*

2009-02-28
10:17:07

Ja då var det lördag..
Den här veckan har bara försvunnit för mig...liggandes! Lite bättre är jag kanske, men definitivt inte bra, nu väntar jag på ett under.
Ska ju jobba på måndag...tveksamt just nu. Nää nu ska jag inte låta negativ men det krävs ju att man är pigg&alert ihop med tjugo barn.

Just nu sitter Anders och löser melodikrysset vid andra sidan bordet..jag hjälper till så gott det går.

Tittade mig i spegeln förut jag ser ut som ett ras....håret åt alla håll smink har inte sett mitt ansikte på ett bra tag....haha.
Stackars maken.

Nu ska jag försöka vandra runt till er.....♥ Usch min blogg har verkligen inte varit munter den här veckan jag är förvånad att ni fortfarande kommer in och hälsar på!

Kommentarer:
#1: Anna

Men du det är tillåtet att vara lite stripig o blek när man inte är pigg..var hemma tills du är frisk..men det är ju alltid lite klurigt när man måste ha läkarintyg..hoppas det vänder snart..kram på dig..vi lyssnar oxå på melodikrysset..:)

2009-02-28 @ 10:28:20
#2: anneli

Klart vi hälsar på...du jag har the same look...Jag är då inte bättre idag jag heller...nästan sämre. Tjock i halsen..men jag snarkade så kollosalt i natt, så maken fick gå ner en våning.....Gomseglet har väl svajat så rejält att halsen känns tjock för det...ha ha ha. Vilken underbar dag..måste iallafall komma ut på en liten promenad...lite synd om oss är det väl :D kramis

2009-02-28 @ 11:15:25
#3: Anonym

Det är inte kul att vra sjuk och jag minns att förra året när jag var sjuk så var tvungen att vra hemma två veckor och ändå var jag inte pigg

Så var försiktig med återgången

Krya på dig Ha en trevlig dag så trevlig du bara kan kram Tingeling



2009-02-28 @ 11:15:51
#4: Maria

Hej vännen :-)



Det inlägget låter som att jag skrivit, jag har mått dåligt hela veckan. Har legat i halsfluss och äter penicillin, min blogg har bara låtit dyster och jag ser för jäklig ut..



Bara att ta nya tag :-)

Du är vacker gumman !

Kram kram

2009-02-28 @ 11:33:04
#5: Znogge

Ha inte för bråttom med att börja jobba! Har man som du haft en rejäl infektion så är det viktigt att bli bra. I värsta fall får du väl bli sjukskriven några dagar eller en vecka!



Kram och fin lördag!

2009-02-28 @ 11:44:58
#6: Blondiie

skönt du börjar bli bätter!

å ibland är man glad om man är gift så dom inte bara kan fly när man ser ut som ett ras=P

krya på dig å ta hand om dig!

krams

2009-02-28 @ 11:49:53
#7: L.

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök:) Tack!

2009-02-28 @ 11:52:41
#8: Helena

Så bra att du fått pencilin.

I mitt fall är jag rädd att det är mer nått virus.

Igår kände jag mig riktigt bra men idag har jag hosta och är jättetäpt i näsan igen.=)

Tröttsamt att det aldrig ger sig.

Hoppas att du känner dig pigg snabt nu av medicinen och att dagen blir mysig.

Kram

2009-02-28 @ 12:11:01
#9: marie

ibland måste man tillåta sej att vara sjuk och vila sej....

och är det så att man inte mår bra på måndag, så kan man inte göra åt det så mycket....

det är som du säger när man ska ta hand om barnen på jobbet, pigg och kry =)

2009-02-28 @ 12:18:50
#10: Ulla

Det är i nöden vänner prövas. Såklart att vi kommer in och tjngsar på en vän som är sjuk. Skönt att höra att du mår något bättre. Ha en go dag!

2009-02-28 @ 12:22:41
#11: Nettan

Skönt att du mår bättre.

Och självklart fortsätter man att läsa bloggen hur dåligt du än mått. Ha ha !



Ha en bra dag !



kram

2009-02-28 @ 12:53:27
#12: kicki

Du fick ju iaf pc du, när jag var till dr så fick jag Mollipect endast, trots feber, hosta och helt genomtät...har jobbat denna vecka men låg däckat i 2 veckor innan jag ens orkade gå upp...hade jag fått pc hade jag varit uppe tidigare...ha det gott, jag har varit ute i solen den var helt underbar..kramen och krya på dej

2009-02-28 @ 13:54:39
#13: Annica

Skönt att det liiiite bättre i alla fall.

Tror nog att du skulle behöva vila ett par dagar extra nu när du varit så jättedålig. Ditt immunförsvar är inte hundra nu. Och ska du in bland alla snoriga ungar på måndag är risken stor att du blir sjuk igen. Ja, mamma Annica tycker nog att du ska vara hemma på måndag. ;-)

Krya på dig!

KRAM!

2009-02-28 @ 14:04:24
#14: Lissen

Den där influensan verkar sitta i. Speglar vill jag nästan undvika,L! Men det är klart det är värre när man är sjuk. Blir liksom färglös. Krya på dej!



Titta in hos mej så får du se vad mycket snö vi har mitt i stan!

Ha en skön helg!

2009-02-28 @ 14:36:22
#15: Annelie

Jag tror mig förstå att Anders älskar dig ändå, utan smink och sjuk.

Själv hoppas jag du kryar på dig. Det har varat ett tag nu!

Kramr om

2009-02-28 @ 17:11:44
#16: Pialotta

Klart mår man inte bra så vill man inte sätta på den där masken.. å andra sidan ser man ännu sjukare ut;-)

Melodikrysset lyssnar vi alltid på oxså på lördagen liksom Ring så spelar vi.. idag var det Janne Josefsson som ledde det..

I kväll schlager eller vad det nu är igen.. Ha de så gott kram o en lagom trevlig kväll

2009-02-28 @ 17:48:13
#17: Lena

Men hallå Ninni, du är ju sjuk! :) Klart man inte kan se pigg och allert ut då, tror nog din make har full förståelse...Du ska se mig nu...hahaha jag ser ut som ett ras fast jag inte är sjuk, bara för trött för att släpa in mig i duschen...hahaha Jag säger som barnen, det gör jag sen :D



Vila nu och ta hand om dig så ska du se att du snart kommer se lika pigg och allert ut som du brukar snart :)



Kram

2009-02-28 @ 19:16:12
#18: Ingegerd

Oj, Du har verkligen också råkat illa ut! Vi är många i den klubben nu! Färfärligt tröttsamt och spegel spegel på väggen där, nej fy sjutton!

När du orkar kan du be Mumin maila mig, vår dator hade pajat och jag har förlorat en del inloggningsuppgifter! Krya på Dig!

2009-02-28 @ 21:21:26
#19: soffie

om du ej känner dej pigg imorrn så måste du lova att du stannar hemma några dagar till för du orkar inte gå till barngruppen ,

å du masken blev en succe jag lägger in bilder imorrn eller senare ,

krya på dej kram från mej

2009-02-28 @ 21:23:43

Vi alla har våra dagar/veckor! Viktiga är att Du nu får bli frisk!! Håller alla tummar & tår för att du imorgon mår super!!



Hoppas att vi får se Dig på Mammablogg Galan!!



Kramis!!

2009-03-01 @ 00:46:06
#21: My

Han gillar dig nog ändå eller hur? :)

Och illa med sjukdomen, gå inte och jobba för tidigt bara, tjänar ingen på...krya på dig, igen, kramkram

2009-03-01 @ 06:01:45
#22: Kattis

Godmorgon gumman!

Hoppas du har sovit i natt och känner dig lite piggare. Men man ska vila upp sig ordentligt och inte gå för tidigt och jobba.

Ha en lugn och fin söndag!

KRAMISAR

2009-03-01 @ 08:03:41
#23: Junitjej

Klart att man besöker din blogg! Särskilt när du är sjuk. Då måste man få muntra upp dig lite och ge dig krya på dig-hälsningar!

2009-03-01 @ 08:17:18
#24: Alexandra

Ta det lugnt och gå inte tillbaka till jobbet för tidigt. Bättre att du sjukskriver dig och ser till att du är helt bra innan du börjar jobba igen!



Stor kram till dig!

2009-03-01 @ 08:39:24
#25: anneli

Morning...hur går det med dig?

2009-03-01 @ 09:01:36
#26: Ninna

När "skrivaren" inte känner sig munter så kan läsaren inte räkna med att inlägget ska vara muntert. Livet är ju på det sättet och alla har olika dagar eller perioder med olika munterhet. Hoppas att du slipper din feber, men det verkar ju som den drar ut på tiden.

2009-03-01 @ 13:54:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: