*

2009-12-25
11:35:30

Juldagen 2009
Mmmm vi har det mysigt
jag har fått julstämning..men vädret kunde ju vara bättre.

Dan före dan provmakade vi skinka&Sill.
Sonen hade en kompis här, vi hade jättetrevligt.

Sen försvann dom så småningom och vi myste själva.
Julaftons morgon var lugn..vi hasade omkring
i morgonrockar ett bra tag.
Klockan ett blev vi hämtade av Olli.
så bar det av till Båtvägen.

Välkomstdrink..jättegod och smaskigt tilltugg innan lunchen.
Brasan brann inbjudande.

Lunchen smakade som vanligt ypperligt..Kalkon med tillbehör.
Sen kaffe, choklad och Klenäter.
Vi bytte Julklappar så klart och pratade med deras son på Skype
som fortfarande befinner sig på resande fot.
Han hade det varmt och skönt I Thailand och ska snart resa vidare
till Malaysia...Härligt.

Väl hemma bytte vi Julklappar..vi blev alla nöjda
jag fick parfym&bodylotion, två skivor
en jättefin svart body och lite annat smått&gott.

Sonen drog vidare till en kompis och vi satt och njöt
av julaftonskvällen.

Idag sov vi lääääänge!!

Inga planer idag bara ta det lugnt, en liten promenad kanske i det grå vädret.



Ha en fin fortsättning på Julen!

Kommentarer:

Mmmm låter helt perfekt Ninni..alla är näjda och glada..himmel så lycklig man är när alla är hemma..jag tror aldrig vi känt det så tydligt som iår..har väl med åldern att göra kan jag tro..man sätter mer o mer värde på varandra liksom..



Jepp julklapparna var till belåtenhet här med..kram på dig och softa på..det är såååå gott..

2009-12-25 @ 11:48:48
#2: marie

ja så ska det vara, lugnt och skönt, med trevligt sällskap av varandra.



hos mej kommer det ner något vitt nu.



god fortsättning

2009-12-25 @ 12:20:26
#3: Ingrid

Hade med en toppen julafton med traditionell julmat. Vi kör med kalkon idag istället, ska erkänna att det är massor av år sen jag lagade och då hjälptes vi åt.. Hoppas den blir bra, luktar supergott iallafall. Min pappa och hans Maj, hans bror Olle och så ena av våra söner med familj kommer vid 16 tiden. Fest i dagarna tre... är det så???

2009-12-25 @ 13:09:05
#4: Helena

Låter som ni har en härlig julhelg.

Så du fick också parfym.....härligt.=)

Här hasar vi också omkring men Vilda börjar bli lite rastlös nu så det är nog dax för en promenad.

God fortsättning på julen min vän!

Kram

2009-12-25 @ 13:46:20
#5: sweetmama

Juldagen brukar vara lugn och skön. Här är det också gråtrist väder med regn som blöter upp snön som ligger så promenad blir det inte. Vi myser i saffan framför de julfilmer tv erbjuder idag. Dricker julmust och äter av gårdagens. Helt underbart.

God Jul !

2009-12-25 @ 14:42:44
#6: Znogge

God fortsättning själv!



Kram

2009-12-25 @ 16:20:20
#7: soffie

å va mysigt det är med all snö som yr omkring nu å vilka vackra kort från er jul,

God fortsättning !!!

2009-12-25 @ 17:13:06
#8: Åsa

Bara ett hej från mig mig som varit inne och stosat runt i din blogg. Nice sådan. God fortsättning!

2009-12-25 @ 19:28:50

Ni ser så julfina ut på bilderna och så fint är det hemma. Här har också myst på och gick med morgonrocken halva dagen!

Sitter och äter praliner och ett glas rött!

Jadå det smakar gott!

Kram//Lissen

2009-12-25 @ 20:48:54
#10: Lena

Ha en fortsatt fin helg!

//Lena

2009-12-25 @ 22:30:30
#11: IKA

God fortsättning på ER med vännen.



Kram!

2009-12-25 @ 22:37:26
#12: Eva

Hi-hi, jaa du det verkar vara många bloggare som bara myser runt i morgonrock den här helgen.

Ha det fortsatt skönt!

kram,

Eva

2009-12-25 @ 23:09:25
#13: Ragnvi

Morning o god fortsättning! Ni har haft en skön o fin jul läser jag...precis som det ska va´!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-26 @ 07:55:19
#14: Ulla

God fortsättning! Vad härligt att er jul blev som ni önskade. Jodå hos oss oxå. Tomten kom med klappar framförallt till de små. Jag själv är inte så noga med klappar, men jag mår väldigt bra av att se barn få det. Ha en forsatt bra annan dag...Annandag Jul! Här snöar det lite idag

2009-12-26 @ 07:56:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: