*

2009-08-11
10:24:42

Tisdag 11 aug

Idag mår jag bättre, men inte riktigt okey!
Jag vet av erfarenhet att det tar ett par dagar!

Vaknade igår natt att det gjorde skitont i sidan
jävlar jävlar tänkte jag nu är det tarminfektion!

Jag tillbringade hela dan på akuten igår...skitkul (inte)
Fick varken äta eller dricka.
Men sänkan var bra, bara förhöjda vita blodkroppar!
Det blev konstaterat lätt infektion i tarmen samt Uritrit

Sen frågade läkaren om jag lätt fick ögoninfektioner
JA sa jag lite förvånat (hmm var jag röd i ögat??)
Då visade det sig att Uritriterna, tarminfktionen
och ögoninfektionerna hängde ihop.

Ja det var ju intressant att få veta.
Hade en ögoninfektion när jag åkte från Turkiet.

Nååå slut om mina eländiga sjukdomar..haha

Här kommer lite bilder!



I Pula!

Härliga gränder!


Torget där vi satt och åt en kväll!


Kristallklart vatten!

Ja han slutade när han verkade känna igen oss!


Det krävdes badsskor!



Inga dåliga båtar i hamnen!

Jag har många bilder kvar men det får bli en annan dag!

Nu ska jag göra en bloggrunda nu har ni blivit åsidosatta jättelänge...

Kul förresten att så många har hitat mig på Facebook
men jag har itne hunnit sätta mig in i det riktigt ännu!


Kommentarer:
#1: Znogge

Vilka härliga bilder! Inte utan att man vill resa igen :-)



Kram!

2009-08-11 @ 11:24:52
#2: engelsson

Oj oj stackare som blivit sjuk...hoppas det snart blir bra..jobbigt sånt..härliga bilder du visa..o javisst fick jag mitt teL kryapådigkram

2009-08-11 @ 11:33:05
#3: Ingrid

ja hoppas du är på bättringsvägen, det där med urinvägsinf är inte kul...vet precis men klarat mig hela denna sommaren. Vad det gäller barnantalet har du fattat helt rätt!! Bara 9 barn (plats till 10 små) det är egentligen ett enavdelnings men vi har valt att dela lite så på lilla sidan är vi bara max tio men är där bara 2 som jobbar samtidigt (2 av oss har 60% o en 55%) Har del av dagen morgon o em ihop alla. Där är det nu 16 men kan vara upp mot 20 barn.

2009-08-11 @ 12:59:01

hmmm ögon å tarminfektion att de kan höra ihop,hade jag aldrig hört,

Hoppas nu du blir frisk snabbt.Himla jobbigt att sitta på akuten.

Å va vackert det ser ut att vara där.Gillade ni maten?

Må gott å krya på dej.

2009-08-11 @ 13:54:51
#5: Lajsan

Hej på dig! mitt bloggande ligger lite i semesterträda....men du då..akuten! Men det blev ju ganska bra ändå till slut. Ja du har verkligen varit ute och rest på semestern! Vilka fina semesterbilder du bjuder på! Så nu ligger du där hemma och drömmer dig till Thailand nu då? Jag har väl berättat att vi fixat flyget? 24 november åker vi dit. Har inte fixat boendet ännu..ska ta tag i det innan veckan är slut. Har sista semesterveckan och idag pysslar vi med marmelad och marknadskarameller till marknaden till helgen. Krya på dig kompis!

2009-08-11 @ 14:10:39
#6: maud

hej, sänder några krya på dig kramar...fiina bilder men va tråkigt med väskorna...så typiskt. ha det så gott, kramen

2009-08-11 @ 15:31:18
#7: Sara

Attans! Krya på dig. Men det verkar ju som att du hittade en läkare som visste vad du hade i allafall.



UNDERBARA bilder! Japp - vi åker den 23 augusti, bilar till Sto först sen.....



Kramkram/Sara

2009-08-11 @ 15:37:40
#8: Nilla

Det var inte kul, hoppas att du kryar på dig. Vilka fina bilder från Turkiet. Sitter och äter frukost och gör en bloggrunda samtidigt. Har jobbat i natt, och har en natt till.

Krya på dig-Kramar

2009-08-11 @ 16:03:45
#9: Helena

Skönt att du mår lite bättre.

Underbara bilder och en så söt liten Bostonterrier.=)

Jo visst är det vasst i munnen....jättevasst dessutom men jag står nog ut en vecka.

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2009-08-11 @ 16:41:56

Så härliga bilder Ninni..kan tro att ni hade det härligt..aha så pass att dessa infektioner hänger ihop..mmm alltid får man lära sig något nytt..hoppas du kryar på dig nu..mmm jag ser dig där..med skrattgropar och brun som mmm just en pepparkaka..

2009-08-11 @ 17:49:12
#11: Nilla

Värst vad du är nogräknad då :0) Turkiet eller Kroatien, fina bilder var det i alla fall. Det var nog för att du skrev om Turkiet själv som jag blev bortvillad :0)

Kram

2009-08-11 @ 18:31:19
#12: marie

tråkigt att vara dålig...akuten är inte roligt att vara på.



fina bilder från eran semester...

2009-08-11 @ 18:46:41
#13: Lena

Vad tråkigt att du blev sjuk. Krya på dig.

Fina bilder från eran semester.

//Lena

2009-08-11 @ 19:28:36
#14: LizZy

Välkommen in till min nya blogg!

Hoppas du gillar den, lämna gärna en kommentar innan du lämnar sidan .



puss puss (L)





fin blogg :)

2009-08-11 @ 19:43:33
#15: LizZy

Välkommen in till min nya blogg!

Hoppas du gillar den, lämna gärna en kommentar innan du lämnar sidan .



puss puss (L)





fin blogg :)

2009-08-11 @ 19:43:36
#16: Monica

Hoppas du är HELT ok snart.



Vilka fina bilder - ser härligt ut.

Ska se om jag kan hitta dej på Facebook då....

2009-08-11 @ 19:46:38

Fina bilder från din resa! Men lite trist att bli sjuk när du kom hem...

Krya på dig!

2009-08-11 @ 20:27:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: