*

2009-08-30
10:36:26

Sov ganska länge
Vi hade en fin kväll igår
vi åt god mat som Anders lagat!

Drack ett gott vin!

Gick ner till puben en sväng
där var det dött..haha
men vi satt och pratade med en kille
i nån timme och drack en öl
sen gick vi hem.

Firade naturligtvis att vi äntligen hittat ett boende
som jag tror vi kommer att trivas på!

Vi kunde till och med beställa transfer från flygplatsen..LYX
endast 1500 både dit&hem!

Ja så här ser det ut!

Verkar vara ett paradis.



Till Hua Hin åker Thailändarna själva och semestrar!


Vi åker den 31 okt och kommer hem den 25 nov!

"vacker och romantisk tillflyktsort i Pranburi söder om Hua Hin"


Kommentarer:
#1: My

Paradis verkligen!!! Så fint... Och perfekt tid att åka på när det är som mörkast och tristast här hemma!

2009-08-30 @ 10:55:39
#2: Znogge

Men dit vill jag ju också! Åh, så härligt ni kommer att få det... Avis? Inte alls ;-)



Kram!

2009-08-30 @ 11:22:33
#3: Jack

härlig och unik blogg ju ;)

händer idag?

2009-08-30 @ 12:17:05
#4: Alexandra

Åh, vad härligt - det ser jättefint ut!!!!

Längtar fortfarande tillbaka till Thailand...



Kram!

2009-08-30 @ 12:24:18
#5: DG

wow vad fint

2009-08-30 @ 12:31:23

Men man blir ju lyrisk ...himmelriket är vad det är..men så härligt och så pass länge ska ni stanna alltså..hur mycket semester har du???..Typ sextiofem dagar/år eller..



2009-08-30 @ 12:37:16
#7: Mumin

Ser ju väldigt vackert ut! Kram Ninnivännen och en fin söndag! Mumin

2009-08-30 @ 13:26:43
#8: Gunvor

Härligt! Men jag kan inte säga att jag längtar till Thailand. Vi har varit där flera gånger och jag tycker inte att det är såå fantastiskt som alla säger.Nu får jag väl alla fantaster på mej! Visst..det är vackert o billigt och ett underbart klimat!Då var det ju superbilligt att leva där...jag tror nog det har ändrats lite nu.

Jag vet inte riktigt varför vi har tröttnat.

Vi har också varit i Hua Hin. Nu är det ju några år sen vi var där så det kanske kommer en dag när vi testar igen.Man ska aldrig säga aldrig.

Men det är klart att dom första gångerna är det ju fantastiskt härligt.Då tyckte även vi att det var paradiset. Men nu är ju halva Sverige där!Inte såå kul att höra svenskar överallt!

Vi har aldrig haft boendet klart hemifrån när vi var i Thailand och det har funkat jättebra att fixa på plats.

Men nu har vi blivit bekväma och beställer jämt

boendet hemifrån.Vi har ju blivit äldre o latare.Hehe.

Men ni kommer alldeles säkert att få en underbar semester där. Härligt att kunna vara borta ett tag också. Vi har som längst varit 7 veckor där i Thailand.Vi skulle varit 8 v. men så blev det inte den gången, för det hände en tråkig sak här hemma så vi måste avbryta o resa hem tidigare.Vi hade en dryg vecka kvar.

Usch va jag har gnällt! Ni kommer att få det underbart så klart!Kramkram!

2009-08-30 @ 13:27:44
#9: Lajsan

Jag är helt superdupersäker på att ni kommer att få det helt underbart! Det blir tredje gången för mig...och tre helt olika resor. Första gången var för snart 20 år sedan och då var inget som det är idag...men var såld redan då. Andra gången förra våren, då med familj och 2 familjer till. Den gången charter. Visst, mycket svenskar men om man åker charter till Medlehavet så är det ju samma sak. Vill man åka till ställen i Thailand utan mycket svenskar så finns den möjligheten också. Denna gången har vi flygstolar och ska förflytta oss lite för att "äventyra" lite. Vi ser fram emot ett underbart gemensamt minne för oss alla.

Som sagt...Värsta bästa semestern har ni att se framemot!!! Kramelikramen

2009-08-30 @ 14:01:56
#10: Lena

Åh så mysigt det ser ut! Skönt att få komma bort till värmen när kylan börjar komma på riktigt i Svedala kan jag tänka. Jag är också sugen på att åka...men vi får se. Har för länge sedan insett att jag bor i fel klimat men vad gör man åt det? Jag har ju alla nära och kära här.



Ha en fortsatt fin söndag, kram

2009-08-30 @ 15:13:27
#11: kicki

Härligt det låter...skönt att vara borta så länge...min mellandotter hon har varit i Hua Hin och där är så fint säger hon..de var där 6 veckor sist...ha det gott, kramen

2009-08-30 @ 17:09:05
#12: Gunvor

Ninni förlåt mej om jag lät som värsta pessimisten! Såå illa är det ju inte . Inte alls! Alla andra tycker ju om Thailand så det är säkert oss det är fel på.Vet som sagt inte varför jag blivit anti!Men skit i mej va jag tycker! Du måste ju få en egen uppfattning om stället och ni kommer att ha en underbar vistelse där..helt säkert!Kramen!

2009-08-30 @ 17:11:53
#13: Kersti

Vi har varit i Thailand två gånger. Första gången var vi i Cha-am lite norr om Hua hin. Vi var jätte nöjda med hotell och allt förutom att det då blåste väldigt mycket och var mycket maneter i vattnet.

Ni som gillar sol och värme kommer att få det jätte bra där. Blir bara lite avundsjuk :).

2009-08-30 @ 17:30:23
#14: Nilla

Ska ni ut och resa igen??? Men hur mycket semester har du egentligen, har du sparat? Hur som helst så ser det härligt ut. Mina stora barn är ju Thailandsfrälsta som du vet. Och trivs ju jättebra där. Men det har tydligen blivit dyrare nu.

Ha det gott Kram

2009-08-30 @ 17:42:43
#15: Annica

Åh vad mysigt ni kommer att få! Jag vill ha vykort! ;-)

Vi slank iväg till Stockholm en sväng över helgen. Därför har det varit tyst i bloggen. Men nu är jag på plats igen!

KRAM!

2009-08-30 @ 20:29:27
#16: Bjorne

Det såg inte så illa ut,tror du är en riktig globetrotter som far omkring mest hela tiden,själv fyller jag år 31/10 så får fira det utan dig då,tycker du verkade lite tveksam till att alla va nyktra och kanske med all rätt,du skulle varit med och sett på föreställningen,men kul var det,kram.

2009-08-30 @ 20:32:00

Åh vad härligt ni skall ha det ..så gott att resa still värmen :-))

2009-08-30 @ 21:08:59
#18: marie

Åhhh, jag längtar oxå till Thailand!! Vi åker i februari...

Fin blogg!

Kram

2009-08-30 @ 21:40:56
#19: Soffie

guuu va härligt det ser ut å va gött att åka från värsta månaden här i sverige å komma hem lagom till advent å mys,

mmmmm va härligt,

kram

2009-08-30 @ 22:46:01
#20: Junitjej

Får jag plats i en av era resväskor?! ;)

2009-08-31 @ 06:35:22
#21: Ragnvi

Morning o tack för styrkekramen!

Ljuvligt..ljuvligt ser resmålet ut! Suck...

Kramen!

Ragnvi

2009-08-31 @ 07:46:46
#22: Anonym

Åh så härlgt att vara borta så länge ska bli kul att höra det är i Thalland vi har aldrig varit där för resan skrämmer oss och sen är maken så allergisk mot fisk skaldjur och nötter är rädd att det ska vatra myckedt sädan mat kram ting....

2009-08-31 @ 08:03:36
#23: Monica

Underbart att få slippa vara här hemma i november - årets värsta månad.



Ang sprutor så har jag tagit Havrix och ungdomarna Twinrix - de rekommenderas för de flesta länder.

2009-08-31 @ 08:07:24
#24: maud

ojoj, va härligt...blev ju inget avis nu eller så ;). men undrar som många andra ...hur mycket semester har du egentligen??? men är jätteglad för dig, skulle oxå sticka iväg så om jag kunde, perfekt att komma hem lagom till mysiga adventstiden sen ju!!ha de så gött, kramen

2009-08-31 @ 09:32:56
#25: Anki

Åh, ska ni vara borta så länge?! I ett tidigare inlägg när du skrev om boende trodde jag nästan ni skulle flytta dit!

Ha det gott! Kram!

2009-08-31 @ 09:48:56
#26: Fia

Men oj, vad underbart! Det låter spännande att ni har rest så mycket i år. Har ni sparat en massa semestertid? Vad skönt att få koppla av i Thailand i så många veckor! Ni kommer att komma hem totalt utvilade. Hoppas allt blir toppen! Kram!

2009-08-31 @ 11:13:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: