*

2009-01-11
14:35:24

Full fart
Med tvättstugan...makinerna är klara...bara lite i torktumlaren och torkrummet! Skönt när det är gjort, söndag är en bra dag att tvätta på.

Sen ska vi koka en skinka till...dom sålde ju görbilligt nu...så det får bli varm skinka och potatismos och rödbetor till middag.

Ska passa på och njuta av god mat...nu har jag gjort en nyanmälan till Viktklubb och nu jävlars ska fem kilo bort.

Måste äta upp godiset som ligger här och skräpar också..hihi.

Sonen har inte hört av sig än..känner jag han rätt så ligger han väl och sover ännu...men i morrn börjar skolan för hans del.

Nu ska vi fika....ja bara kaffe!

Kommentarer:
#1: Ninna

Så klart man måste göra slut på godiset först....



Gott espressokaffe med varm mjölk, det är som kaffe med fikabröd. I kaffebönorna eller det malda kaffet kan man addera kardemumma eller kanel innan vattnet ska rinna igenom.

2009-01-11 @ 14:39:32
#2: anneli

ååå så flitig. Go känsla när det är fixat du. Varm skinka, det är gott det. Rena rama fyndmaten, eller hur! Jag har många extrakilo som jag skulle vilja bli av med..men för första gången ever, har jag tappat flera under julen! Så det är rivstart, nu ska jag försöka förvalta det hela också....Slottssteken rekommenderas på det varmaste. Fick högsta betyg av hela familjen! Såsen = ljuvlig! Hoppsan, sover sonen än????

2009-01-11 @ 15:21:34
#3: Anna

Jadå så pass duktig du är Ninni..himmel nu stundar andra tider..det verkar som om den där Ninni bestämt sig.. tar till kraftuttryck.. himmel..ja jag kommer heja på hela vägen det vet du..mer power i livet det är vad jag brukar uppmana till..nu ger vi järnet..

2009-01-11 @ 15:34:47
#4: My

Skinka, nej tack! Tröttnade julafton :)

Och lycka till med kilo-minskningen...det fixar du! Kram

2009-01-11 @ 16:37:25
#5: Sickan

Tänk den som hade 5 kilo att få bort.................jag har minst 15 :(



Men men,jag får ta det när jag mår bättre. Tänk om jag varit en sån person som magrar när jag mår dåligt............då hade jag varit i form nu.



men jag är precis tvärtom,jag tröst äter och sedan medicinen på det.

Modell oljefat det är jag det.



ja,du har ju sett bilder.............



Kram!

2009-01-11 @ 16:49:51
#6: marie

tvättstugedag för mej med idag =)

blir det GI-mat nu eller, vad är det som gäller....

2009-01-11 @ 16:51:44
#7: Anonym

Jo tack, det går...men trögt...hela tiden en väntan på provsvar...tack för att du bryr dej min vän, kramen

2009-01-11 @ 17:02:41
#8: Monica

Om en timma är jag klar med min tvätt. Sen hade jag tänkt gå och hämta pizza, men vette tusan om jag har lust - det regnar ju på tvären!



Ha en fin söndag kväll.

2009-01-11 @ 17:05:01
#9: soffie

mmm gott.

här ska det bort 3kg fast det skulle ju va skoj om det blev 5.

vad är det för viktklubb ,

Lycka till med dina kilon imorrn ska jag börja på aerobics skoj!

kram

2009-01-11 @ 17:24:24
#10: Ulrika

Hej!

Hon hade fått all hjälp som finns, men hon har inte insett att hon har problem. Hon säger att hon har kontroll över sitt drickande.

Det är bara hon själv som måste förstå och sedan vilja göra något åt det. Hur mycket jag än vill hjälpa henne så måste hon först inse vad det handlar om.

Tack för din kommentar, den betydde mycket för mig.

Ha en fin kväll.

Kram

2009-01-11 @ 17:26:15
#11: Lena

Där sa du något! Kaffe :) det ska jag också ta mig....och hoppas på att jag blir piggare. Känner inte för att vila nu för då somnar jag för att vakna när jag borde sova och det funkar inte! Inte när man måste upp på morgonen med en pigg hund och en mindre pigg Hanna :)



Ha en skön kväll efter all tvättning! :)

2009-01-11 @ 17:45:14
#12: Helena

Det är mycket säkrare nu där nere. De har ett varningssystem på ständerna med sirener.

Det blir nog bra, köp stödstrumpor till flyget bara.

2009-01-11 @ 17:59:54
#13: Alexandra

Du har mail! :)



Kram

2009-01-11 @ 19:02:57
#14: Blondiie

viktklubb har jag inte hört talas om, jag börjar viktväkta imorgon =)

haka å där sen =)

kramis

2009-01-11 @ 19:09:09
#15: Vaniljis

Klart du fixar dina 5 kilo. Jag ska stötta!!

Jag har tvätt imorgon bitti, brukar gå snabbt. Man kan blogga emellan.

Ha en trevlig kväll!

2009-01-11 @ 19:33:35
#16: Margaretha

Jag kom väl hem med en skinka idag oxå...färdigkokt...29.90 kilot.....

Jag älskar skinka....man kan ju frysa in till sallade och pizzor....så billiga middagar det blir....

Kram

Margaretha

2009-01-11 @ 19:40:11
#17: Jenny

Mmmm...lät ju fasligt gott med lite GOOODIS!!!!



MEN...i dag när gubben åkte och handlade mat, BAD jag speciellt om att han skulle GLÖMMA SCHWEIZERNÖTEN!

Det du...



Fast egentligen var det ju så att jag VILLE att han skulle köpa det, men "Rara Dottern" lade sej i diskussionen och stoppade det hela.



Så här sitter jag....



Med 2 kg nyinköpta MORÖTTER och ett dignande FRUKTFAT!



Hur roligt är DET då???



(Tssss....skulle jag vara beroende av schweizernöt-choklad??? Nonsens...)



Fast Gubben min har sagt att jag är duktig om jag håller mej till att äta det när jag har mens.



För han känner mej....och VET att jag behöver det då...precis dom där första 2 dagarna.



Inte konstigt att man blir fet när man tvunget ska behöva ha lingon-vecka en gång i månaden ju!



Kram på dej och Natti natti!

Vi får väl stötta varandra i kampen om kilona...Haha!

//Jenny (-: (med en morot i käften...)

2009-01-11 @ 23:46:20
#18: Jenny

OJ, vilka hopp det blev i min text....F´låt, om jag tar lite mycket plats....ska försöka hålla in magen i fortsättningen...asg //Jenny

2009-01-11 @ 23:48:18
#19: Znogge

Redan måndag så jag passar på att önska dig en bra sådan! Det blev väl bara kaffe ;-)

Kram!

2009-01-12 @ 06:22:59
#20: Junitjej

God morgon! Hoppas du får en bra start på veckan!

2009-01-12 @ 06:37:37
#21: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får en fin måndag!

KRAM

2009-01-12 @ 07:31:55
#22: Mia

Man kan ju inta låta godis ligga och bli gammalt ha ha.. Skulle också behöva f´örlänga viktklubben, men som sagt det är inget jag behöver, och då är det inget jag ska köpa (ingen är gladare en jag asg) Får nog bli lite flitigare mde min crosstrainer istället.. Om jag orkar, efter att proppat i mig mat under jul och nyaår, tänk vad man kan få i sig..



Kramisar

2009-01-12 @ 09:16:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: