*

2009-02-15
08:01:22

Söndag!

Ja här sitter jag och klockan är inte ens åtta
det är ju fasen när man får sova då kan man inte.

fast jag känner mig ganska utsövd..haha vi somnade i soffan båda två igår
ja så gick det med den romantiken!

Nädå vi hade det jättemysigt, vi lagade god mat (Anders gjorde)
drack ett gott vin, tittade på Melodifestivalen.

Hon är lite jobbig Petra...
Men det var bättre låtar den här gången
Jag gillade hårdrockarna dom fick min röst.
Måns var också bra!

Efter det slog vi av TV,n satte på musik
Det blev Queen för hela slanten.

Jag la mig ner efter ett tag och blundade och lyssnade ordentligt
på texterna...dom är ju så bra.
Ja och rätt var det var så somnade jag ju..
Vaknade till vid halv ett gick upp och sminkade av mig
och la mig och somnade om
Anders låg kvar i soffan orkade inte väcka honom.

Men nån gång i natt kom han in och la sig också.
Nu sover han gott.

Idag har vi bestämt oss för att städa ordentligt
samt tvätta så klart, blir lakansbyte idag.

En promenad också förmodligen!





Kommentarer:
#1: Anna

Mmmm så kan det gå i soffan..mmm du Petra är lite to much om man säger så..MumsMåns honom blir man ju aldrig besviken på..jepp byta lakan ska jag oxå göra..har nya fina som ska bli härligt att stoppa ner täcken i..mmm promenad blir det säkert..din dag.. liknar min dag..kram på dig där..från mig här..

2009-02-15 @ 08:16:46

Vet du vad.. Jag kollade också schlagern jag som aldrig tittar på TV. Men jag måste säga att Mede är inte alls kul fast det tror hon säkert själv. Så forcerande och trista skämt. Sen kommer jag inte ihåg namnet på hon sjöng där i pausen men hon sjöng Waterloo och det var ju rena hädelsen mot ABBA nä fy det var inte bra. Måns var super jag gillade även cookies and beans de hade en härlig scenstil. Rockarna var också bra.

Ha en bra söndag med tvätt och lakansbyten:) Kram.

2009-02-15 @ 09:11:16
#3: sickan

Jag gillade både Måns och "rockarna".

Ha en bra dag trots städ och tvätt!



Kramen på dig!

2009-02-15 @ 09:33:00
#4: Helena

Vilken mysig kväll ni hade.=)

Jag tycker att Petra är bra men hon var roligare förra lördagen än i går.

Städa är ju inget favotitgöromål men så skönt när man har gjort det och huset är rent och fint.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2009-02-15 @ 09:35:26
#5: Annica

Hi hi!

Jag vill också gifta om mig. Med samma karl förstås!

Tycker inte alls att det är löjligt att man säger till varandra att man älskar den andre. Det gör vi nog flera gånger varje dag. Dagis frågade för ett tag sen om vi ofta kallade varandra älskling och så. Ja det gör vi nog.

-Ja Emil säger det ofta i sina låtsaslekar.

"-Hej älskling! Jag har saknat dig! Puuuuuuss!"

Skönt att han säger de orden och inte alla svordomar jag kan vräka ur mig! ;-)

Ha en bra städdag! Själva ska vi åka med sonen till "Drakborgen". Ett sånt där lekställe med massa klätterställningar och bollhav och miljoner rutchkanor. Misstänker att vi får med oss en trött och lycklig son hem.

KRAM!

2009-02-15 @ 10:03:20
#6: Kattis

Hejsan!

JA, det är skönt att få tillbaka lite ork. Men tur att man inte haft några krav på sig utan man har legat här och mått.

Men idag blir det lite städning då det kommer besök, man kan ju altis ta bort dammråttorna, hihi.

Ha en skön söndag!

KRAM

2009-02-15 @ 10:16:16
#7: Blondiie

När ni är färdiga får ni gärna fortsätta städa här hahaha...

Jag gillar Petra som fasiken, även om hon var bäötter förra veckan, men hon är en strålande komiker....

hoppas ni får en bra dag!

kram

2009-02-15 @ 10:35:19
#8: Alexandra

Jag somnade också på soffan, fast vaknade 7 imorse... :) Vaknar alltid tidigt på helgerna.

Jag höll också på hårdrockslåten och Måns, den här gången var det betydligt bättre startfält.

Ha en härlig söndag!



Kram!

2009-02-15 @ 10:43:53
#9: Znogge

Men det blev väl en ganska mysig kväll trots allt!

Kram

2009-02-15 @ 10:51:44
#10: Mumin

Hej darling! Jag sov bort hela melodifestivalen. Är så jäkla förkyld så du vet att när det rinner överallt i huvet. Hoppas söndagen blir härlig! Kram Mumin

2009-02-15 @ 11:28:15
#11: Margaretha

Hihihi...ja det är väl inte helt fel att somna i doffan nån gång.... Om man e trött...bara få knoppa in....

Men det värsta är att jag alltid blir så otäckt pigg av att borsta tänderna.....och sova utan borstade bissar är ju otänkbart....

Kram på dig

Margaretha

2009-02-15 @ 11:29:25
#12: Gunvor

Åhh din stackare..städa o tvätta på söndagen..men du jobbar ju andra dagar.En annan kan ju välja dag som går hemma o degar.Näädå..det blir underbart när det är nystädat o fint hemma. Jag gillar ju att städa! Tittade lite emellanåt på melodifestivalen. Jag är heller ingen Petrafan. Hon är kul som komiker men passar inte riktigt in som programledare där. Ganska bra låtar igår.

Nu äntligen ska det bli dans här ikväll! Det är evigheter sen sist, känns det som. Tänk om man glömt hur man gör!

Hoppas ni har lika soligt o vackert i Karlstad som vi har här!Hela veckan har varit strålande om än lite kall. Som mest hade vi 28,3-grader en morgon. Då var man glad att man fick stanna inomhus!

Ha en skön dag trots allt jobb..Kramar!

2009-02-15 @ 11:50:37
#13: IKA

Hej på sig. Jag har inte alls lyssnat på bidragen, missade ju detta, vilket har en förmåga att bli allt vanligare nu haha.



Hoppas att du får en bra dag idag



Kramiz

2009-02-15 @ 12:37:17
#14: My

Så kan det gå du...har hänt oss oxå ;) Ni får ha hjärtansdagens mys idag istället...

2009-02-15 @ 13:39:47

En sådan vacker bild!!

2009-02-15 @ 14:05:32
#16: anneli

Här lyser flitens låga på söndag ser jag! Hade behövt lite av det idag vi också...men det blev ingen tid över till det...Igår åkte jag förbi skylten till Hammarö!!! tänkte givetvis på dig då! Måns ägde tyckte jag. Jag är inget alls för hårdrock. Men countrygirlsen gillade jag. Ha dä!

2009-02-15 @ 18:12:53
#17: Ninna

Fina och stämningsfulla färger.



Skönt för er att ha det lite lättare för att komma till barn och barnbarn. Gotland är fint, men det tar tid att åka dit.

2009-02-15 @ 20:46:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: