*

2009-12-30
10:20:45

Trött!
Men det har väl sin randiga&rutiga skäl!
Var helt slut när jag kom hem igår
men det smakade bra med lite mat.

Kämpade mig igenom kommisarie Lewis
höll på att somna innan slutet.

Det känns skönt att veta att det inte är nåt allvarligt fel på mig,
för nog kommer tankarna.
Jag är glad att jag träffade så underbara läkare igår
som tog mig på allvar.

Trodde aldrig att dom skulle göra så grundliga undersökningar.
Oftast brukar dom ju säga att det är en virus och skicka hem en.
Sen går man där och funderar iallafall när det inte går över.

Vi tog beslutet att inte genomföra festen på nyår
Anders ringde och förklarade, jag orkade inte
kände mig jättetaskig som bjudit på middag
och sen ställer in...men hallååå
varför känner jag så..det är ju inte mitt fel att jag är sjuk!!

Om det var en vän till mig som hade gjort samma sak
då hade jag absolut förstått och det vet jag ju att mina vänner gör också.

Nu får det bli en lugn nyår hemma bara vi två.

Nu till grannen ovanför
vi är faktiskt oroliga för att hon får stryk
sonen sa att hon skrek fruktansvärt.
Efter polisen åkt var det tyst ett tag.
Sen lät det som om de drog möbler över hela lägenheten
det small i golvet flera gånger.
Sen hörde jag henne skrika en gång till
men bara snabbt..sen blev det tyst, men det var mer ett argskrik.

Nu kommer jag att lyssna uppmärksamt
vi drar oss inte för att ringa polisen igen
hon må vara dum&elak men stryk vill jag inte att nån ska få!



Jag hittade en raketbild från Fuerteventura
ja det var två år sen det!




Orkar man inte vara ute så tar man bilder från balkongen
Den röda solen togs i förrgår och den gula idag..Mmm fint!

Idag kom en av mina väninnor med ett vackert glas
fyllt med goda nötter och så låg det en liten ängel
där också..jag blev såå glad!


Kommentarer:

Himmel vilken bråk hos grannen..inte kul du..bra att ni anmäler..



Aha..ja men du ta det lugnt och bli frisk det är ju det allra viktigaste..det kommer fler nyårsaftnar..så är det ju..krya på sig nu..kram kram på dig från Anna

2009-12-30 @ 10:38:55
#2: Znogge

Bra att ni ställde in! Min mamma hade någon form av virus som satte sig på balansnedrven och hon var yr i flera veckor. Vila och lugn och ro var det som gällde. Ni får säkert en mysig kväll hemma.



Tveka inte om att rinag för som du säger, stryk ska ingen få!



Kramar!

2009-12-30 @ 10:57:30
#3: Anonym

Det är klart hälsan går i första hand Det är ju lite pyssel och fix när man har gäster....

Ha det nu gott och vila...kram tingeling

2009-12-30 @ 12:35:30
#4: ingrid

Vad skönt att du blev ordentligt utredd. Otäckt att vara yr. Lyd nu det goda rådet att ta det lugnt. Sin hälsa rår man inte över hade inte blivit något bra om du skulle ta ut de sista krafterna på fest!! Det blir fler tillfällen, ett år går fort och dessemellan hinns det med en massa andra kul fester.. Kram

2009-12-30 @ 12:43:17
#5: Helena

Så skönt att det inte var något allvarligt fel på dig.

Bra när man känner att de verkligen kollat upp allt.

Men faktum återstår....du mår ju inte bättre för att du vet att det är ett virus.

Mina stackars vänner är van vid att jag avbokar både det ena och andra ganska ofta.

De som inte har kunnat ta det har försvunnit ganska snabbt.

Aldrig roligt att avboka men är man sjuk så är man.

Hoppas nu att ni får en lugn och skön nyårsafton.

Gott Nytt År vännen!

Kram/Helena

2009-12-30 @ 13:43:19
#6: Mumin

Nä du ska inte känna dig dum att du ställer in din nyårsfest. Mår man inte bra så ska man inte plåga sig i onödan och visst är det skönt att ta det lite easy och bara vara på nyår. Det behöver du nog! Kanske lite tidigt att önska Gott Nytt år men jag gör det i alla fall. Imorgon ska jag laga kalkon så det vete katten om jag hinner blogga. Kram min bästa utav vänner!! Mumin

2009-12-30 @ 14:00:15
#7: Therese

Gott Nytt År vännen, hoppas du mår bättre snart!



Puss o kram

2009-12-30 @ 14:25:45
#8: my

Klart folk förstår att ni inte kan ha partaj när du inte mår helt hundra! Blir mysigt med nyår på tu man hand oxå ju, ta hand om dig nu, kramkram

2009-12-30 @ 15:02:19
#9: soffie

vackra bilder ,

Guuu va bra du fick träffa en läkare som tog dej på allvar och att det ej är nåt allvarligt fel,

!Å va bra ni ställde in festen finns ju ingen anledning att ha massa folk hemma när du ej är kry!Tycker ej du ska känna nån ågren för det det är ju dej det handlar om och du måste gå i första hand.

Usch va läskigt med grannen ovanför hoppas hon söker hjälp så hon kommer ur sitt förhållande innan det händer nåt allvarligt,känner du henne så du kan prata med henne?

Kram till dej å krya på dej nu

2009-12-30 @ 18:31:15
#10: Bjorne

Bra att du inser faktum och inte ställer till med kalas om det inte känns rätt,grannen ovanpå tycker jag ni ska gå och prata med så hon vet att någon bryr sig men inte så lätt alla gånger,tur du fick en bra läkare och allt är på väg att bli som vanligt men är man så gla o go så blir man inte så sjuk tror jag,Gott nytt år o kram.

2009-12-30 @ 19:26:28
#11: Anonym

Frågade på FB, varför nyår inte blir som tänkt. Nu vet jag. Men Jag tycker det är bra tänkt att ta en lugn nyårsafton. Det kommer fler nyårsaftnar.Hoppas du känner dig bättre snart. Önskar dig ett fint nyårsfirande. Bra att ni inte tvekar om att ringa polisen ang. grannen. Det är ju inte kul för er heller om ni hör sådant ljud från grannen.

Ha det gott kära Ninni, Stor Kram Nalle

2009-12-30 @ 19:37:50
#12: Gunvor

Skönt att vara utredd av duktiga läkare som lyssnar på en. Och skönt att få veta att det inte är nåt allvarligt..för hur det än är så kommer tankarna. Jag vet också hur man tänker.

Nyårsafton ska vi också vara själva..det blir riktigt skönt. Vi ska äta god mat och bara mysa och titta på TV.

Otrevligt med grannarna..men fint att ni bryr er och ringer när det hörs otrevligheter därifrån !

Må så gott!Kram!

2009-12-30 @ 20:07:36
#13: Kersti

Så skönt att bli tagen på allvar. Och att de inte är något allvarligt fel. men i alla fall trist att inte må bra. jag hoppas att det går över snart. Klokt av ar att ställa in. Det förstår de säkert och ni får det säkert mysigt ni två. Gott Nytt År säger jag redan nu för imorgon blir det nog ingen tid. Vi ska ha gäster och ingenting är gjort. Kram

2009-12-30 @ 23:14:46

Önskar Dig och Din familj ett Riktigt Gott Nytt År!



Varma kramar!

2009-12-31 @ 04:09:10
#15: Ulla

Kikar in för att önska ett riktigt Gott Nytt år!

2009-12-31 @ 07:59:32
#16: Junitjej

Kanonfina bilder!!

2010-01-04 @ 11:51:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: