ha det gott kram kram kram.

2009-01-05 @ 13:11:01
#16: IKA

Jaa du, tänk om skolan också kunde ha sina planeringar hemma hos de anställa eller åtminstone efter skoltid! Det är något som irriterar mig så otroligt att det ska ske under skoltid, barnen vistas utomhus under den tiden, vilket inte är illa om vädret är fint och temperaturen är skön, men inte när det är kallt och blåsigt!!



Vad gott med Sushi, det får mig att längta till Surströmming!! Mmmm mums..



Inget arbete för mig ännu, men jag letar med lykta hihi



Ha en bra dag

Kram

2009-01-05 @ 13:12:35
#17: Helena

Jag gillar inte sushi så särskilt mycket men barnen är helt galna i det.

Ja det är vår brasa......en sån där skorstenslös spis som värmer riktigt gott.=)

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2009-01-05 @ 13:57:50
#18: Anonym

Jag börjar också på onsdag med planeringsdag. På torsdag kommer barnen och det blir bra för dem med en mjukstart! Bra för oss vuxna också ;-)

Kram!

2009-01-05 @ 15:11:10
#19: Lissen

Ledig idag och har just tagit en promenad. Just nu "bara" - 8 så det kändes inte så kallt. Igår var det väl -13, en viss skillnad.

Gillar både lax och sill, men ej prövat sushi. Något att pröva, någon gång.... kanske,L!

Har du märkt att det är lite ljusare nu på dagarna.

Anar en ljusning. Kram min vän



Ps Ska försöka äta mindre godis framöver, men nu är det dags för kaffe och lite dopp Ds

2009-01-05 @ 15:51:49
#20: Ninna

Det är skönt att ha kort arbetsvecka när man varit ledig en längre tid. Det blir som en lugn start.



Sushi, jo det är gott.

2009-01-05 @ 23:56:35
#21: Sara

Om du följer min blogg via bloglovin.com, så följer jag din ? :)

2009-01-06 @ 13:29:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: